اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آقای ضرغامی! از دلار 3 هزارتومانی و سکه 12 میلیون ریالی چیزی شنیده اید؟!



اندکی بی خیال ریاضت اقتصادی، بیکاری ، تعدیل نیرو و ورزشستگی اقتصاد غرب شوید!

آقای ضرغامی! از دلار 3 هزارتومانی و سکه 12 میلیون ریالی چیزی شنیده اید؟!

به این اخبار توجه کنید: خبر اول: درگیری مردم بر سر ریاضت اقتصادی در اسپانیا / خبر دوم: درگیری مردم بر سر ریاضت اقتصادی در یونان / خبر سوم: تعدیل نیروهای شرکت اپل در انگلیس / خبر چهارم: ورشکستگی بزرگترین شرکت قطعات رایانه در آمریکا / خبر پنجم: افزایش فشار اقتصادی در انگلیس و گفت و گو با مردم این کشور

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب: 

به خبرهای زیر توجه کنید:

خبر اول: درگیری مردم بر سر ریاضت اقتصادی در اسپانیا

خبر دوم: درگیری مردم بر سر ریاضت اقتصادی در یونان

خبر سوم: تعدیل نیروهای شرکت اپل در انگلیس

خبر چهارم: ورشکستگی بزرگترین شرکت قطعات رایانه در آمریکاخبر پنجم: افزایش فشار اقتصادی در انگلیس و گفت و گو با مردم این کشور

به نظر شما ، اخبار فوق ، متعلق به یک شبکه انگلیسی، آمریکایی یا آلمانی است؟! اشتباه می کنید! این ها تیترهای اخبار خارجی تلویزیون ایران هستند که روزانه در ساعت های مختلف و در شبکه های مختلف، تکرار و تکرار می شوند.

در حالی که به گفته احمدی نژاد ۲۵ درصد کارمندان  تعدیل شده اند و در حالی که هر واحد دلار آمریکا برابر سی هزار ریال واحد پول ایران شده و هر سکه کامل طلا دوازده میلیون ریال شده است، صدا و سیما به انحای مختلف بخصوص در بخش های خبری عوام پسند نه تنها به موضوع گرانی و تورم اشاره نمی کند بلکه مرتب خبر از «شرایط مناسب اقتصادی» داده و البته بی امان ، وضعیت وخیم اقتصادی در اروپا و آمریکا را منتشر می کند.

این در حالی است که تناقض رفتاری و خبری این سازمان چنان آشکار است که هر بی طلاعی هم سبک خبری مذکور را به سخره می گیرد چرا که با دلار سی هزار ریالی وضعیت اقتصادی و معیشتی کشور مشخص است و نیازی به توضیح ندارد ، مگر پای لنگانش با هلهله و زور صداوسیما به حرکت درآید!

البته طبعاً توفع آن نیست که تلویزیون نیز مانند رسانه های مجازی و مکتوب ، دائم چنین حقاقیقی را بر زبان آورد ، اما حق آن است که به جای سکوت در این باره ، اندکی به بیان حقایق و راه کارها بیاندیشد.

متاسفانه رسانه ای که خود را «ملی» خوانده بجای بیان حقایق و برگزاری جلسات نقد و راه چاره جویی به کتمان و سکوتی ناشیانه متوسل شده که نتیجه آن عصبانیت بینندگان و بازخورد آن، طرد صدا و سیما و نیل به شبکه های ماهواره ای شده است.

به گزارش سرویس اقتصادی «انتخاب» ؛  در این خصوص صدا و سیما نه تنها شیوه هوشمندانه ای برای اتخاذ ندارد بلکه فکر می کند با نشان دادن بیکاری و گرانی در سایر کشورها می تواند اذهان عامه را منحرف نماید و یا اثبات کند که وضعیت فعلی اقتصاد ایران ، برگرفته است اقتصاد رو به افول جهانی است.

اما این که چنین سیاست غلطی که ناراهبردی اش به وضوح مشخص است تا چه زمانی دیگر ادامه نخواهد داشت، پرسشی است که شاید با تغییر کادر سیاستگزاری مدیریتی امیدوار کننده باشد./انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
افزایش 10 ریالی قیمت دلار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پله سالیانه 12 میلیون دلار پول در‌می‌آورد



 

 

پله سالیانه 12 میلیون دلار پول در‌می‌آورد

 

چهره اسطوره‌ای فوتبال برزیل و جهان، سالیانه میلیون‌ها دلار از راه تبلیغات تصویری کسب می‌کند.

پله که وارد هفتادمین سالگرد تولد خویش خواهد شد، از راه استفاده از تصاویرش در تبلیغات بازرگانی، 12 میلیون دلار در سال کسب می‌کند.

این اتفاق در حالی روی می‌دهد که نزدیک به 30 سال است از فعالیت ورزشی به عنوان بازیکن کناره گرفته و بازنشسته شده است. وی با فروش حق‌ پخش تصاویرش برای تولیداتی چون شامپو، نوشابه، کرم پوست، عصاره‌‌های گیاهی و محصولاتی مانند خوردو،‌ وسایل کامیپوتری و ...، این درآمد هنگفت را کسب می‌کند.

این گزارش حاکیست، از راه همکاری با هر کمپانی، این چهره تابناک 1.2 میلیون دلار دستمزد به طور متوسط می‌‌گیرد. آن هم درحالی که برای تبلیغ محصولات کمپانی موردنظر تنها 2 تا 3 روز وقت خود را برای ضبط تصاویر ویدیویی یا عکسبرداری اختصاص می‌دهد.

برپایی کنفرانس‌های مطبوعاتی از طرف تولیدکننده محصول در حضور سلطان دنیای توپ گرد، باعث افزایش سهم 10 درصدی حق تبلیغ وی می‌شود.