اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز ثبت‌ نام زائران اربعین کربلا


معاون سازمان حج و زیارت از اجرای طرح ساماندهی زائران عتبات عالیات در ایام اربعین خبر داد و گفت: از امروز متقاضیان برای اعزام به عتبات و پیاده روی در ایام اربعین به کارگزاری های مجاز سازمان حج مراجعه کنند.

خبرگزاری مهر: معاون سازمان حج و زیارت از اجرای طرح ساماندهی زائران عتبات عالیات در ایام اربعین خبر داد و گفت: از امروز متقاضیان برای اعزام به عتبات و پیاده روی در ایام اربعین به کارگزاری های مجاز سازمان حج مراجعه کنند.

ناصر خدرنژاد گفت: در برخی ایام های خاص مانند اربعین زائران به صورت انفرادی برای زیارت عتبات عالیات به عراق می روند که این حضور مشکلات زیادی نیز برایشان ایجاد می کند. بر همین اساس در سال جاری سازمان حج طرحی را برای ساماندهی اعزام این زائران اجرایی می کند.

وی تاکید کرد: سامانه ثبت نام از زائران پیاده روی اربعین از امروز کار خود را آغاز می کند و زائران می توانند ثبت نام خود را انجام دهند و سامانه بر اساس میزان ظرفیت مرزها به صورت هوشمند روز اعزام آنها را مشخص می کند.

معاون سازمان حج افزود: تمامی افرادی که قصد دارند در اربعین به زیارت بروند برای اینکه مشکلی برایشان ایجاد نشود می توانند از طریق دفاتر برای ثبت نام اقدام کنند.

به گفته وی البته خدمات اقامتی به این زائران از سوی سازمان حج و زیارت داده نمی شود اما چون این افراد قصد پیاده روی در عتبات را دارند برای کاهش هزینه ها و هماهنگی در ورود و خروج می توانند از طریق سازمان حج اقدام کنند.

معاون سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه هر ساله در این ایام تعداد زیادی از زائران در مرز معطل می مانند گفت: امکاناتی که در مرزها وجود دارد برای پذیرش تمامی زائران کافی نیست به همین دلیل در صورت کنترل ظرفیت روزانه زائران در مرزها از مشکلات پیش آمده احتمالی جلوگیری خواهد شد.

به گفته وی، سال گذشته 500 هزار زائر ایرانی در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) شرکت کردند و امسال پیش بینی می شود این تعداد افزایش یابد.


ویدیو مرتبط :
همراه با زائران اربعین حسینی - القرنه502کیلومترتا کربلا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان آغاز ثبت نام زائران اربعین


مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، از آغاز ثبت نام زائران برای اعزام به کربلا در اربعین از روز یکشنبه ۱۵ شهریور خبر داد و گفت: گذرنامه زائران باید تا پایان سال ۹۴ اعتبار داشته باشد.

خبرگزاری مهر: محسن نظافتی مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده برای اعزام زائران عتبات عالیات که از ماه های قبل در کمیته های ویژه ستاد اربعین انجام شده در سال جاری زائران باید برای اعزام در سامانه سماح به نشانی www.samah.haj.ir ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه هیچ اعزامی خارج از این سایت صورت نمی گیرد ، گفت: پس از ثبت نام در این سامانه دسته بندی و گروه بندی های زائران انجام می شود و بعد ازآن تمامی اطلاعات لازم در خصوص اعزام زائران در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تاکید کرد: در ایام اربعین تمامی زائرانی که قصد زیارت دارند باید گذرنامه همراه داشته باشند که البته گذرنامه آنها باید تا پایان سال ۹۴ اعتبار داشته باشد که برای تمامی آنها نیز روادید صادر می شود.

به گفته وی، این موضوع به دلیل جلوگیری از بی نظمی و ارائه خدمات اسکان، تغذیه، حمل و نقل و... بهتر به زائران و با هماهنگی با دولت عراق انجام خواهد شد.

نظافتی در مورد هزینه های سفر عتبات در اربعین نیز گفت: قیمت سفر بزودی مشخص و به زائران اعلام می شود.