اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمار مجازین كنكور در دوره‌های مختلف دانشگاه‌ها/فعالیت ...



نتایج اولیه آزمون سراسری, مهلت انتخاب رشته کنکورسراسری

مهلت انتخاب رشته مجازین كنكور از 17 مرداد آغاز می‌شود

آمار مجازین كنكور در دوره‌های مختلف دانشگاه‌ها/فعالیت نرم‌افزار مجازی انتخاب رشته از شنبه

در پی اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری از صبح امروز، معاون سازمان سنجش آموزش كشور از مجاز شدن كلیه 932 هزار شركت كننده كنكور امسال خبر داد.

سید جلال طباطبایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این مطلب تصریح كرد: 500 هزار و 25 نفر در دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌ها مجاز شدند.

وی با یان اینكه مهلت انتخاب رشته مجازین كنكور از سه‌شنبه 17 مرداد تا دوشنبه 23 مرداد تعیین شده است،‌ افزود: بر این اساس در گروه علوم ریاضی و فنی 147 هزار و 606 نفر، گروه تجربی 157 هزار و 594 نفر، گروه انسانی 130 هزار و 505 نفر، گروه هنر 28 هزار و 68 نفر و در گروه زبان‌های خارجی 36 هزار و 252 نفر در دوره‌های روزانه و شبانه مجاز به انتخاب رشته شدند.

وی همچنین با اشاره به آغاز انتخاب رشته كنكور سراسری از 17 مرداد ماه گفت: هر داوطلب می‌تواند حداكثر 100 كد رشته محل را از میان كد رشته‌ محل‌های موجود در دفترچه راهنما انتخاب كند.

طباطبایی در خاتمه افزود: همچنین سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش از روز شنبه فعال خواهد شد و داوطلبان می‌توانند با وارد نمودن اطلاعات داوطلبی خود نسبت به انتخاب رشته مجازی اقدام كنند.

به گزارش ایسنا، اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص نیمه اول مرداد، انتخاب رشته از طریق سایت سازمان دهه دوم مرداد، اعلام نتایج نهایی آزمون نیمه دوم شهریور، اعلام اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های نیمه متمركز دهه اول مهر، استقرار كارنامه نهایی كنكور بر روی سایت سازمان نیمه دوم مهر و انتشار اطلاعیه احتمالی تكمیل ظرفیت نیمه دوم مهرماه اعلام خواهد شد.

نتایج نهایی كنكور نیز نیمه دوم شهریور منتشر خواهد شد كه طی آن 573 هزار داوطلب پذیرفته خواهند شد..../ایسنا


ویدیو مرتبط :
كنكور آسان است و مشاوربرتر كنكور مهندس حسین بنایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرجی‌دانا: دوره مدیریت توفیقی دوره بازگشت نشاط به فعالیت دانشگاه‌ها بود



وزیر جدید علوم,مراسم معارفه‌ فرجی‌دانا

فرجی‌دانا: دوره مدیریت توفیقی دوره بازگشت نشاط به فعالیت دانشگاه‌ها بود

وزیرعلوم با بیان اینکه استقلال دانشگاه‌ها دستپخت فکر ناب توفیقی است، گفت: دوره دو ماهه گذشته در وزارت علوم دوره برگشت نشاط به فعالیت دانشگاه‌ها بود.

 رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم معارفه‌اش در وزارت علوم گفت: توفیقی تقبل مسئولیت، بهترین دوران مدیریت در وزارت علوم را در پایان دوران اصلاحات داشته است.

وی افزود: در آن زمان رئیس دانشگاه تهران بودم که توفیقی به عنوان وزیر علوم سیاست‌های روشن ، رو به جلو و تعالی‌بخشی داشت که به دانشگاه‌ها نشاط داد و دانشگاه را مسئول کرد تا پاسخگو باشد.

فرجی‌دانا اضافه کرد: استقلال دانشگاه‌ها دستپخت فکر ناب توفیقی است و دوره 71 روزه سرپرستی وی بر وزارت علوم دوره بازگشت نشاط به دانشگاه‌ها است.

وی گفت: من در فرصت مطالعاتی یک ساله بودم و پس از بازگشت تغییر را بهتر از شما که به صورت تدریجی در جریان بودید مشاهده کردم.

وزیر علوم ادمه داد: جان تازه‌ای در کالبد دانشجویان دمیده شد که تشکر من از توفیقی در پاسداشت حرمت عالمی است که عمر خود را صرف علم کرده است و در مسیر حرکت با هم بار سنگینی که بر دوش داریم به پیش می‌بریم.

وی افزود: وزارت علوم به عنوان پیشران توسعه علم و فناوری خواستار ارزش‌های علم و عالم است./فارس