اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آهو خردمند: حال سینما خیلی خراب است!


آهو خردمند از بازیگران باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون است. او از سال 1347 فعالیت حرفه‌ای خود را در تئاتر با همراهی اسماعیل شنگله در اداره برنامه‌های تئاتر آغاز كرد و بعد از آن نیز به گروه نمایشی علی نصیریان پیوست.

روزنامه صبا: آهو خردمند از بازیگران باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون است. او از سال 1347 فعالیت حرفه‌ای خود را در تئاتر با همراهی اسماعیل شنگله در اداره برنامه‌های تئاتر آغاز كرد و بعد از آن نیز به گروه نمایشی علی نصیریان پیوست.

خردمند در سال‌های 50 و 51 وارد حوزه تلویزیون شد و برای اولین بار در مجموعه «آدم و حوا» حضور پیدا كرد و در ادامه، فعالیت‌های تئاتری‌اش را در دانشگاه هنرهای زیبا، هنرهای دراماتیك، اداره تئاتر و نمایش‌های تلویزیونی ادامه داد.

 او که دوره‌های متعددی بازیگری را در کشورهای انگلیس و اسپانیا گذرانده، در زمینه ترجمه آثار نمایشی نیز ید طولایی دارد. او در سال‌های اخیر به هنر نقاشی نیز روی آورده و نمایشگاهی نیز در گالری شیرین برپا کرد و این روزها نیز آثاری برای برپایی نمایشگاه دوم خود خلق کرده است.

 به همین بهانه گپی با این هنرمند داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

آهو خردمند: حال سینما خیلی خراب است!

این روز‌ها مشغول چه کاری هستید؟

گاهی چند نمایشنامه می‌خوانم تا از میان آن‌ها یکی را برای ترجمه آماده کنم. البته پیشنهاد بازی در فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی هم به دستم رسیده که بعد از مطالعه برای بازی‌ در آن نقش‌ها اقدام خواهم کرد. البته خیلی دوست دارم یکی از نمایشنامه­هایی را که ترجمه کرده‌ام، اجرا کنم.

سه سال پیش برای اجرای نمایشنامه «شایعات» در تماشاحانه ایرانشهر اقدام کردم، اما تماشاخانه برای اجرای آن جوابی نداد تا این که شخص دیگری همین نمایشنامه را ترجمه و در تئاتر شهر روی صحنه برد.

وضعیت تئاتر را این روزها چگونه ارزیابی می‌کنید؟


فکر می­کنم حال سینما خیلی خراب است، اما حال تئاتر بهتر است. تئاتر کشور پیش از این محدود به چند سالن نمایش مانند مجموعه تئاتر شهر، تالار وحدت، تئاتر مولوی و تالار سنگلج بود، اما معتقدم با نمایشنامه‌خوانی­ها و نمایش­هایی که در فرهنگسراها اجرا می‌شود و همچنین سالن­هایی که این روزها به مجموعه تئاتر کشور افزوده شده، وضعیت تئاتر رو به بهبود است.

البته باید به این موضوع  اشاره کرد که تعداد دانشجویان تئاتر بسیار زیاد شده و من نمی­دانم که آیا عرصه حرفه­ای تئاتر امکان جذب این تعداد را دارد یا نه. با این حال فکر می­کنم کسی که علاقه­مند باشد و پیگیری کند به نتیجه مطلوب خواهد رسید. معتقدم پیگیری و مطالعه و دیدن تئاتر و فیلم و خواندن نمایشنامه کمک خواهد کرد تا جوانان همواره به روز باشند و در عرصه تئاتر رشد کنند.

نمایشنامه‌ای در دست انتشار ندارید؟

از میان آن‌چه در نمایشنامه‌هایم ترجمه کرده‌ام برخی برای چاپ آماده است که هنوز با ناشری صحبت نکرده‌ام.

قصد ندارید پس از 5 سال نمایشگاهی از آثار نقاشی خود برپا کنید؟

من معمولاً سعی می‌کنم در زمانی که وقت آزادتری دارم به نقاشی بپردازم. نقاشی یکی از علاقه‌هایم میان کارهاست که هر موقع فرصت داشته باشم حتماً انجام می‌دهم. حدود ۵ سال پیش نمایشگاهی از نقاشی‌هایم را در گالری شیرین برای نمایش گذاشتم که تجربه خوبی بود. الان هم اگر شرایط فراهم شود، آثاری دارم که می‌توانم نمایشگاه برپا کنم.

البته من نمی‌خواهم نقاش باشم بلكه حرفه‌ اصلی من بازیگری است و به همین دلیل هم ترجیح می‌دهم نقاشی را به شكل خودآموز ادامه بدهم، همین موضوع موجب شد که در نمایشگاه نخستم کارهایم را با قیمت بالا به نمایش بگذارم و سه نقاشی بیشتر نفروشم اما اگر نمایشگاه دیگری برگزار کنم، قصد دارم که با توافق گالری برای کارهایم قیمت مناسبی بگذارم و نقاشی‌هایم را بفروشم.

موضوع آثاری که خلق کرده‌اید، چیست؟

نقاشی هایم در ادامه مجموعه قبلی که به نمایش گذاشتم شکل گرفته‌اند و همچنان آدم‌ها را در بافت‌های متراکم در کنار هم می‌بینیم، اما در این آثار بخش‌هایی از اثر به وضوح قابل مشاهده است. این آثار هم مانند نمایشگاه پیشین در ابعاد کوچک هستند و با تکنیک گواش روی مقوا کار شده‌اند. اغلب این آثار تك رنگ هستند و در میان آن‌ها آثار سیاه و سفید با تمركز سیاهی اكثریت دارد.


ویدیو مرتبط :
من حال دلم خیلی خراب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رامبد جوان: حال مردم خراب است (1)


رامبد جوان در گفتگویی می گوید می خواهد رییس جمهور را به خندوانه دعوت کند و اینکه از روحانی بپرسد چه کار می کنی که حالت خوب شود؟