اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمریکا و کاستاریکا هم مسافر برزیل شدند


تیم‌های ملی آمریکا و کاستاریکا جواز حضور در جام جهانی 2014 را کسب کردند.

ورزش سه: تیم‌های ملی آمریکا و کاستاریکا جواز حضور در جام جهانی 2014 را کسب کردند.

در رقابت‌های انتخابی جام جهانی سه دیدار در آمریکایی شمالی برگزار شد که در حساس ترین بازی تیم ملی فوتبال آمریکا موفق شد با نتیجه دو بر صفر از سد مکزیک بحران‌زده بگذرد و با 16 امتیاز مسافر برزیل شود.

گل‌های آمریکا را در این دیدار که به میزبانی این تیم برگزار شد، جانسون در دقیقه 49 و لاندون داناوان در دقیقه 78 به ثمر رساندند البته شاگردان کلینزمن در دقایق پایانی صاحب یک ضربه پنالتی هم شدند که دمبسی آن را از دست داد.

آمریکا با این پیروزی 16 امتیازی شد و با وجود باقی ماندن دو بازی دیگر صعودش را به جام جهانی 2014 برزیل نهایی کرد این در حالی است که مکزیک 8 امتیازی باقی ماند و شانس بسیار کمی برای صعود مستقیم دارد.

در دیگر دیدار برگزار شده کاستاریکا با تساوی یک بر یک برابر میزبانش جامائیکا متوقف شد اما با 15 امتیاز صعودش را به برزیل نهایی کرد.

در آخرین دیدار برگزار شده هم جدال دو تیم هندوراس و پاناما برنده‌ای نداشت و بازی با تساوی دو بر دو به پایان رسید.

در آمریکا شمالی سه تیم به صورت مستقیم جواز صعود به جام جهانی را کسب می‌کنند و تیم چهارم هم به پلی آف می‌رود و باید به مصاف نیوزیلند برود.

جدول رده‌بندی

1- آمریکا 15 امتیاز

2- کاستاریکا 15 امتیاز

3- هندوراس 11 امتیاز

4- پاناما 8 امتیازپ

5- مکزیک 8 امتیاز

6- جامائیکا 4 امتیاز


ویدیو مرتبط :
خلاصه بازی برزیل و کاستاریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برزیل: استراتژی ما و آمریکا در برابر ایران یکی است



 


برزیل: استراتژی ما و آمریکا در برابر ایران یکی است

برزیل تاکید کرد استراتژی این کشور و آمریکا در رابطه با ایران یکسان است.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز،"سیسلو اموریم" وزیر امور خارجه برزیل اظهار داشت: آمریکا و برزیل در برابر ایران فقط درباره تاکتیک ها و نه استراتژی اصلی، اختلاف نظر دارند.

اموریم که روز شنبه در جمع خبرنگاران در مرکز عالی بررسی های استراتژیک در شهر ژنو سخن می گفت؛ ادامه داد: من هیچ مشکلی میان سران برزیل و آمریکا یعنی لولا داسیلوا و باراک اوباما نمی بینم.

وزیر امور خارجه برزیل تاکید کرد: باید افراد بالغی باشیم . باید درک کنیم که مردم و به ویژه افراد بالغ که درباره اهداف مشخصی باهم اتفاق نظر دارند ممکن است درباره تاکتیک ها، اختلاف نظرداشته باشند.

وی درعین حال گفت: مخالفت قدرت های بزرگ با تلاش های میانجیگری مشترک برزیل و ترکیه درباره مسئله هسته ای ایران به این نکته اشاره می کند که این قدرت ها در مقابل تغییر نظام جهانی مانند اصلاح شورای امنیت مقاومت می کنند.

رویترز گزارش می دهد مقامات برزیلی در اظهارات غیررسمی از این که تلاش هایی را که با حسن نیت برای احیا ء توافقنامه مبادله سوخت با ایران انجام دادند به سرعت توسط قدرت های جهانی، بدون در نظر گرفتن جایگاه برزیل به عنوان قدرت در حال توسعه، به کناری گذاشته شد، شکوه می کنند.

پیش از این سران برزیل و ترکیه با سفر به تهران به توافقی با مقامات ایران برای مبادله سوخت هسته ای برای تامین سوخت راکتور تحقیقاتی تهران دست یافتند اما این توافق از سوی آمریکا و اروپا نادیده گرفته شد.

همچنین در مدت زمان کوتاهی پس از این توافق، قطعنامه تشدید تحریم ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد به رای گذاشته شد که با وجود رای منفی ترکیه و برزیل، تصویب شد.