اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیا قطر برای ازبکستان بازی می کند؟


تیم ملی فوتبال قطر درحالی مقابل ازبکستان قرار می گیرد که شش بازیکن اصلی اش غایب هستند.

روزنامه تماشا: تیم ملی فوتبال قطر درحالی مقابل ازبکستان قرار می گیرد که شش بازیکن اصلی اش غایب هستند. بازیکنان این تیم به خاطر محرومیت و مصدومیت غایب هستند، مسئله ای که نگرانی ها را نسبت به شکست سنگین قطر مقابل ازبکستان بیشتر می کند

بلال محمد، کاپیتان و قاسم برهان، دروازه بان قطر با گرفتن اخطار مقابل ایران محروم شدند و دروازه بان دوم این تیم و ستاره اش سباستین سوریا هم مصدوم هستند. در کنار نام این چهار نفر باید احمد یاسر و جارالله بن ماری را هم نوشت.

بزرگترین مشکل قطری ها در این بازی درون دروازه است که دروازه بان اول و دوم خود را ندارند. در لیست نهایی قطر برای بازی با ازبکستان نعیم مهند و سعودالخاطر دو دروازه بان جوان به جای قاسم برهان و سعد الشعیب قرار گرفته اند. حالا شرایط برای پیروزی ازبکستان فراهم است مخصوصا که این تیم در دوحه موفق شده تیم اول قطر یا کی – صفر شکست دهد.

قطری ها در این مدت تلاش زیادی کرده اند تا هرگوه شائبه تبانی در بازیشان مقابل ازبکستان را از میان ببرند. فهد ثانی، سرمربی قطر در مصاحبه هایش بارها گفت که به خاطر حیثیت فوتبال قطر باید با تمام قوان مقابل ازبکستان بازی کنند اما نگرانی از اینجا ایجاد می شود که قطری ها طی یک سال اخیر بارها متهم به تبانی شده اند.

فدراسیون فوتبال این کشور قبل تر متهم شده که با پرداخت رشوه به میزبانی جام جهانی رسیده و بازیکنان لبنان هم دو بار متهم شدند که برای پیروزی با تیم قطر تبانی کرده اند اما به نظر می رسد آنها برای این بازی انگیزه لازم برای پیروزی را دارند.

فهدالثانی برای سرمربیگری در تیم ملی قطر توسط رسانه های این کشور تحت فشار است. روزنامه های قطری بارها به رییس فدراسیون اعتراض کرده اند که انتخاب ثانی به خاطر دوستی نزدیکش بوده است. سرمربی قطری برای اثبات خودش هم که شده به پیروزی نیاز دارد.

از سویی دیگر قطر میزبان جام جهانی 2022 است و حذف در این مرحله در شأن یک میزبان جام جهانی نیست. انگیزه ای که کمک می کند قطری ها بیشتر برای پیروزی بجنگند. علی رغم این مسائل غیبت بازیکنان اصلی این تیم، مخصوصا دروازه بان اول و دومش کمکی بزرگ برای ازبکستان است و تیم ملی ایران نباید امیدی به بازیکنان قطر داشته باشد. هر چند که عده ای اعتقاد دارند فشارهای فدراسیون فوتبال به مجامع بین المللی می تواند جلوی هرگونه اتفاق احتمالی را بگیرد.

کاسیموف: مطمئنم کره ایران را می برد


سایت یاهو گزارش کاملی از وضعیت تیم های آسیایی در مقدماتی جام جهانی تهیه کرد. این سایت شانس کمی را برای صعود ایران به جام جهانی قائل شده است. یاهو در این مورد نوشت: «ازبکستان در گروهش شرایط خوبی دارد و شانس زیادی برای صعود دارد. سرمربی این تیم کاسیموف هم از صعود تیمش به جام جهانی مطمئن است. آنها کار سختی برای شکست دادن قطر ندارند و به برد کره مقابل ایران هم خیلی امیدوار هستند.

کاسیموف در این مورد گفت: «ما هیچ چیزی را برای صعود در جام جهانی از دست نداده ایم و خودمان را در برزیل برزیل می بینیم. من مطمئنم که کره مقابل ایران برنده می شود و ما هم با تمام قوا مقابل قطر بازی می کنیم تا با پیروزی در این دیدار به همراه کره به جام جهانی برویم.»

کره جنوبی بازی قبل مقابل ازبکستان را با گل به خودی بازیکن این تیم برنده شد و در بازی رفت هم یکی از گل های کره روی اشتباه بازیکن ازبکستان که دروازه خودشان را باز کرد به دست آمد.


ویدیو مرتبط :
قطر-ازبکستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایده‌پردازی جدید از سوی رئیس سازمان لیگ عربستان؛ قطر یا عمان بازی می‌کنیم اگر نشد سنگاپور یا ازبکستان!



اخبار,اخبار ورزشی, لیگ قهرمان آسیا

 رئیس سازمان لیگ عربستان پیشنهاد ۴ کشور را برای برگزاری دیدارهای لیگ قهرمان آسیا داد.

  چند روز پیش باشگاه‌های عربستانی اعلام کردند که حاضر نیستند برابر نمایندگان کشورمان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند و باید بازی‌های بین دو کشور در زمینی بی‌طرف برگزار شود. این پیشنهاد غیر منطقی آنها بازتاب زیادی در رسانه‌های داخلی و خارجی داشته است.

پس از آنکه سعودی‌ها از لحاظ سیاسی با ما مشکل پیدا کردند، این جو سیاسی را به مستطیل سبز هم کشاندند. علی‌رغم اینکه مسئولان ورزشی کشورمان مسئولان سعودی را بر حذر داشتند که فوتبال را سیاسی نکنند آنها با تمام قدرت دارند تبلیغات مغرضانه خود را علیه ورزش ایران انجام می‌دهد.


محمد النویصر رئیس سازمان لیگ عربستان در مصاحبه خود با مطبوعات اظهار داشت: ما در هر شرایطی خواهان برگزاری  دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا در کشوری بی‌طرف هستیم. پیشنهاد ما کشورهای قطر یا عمان است. در صورتی که مجبور باشیم کشورهای سنگاپور و ازبکستان را قبول می‌کنیم.

این درحالی است که پیش از این رئیس سازمان لیگ سعودی خواهان قرعه‌کشی مجدد در لیگ قهرمانان آسیا بود.

این جوسازی رسانه‌های سعودی برای اینکه خود را مظلوم نشان‌دهند کماکان ادامه دارد. حتی مسئولان فوتبال عربستان دست به دامن دوستان خود در AFC هم شدند.


 اخبارورزشی  -  فارس