اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آلمان آتش‌بس فوری در غزه را خواستار شد


وزیر امور خارجه آلمان از رژیم صهیونیستی و همچنین گروه‌های مقاومت در غزه خواست تا هرچه سریع‌تر به درگیری‌ها پایان دهند.

خبرگزاری ایسنا:فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای گفت: از اسرائیل و گروه‌های فلسطینی خواسته می‌شود تا هرچه سریعتر بنا به دلایل انسانی به درگیری‌ها پایان دهند و از طریق آتش‌بس بلند مدتی که براساس پیشنهاد مصر باشد، مسیر مذاکرات را از سر بگیرد.

این وزیر آلمانی نسبت به درگیری‌ها در داخل و اطراف غزه که در جریان آن زیرساخت‌های مدنی و نهادهای وابسته به سازمان ملل هدف قرار گرفته است، نگرانی عمیق خود را اظهار کرد. پیش‌تر مصر طرحی را برای آتش‌بس موقت ارائه داد اما گروه‌های مقاومت آن را نپذیرفتند.

از سوی دیگر، روزنامه عربستانی عکاظ به نقل از یک مقام مصری گزارش داد که قاهره اصلاحاتی را در طرح آتش‌بس خود اعمال کرده است و این پیشنهاد جدید به هیات فلسطینی که ظرف ساعت‌های آتی وارد قاهره می‌شوند، تقدیم خواهد شد.

در همین حال، مصر تماس‌های گسترده خود را با تمام طرف‌های کارآمد بین‌المللی و عربی و منطقه‌ای برای آتش‌بس در غزه ادامه می‌دهد.


ویدیو مرتبط :
نقص فوری آتش بس یمن توسط عربستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شمار شهدای غزه به ۵۴۳ نفر رسید / تائید کشته شدن 7 نظامی اسرائیلی / اوباما خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار بین الملل-  شمار شهدای غزه به ۵۴۳ نفر رسید
منابع فلسطینی گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی در چهاردهمین روز از تجاوز به نوار غزه ۷۳ فلسطینی را به شهادت رساندند که به این ترتیب شمار شهدای غزه به ۵۴۳ نفر رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رسانه های خبری فلسطین، با شهادت 9 فلسطینی از جمله 5 کودک در جریان بمباران منزلی واقع در مرکز شهر غزه، تعداد شهدای امروز غزه به 73 نفر رسید.

بر اساس این گزارش، دکتر «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که یک فروند هواپیمای جنگی رژیم صهیونیستی منزل یک شهروند به نام «ایاد القصاص» را در شهر غزه بمباران کردند که به شهادت همسر وی به همراه 8 فرزندش منجر شد.

 

--------------------------

 

 

سخنگوی ارتش اسرائیل:
۷ نظامی اسرائیلی در درگیری‌های امروز غزه کشته شدند

ارتش اسرائیل کشته شدن ۷ نظامی خود در درگیری‌های امروز غزه را تایید کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه خبری العربیه، یکی از سخنگوهای ارتش اسرائیل از کشته شدن 7 نظامی خود در درگیری‌های امروز نوار غزه خبر داد.


این در حالی است که گردانهای القسام اعلام کرده بود که 10 نظامی صهیونیست که در شرق محله الشجاعیه در کمین آنها گرفتار شده بودند، به هلاکت رسیدند و شماری نیز زخمی شدند.


از سوی دیگر گردان‌های القسام از انفجار یک بشکه انفجاری به وزن 50 کیلوگرم در نزدیکی یک نفربر اسرائیلی خبر داد که طی آن شمار دیگری از نظامیان اسرائیلی کشته و مجروح شدند.
پیش از این نیز، گردانهای عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که یک نفربر اسرائیلی را در شرق الشجاعیه با خمپاره تاندم هدف قرار دادند که در پی آن دو نظامی صهیونیست کشته و بقیه نیز زخمی شدند.


رزمندگان مقاومت قبلااعلام کرده بودند که 32 نظامی صهیونیستی را به هلاکت رسانده اند.
این در حالی است که منابع صهیونیستی پیش از این نیز کشته شدن 13 نظامی این رژیم را در درگیری با رزمندگان مقاومت تأیید کرده بودند.


ارتش رژیم اسرائیل طی روزهای گذشته صدها بار به نوار غزه حمله کرده است، در این حملات، چند صد منزل مسکونی نیز مورد هدف قرار گرفتند، که بر اثر آن 547 فلسطینی شهید و بیش از 3300 فلسطینی دیگر هم زخمی شدند.

 

--------------------------


اوباما خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد

 

به گزارش (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا امروز (دوشنبه) در تماسی تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر بر حق اسرائیل در دفاع از خود تأکید کرد و خواستار برقراری فوری آتش‌بس در نوار غزه شد.

حملات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه تاکنون 400 کشته و بیش از 3000 زخمی برجای گذاشته‌ است.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا قرار است امروز برای دیدار با مقام‌های ارشد مصر و سایر کشورها به قاهره سفر کند.

از سوی دیگر دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس در تماس تلفنی با نتانیاهو بار دیگر از این رژیم برای "دفاع از خود" حمایت کرد و کشته شدن سربازان اسرائیلی را به وی تسلیت گفت (!) و نسبت به افزایش شمار تلفات غیر نظامیان در نوار غزه ابراز نگرانی کرد.

سخنگوی کامرون تأکید نخست‌وزیر انگلیس و نتانیاهو راه‌های کاهش خشونت‌ها را بررسی کرده و توافق کردند که ابتکار عمل صلح مصر کارگشا خواهد بود.

از سوی دیگر مذاکرات خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین قرار است امروز در قطر درباره آتش‌بس برگزار شود.

 همچین «باراک اوباما» گفت به وزیر خارجه این کشور دستور داده است که برای برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه، تلاش کند و او به همین منظور راهی قاهره شده است.


 

اخبار,اخباربین الملل, بنیامین نتانیاهو


 اخبار بین الملل - نتانیاهو: عملیات نظامی در غزه ادامه می‌یابد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد عملیات نظامی در غزه ادامه می‌یابد.

به گزارش تسنیم به نقل از العربیه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد عملیات نظامی در نوار غزه ادامه خواهد یافت.

وی دیشب نیز در کنفرانسی خبری مدعی شد که جنگ غزه بر اسرائیل تحمیل شده است.

ارتش رژیم اسرائیل طی روزهای گذشته صدها بار به نوار غزه حمله کرده است، در این حملات، چند صد منزل مسکونی نیز مورد هدف قرار گرفتند، که بر اثر آن 509 فلسطینی شهید و بیش از 3150 فلسطینی دیگر هم زخمی شدند.

صهیونیست ها در تازه ترین جنایت خود علیه مردم فلسطین در نوار غزه، 27 عضو دو خانواده در رفح و خان یونس را قتل عام کردند.

ارتش رژیم اسرائیل بامداد یکشنبه محله الشجاعیه شهر غزه را با واحدهای توپخانه خود هدف قرار داد که در جریان آن 72 نفر شهید و 400 نفر زخمی شدند.
 
 اخبار بین الملل - تسنیم