اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمار سیگاری ها در ایران


طبق یک آمار حدود ۲۰ میلیون نفر در کشور سیگار می کشند که از این تعداد بین ۸.۵ تا ۱۰ میلیون نفر به عنوان افراد معتاد به مصرف نیکوتین شناخته شده اند.

خبرگزاری تسنیم: طبق یک آمار حدود ۲۰ میلیون نفر در کشور سیگار می کشند که از این تعداد بین ۸.۵ تا ۱۰ میلیون نفر به عنوان افراد معتاد به مصرف نیکوتین شناخته شده اند.

عضو جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران تخمین زد: سالانه 10 هزار میلیارد تومان برای خرید سیگار و درمان بیماری های ناشی از آن در ایران هزینه می شود.

دکتر نصیر دهقان گفت: بر اساس آمار حاصل از تعداد افراد سیگاری، میزان مصرف روزانه سیگار آنها و قیمت فعلی سیگار، همچنین سالانه دو برابر هزینه خرید سیگار در کشور صرف درمان بیماری های ناشی از مصرف این ماده دخانی می شود.

او برآورد کرد: طبق یک آمار حدود 20 میلیون نفر در کشور سیگار می کشند که از این تعداد بین 8.5 تا 10 میلیون نفر به عنوان افراد معتاد به مصرف نیکوتین شناخته شده اند.

دهقان با بیان اینکه افرادی که روزانه کمتر از پنج نخ سیگار می کشند به عنوان معتادان به مصرف نیکوتین به شمار نمی آیند، گفت: معتادان نیکوتین به طور متوسط روزانه بین هشت تا 10 نخ سیگار مصرف می کنند ولی در بین آنها افرادی نیز هستند که بین 40 تا 80 نخ سیگار در طول روز استفاده می کنند.

به گفته او، نتایج تحقیقات نشان می دهد که هر نخ سیگار هشت دقیقه از عمر انسان را کاهش می دهد و در هر شش ثانیه یک نفر در جهان در اثر استعمال دخانیات جان خود را از دست می دهد.

عضو جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران همچنین به معرفی جایگزین هایی برای سیگار در زندگی روزانه افراد سیگاری اشاره کرد و گفت: بر اساس مباحث مطرح شده در حوزه روان درمانی و رفتار درمانی افراد سیگاری، لازم است به معرفی جایگزین هایی برای سیگار به این دسته از افراد توجه شود.

دهقان با بیان اینکه از این طریق می توان سیکل معیوب مصرف مداوم و عادتی سیگار را شناسایی و با ارایه راهکاری جایگزین های مناسبی به آنها معرفی کرد، گفت: افزایش مصرف آب روزانه، انجام 20 تا 30 دقیقه ورزش و نرمش و به طور کلی تغییر سبک زندگی می تواند در این مسیر بسیار کمک کننده باشد.

او گفت: همچنین به تازگی روش های نوینی مانند رایحه درمانی و موسیقی درمانی برای ترک دادن افراد سیگاری در ایران (در بین 40 نفر به عنوان گروه شاهد) و استرالیا مورد بررسی قرار گرفته و نتایج آن مثبت گزارش شده است. بنابراین می توان از اینگونه روش ها نیز برای همراهی کردن با افراد سیگاری در ترک سیگار استفاده کرد.


ویدیو مرتبط :
افزایش آمار زنان سیگاری در ایران:(

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمار بالای مرگ و میر سیگاری ها در ایران


رئیس جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات از مرگ روزانه 200 ایرانی به خاطر مصرف دخانیات خبر داد. دکتر محمد رضا مسجدی با ابراز تاثر و تاسف از مرگ زود هنگام اسطوره فوتبال ایران گفت: ناصر حجازی به علت ابتلا به سرطان ریه که آن هم ناشی از مصرف طولانی مدت سیگار بود، جان خود را از دست داد.

رئیس جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات از مرگ روزانه 200 ایرانی به خاطر مصرف دخانیات خبر داد. دکتر محمد رضا مسجدی با ابراز تاثر و تاسف از مرگ زود هنگام اسطوره فوتبال ایران گفت: ناصر حجازی به علت ابتلا به سرطان ریه که آن هم ناشی از مصرف طولانی مدت سیگار بود، جان خود را از دست داد.
این فوق تخصص ریه تصریح کرد: روزانه 200 نفر از جمعیت ایران به خاطر مصرف دخانیات جان خود را از دست می دهند که این تعداد به اندازه تلفات سرنشینان سقوط یک هواپیما است. اما مرگ خاموش این عده از مردم هیچ گاه بازتابی همچون سقوط هواپیما ندارد.

منبع : مهرنیوز