اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز سال تحصیلی با 1 میلیون کلاس اولی


سال تحصیلی یک میلیون و 238 هزار کلاس اولی دقایقی پیش با نواخته شدن زنگ مدارس ابتدایی سراسر کشور آغاز شد.

خبرگزاری ایرنا: دانش آموزان پایه اول دوره ابتدایی امروز (دوشنبه) با شرکت در جشن شکوفه ها که در همه مدارس ابتدایی سراسر کشور برگزار شد شروع سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

نوآموزان کلاس اولی که امروز به همراه اولیای خود در کانون علم و دانش حضور یافته بودند با معلمان و آموزگاران خود و همچنین محیط مدرسه و کلاس درس آشنا شدند.

در این مراسم همچنین دست اندرکاران مدرسه ضمن خوشامدگویی به کلاس اولی ها، سال تحصیلی موفقی برای آنان آرزو کردند.

مراسم نمادین جشن شکوفه ها صبح امروز (دوشنبه) در مدرسه ابتدایی برکت واقع در شهرقدس با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش وپرورش برگزار شد.

سال تحصیلی گذشته یک میلیون و 300 هزار نفر در پایه اول ابتدایی ثبت نام کردند که امسال این رقم با 62 هزار کاهش به یک میلیون و 238 هزار نفر رسید.


ویدیو مرتبط :
آغاز مهربانی ، آغاز سال تحصیلی مبارک باد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز سال تحصیلی یک میلیون کلاس اولی


جشن شکوفه‌های یک میلیون و ۳۰۰ هزار کلاس اولی در سراسر کشور برگزار شد و زنگ آغاز سال تحصیلی با حضور وزیر آموزش و پرورش در دبستان حضرت زهرا(س) به صدا در آمد.

خبرگزاری مهر: جشن شکوفه‌های یک میلیون و ۳۰۰ هزار کلاس اولی در سراسر کشور در حال برگزاری است.

امروز جشن شکوفه‌ها با حضور وزیر آموزش و پرورش در دبستان خیرساز پسرانه حضرت زهرای مرضیه (س) در حال برگزاری است.

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با اشاره به ورود یک میلیون و ۳۰۰هزار دانش‌آموز به پایه اول ابتدایی، گفت: با ۳۳۰ هزار کلاس درس با بیش از هفت میلیون دانش‌آموز دوره ابتدایی، سال تحصیلی ۹۵-۹۴ آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه معلمان نقش اصلی در تعلیم و تربیت دارند، تصریح کرد: هر چه ارتباط مربیان و اولیا با هم بیشتر باشد، هماهنگی بین خانه و مدرسه نیز بیشتر می‌شود، چرا که سرمایه اصلی خانواده‌ها، فرزندان هستند و فرزندان آینده‌سازان ایران اسلامی می‌باشند.

فانی با بیان اینکه آموزش و پرورش وظیفه خود می‌داند تا از این سرمایه‌ها به خوبی صیانت کند، گفت: امروز شاهد افتتاح و برگزاری جشن شکوفه‌ها هستیم و مدرسه حضرت زهرا مرضیه(س) توسط یکی از خیرین با مشارکت وزارت آموزش و پرورش احداث شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ تحصیل خواهند کرد، گفت: دانش‌آموزان در ۱۰۵ هزار مدرسه با تلاش یک میلیون معلم و فرهنگی، سال تحصیلی را آغاز می‌کنند.

وی درباره خاطره اولین روز سال تحصیلی خود گفت: در زمان ما خیلی اولیا درگیر فرزندان نبودند، الان شاهدیم همه پدر و مادرها حضور دارند. معلم کلاس اول بنده یک خانم مهربان و پرتلاش بود و مدیون همه معلمان به خصوص معلم کلاس اول خود هستم.