اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز به کار نمایشگاه سبیت 2013


شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی که با سرعتی چشمگیر بر نفوذ و تاثیر خود بر زندگی شهروندان سراسر جهان می‌افزایند، جهان را متحول کرده‌اند.

روزنامه مردم سالاری: شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی که با سرعتی چشمگیر بر نفوذ و تاثیر خود بر زندگی شهروندان سراسر جهان می‌افزایند، جهان را متحول کرده‌اند.

 نمایشگاه سبیت 2013 در شهر هانوفر آلمان که از مهم‌ترین رویدادهای دنیای دیجیتال در جهان است، امسال تمرکز خود را بر تغییراتی قرار داده که این محیط‌های مجازی در مدل‌های تجاری رایج پدید آورده‌اند.


موضوع محوری نمایشگاه سبیت، اقتصاد مبتنی بر به‌اشتراک‌گذاری داده‌ها در جهان مجازی است؛ مفهومی که اصطلاح انگلیسی Shareconomy را برای توصیف آن انتخاب کرده‌اند.

«شراکونومی» از ترندهای بزرگ تکنولوژی در دنیای امروز است و در آینده تغییراتی اساسی در جهان پدید خواهد آورد. اشاره این مفهوم فقط به «شر» کردن اطلاعات در فضای مجازی نیست، بلکه طراحی مدل‌های نوین و خلاقانه اقتصادی برای به‌اشتراک‌گذاری زیرساخت‌های ارتباطی، دانش، منابع، سرویس‌ها ماشین‌ها، محصولات کمپانی‌ها، ساختمان‌ها و شماری از موارد دیگر را هم در بر می‌گیرد.

مسئولان برگزاری نمایشگاه سبیت می‌گویند به‌اشتراک‌گذاری داده‌ها در شبکه‌های اجتماعی از بزرگ‌ترین ترندهای امروز جهان دیجیتال است و همین موضوع، بر نگرش کاربران و کمپانی‌ها تاثیرات عمیقی بر جای گذاشته است. سبیتی‌ها معتقدند زمان پرداختن به ایده‌ها و پارادایم‌های نوین فرارسیده است.بازدیدکنندگان سبیت 2013 می‌توانند در طول برگزاری نمایشگاه با چالش‌ها و فرصت‌هایی که شراکونومی در برابر کمپانی‌های تکنولوژیک قرار داده آشنا شوند.


گذشته از این، ذخیره‌سازی ابری (Cloud Computing) و انتقال داده‌ها به ابرهای مجازی نیز از ترندهای رو به گسترش جهان تکنولوژی است که در نمایشگاه سبیت امسال هم توجه ویژه‌ای به آن خواهد شد.

سیستم‌های نوین ذخیره‌سازی داده‌ها، در دنیای امروز که استفاده از تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان به طور انفجاری رو به افزایش است، مدل‌های تجاری را دستخوش تغییرات جدی کرده و از هزینه‌های جاری کمپانی‌ها هم تا حدود زیادی کاسته است. تکنولوژی ابرهای هوشمند، انقلاب دیگری را در دل انقلاب انفورماتیک رقم خواهد زد و زمینه‌ساز وب 3.0 خواهد بود.


اپلیکیشن‌های تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند، رسانه‌های آنلاین، امنیت دیجیتال و تکنولوژی‌های پوشیدنی‌، از دیگر ترندهایی هستند که در سبیت 2013 مورد توجه خواهند بود.

فن‌آوری اطلاعات امروز از پول‌ساز‌ترین حوزه‌های تجاری در جهان است. بر اساس آماری که کمپانی آلمانی بیت‌کوم منتشر کرده، گردش مالی جهان تکنولوژی در سال 2013 با بیش از پنج درصد افزایش نسبت به سال گذشته، از مرز 3/5 تریلیون دلار هم خواهد گذشت.کسر بزرگی از این رقم عظیم به صندوق غول‌های تکنولوژیک آمریکایی نظیر آی‌بی‌ام، مایکروسافت و گوگل سرازیر می‌شود.

کمپانی‌های آلمانی درصددند تا با تقویت فرهنگ استارت‌آپ و تسهیل امکان فعالیت کارآفرینان دیجیتال در این کشور، بتوانند در سال‌های آتی رقابت نزدیک‌تری با پیش‌تازان این عرصه داشته باشند. بازار کار دنیای فن‌آوری همچنان رو به رشد است. تنها در آلمان بیش از 40 هزار فرصت شغلی خالی برای متخصصان فن‌آوری اطلاعات وجود دارد.

برگزارکنندگان سبیت قصد دارند با فراهم کردن فرصت گفت‌وگوی جویندگان کار با کمپانی‌هایی که به دنبال نیروی کار متخصص هستند، بستری برای شناسایی متخصصان و پر کردن خلاء نیروی انسانی در حوزه فن‌آوری‌های دیجیتال بسازند.


ویدیو مرتبط :
آغاز به کار سه نمایشگاه در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز به کار نمایشگاه بین المللی خودرو در لهستان



نمایشگاه بین المللی خودرو به میزبانی شهر پوزنان در لهستان از فردا ششم آپریل 2016 برابر با هجدهم فروردین ماه آغاز به کار کرده و قرار است به مدت چهار روز و تا تاریخ 9 آپریل به فعالیت خود ادامه دهد .

 این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه خودرو در کشور لهستان محسوب شده و یکی از بزرگترین نمایشگاه های این حوزه در اروپای شرقی به شمار می رود . بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه ، روز نخست افتتاحیه نمایشگاه بین المللی خودروی پوزنان تنها منحصر به بازدید خبرنگاران و نمایندگان رسانه های جهانی بوده و بازدید عمومی از روز هفتم آپریل امکان پذیر خواهد بود.

گفتنی است در این نمایشگاه ، پنجاه و پنج درصد غرفه ها به صنایع داخلی لهستان اختصاص یافته و 45 درصد نیز به سایر شرکت های بین المللی خودرو ساز ارائه شده است. از مهمترین خودروهایی که قرار است در این نمایشگاه ارائه شوند ؛ می توان به مزدا ام ایکس 5 (Mazda Mx5   ) ، رنو Clio GT و مدل های جدید لامبورگینی که پلیس دوبی جدیدا سفارش داده است  اشاره کرد .

BMW i8 و پژوی DKR  از دیگر خودروهائی هستند که قرار است در این نمایشگاه به بازدیدکنندگان ارائه شود.  در خاتمه گفتنی است که بخش های ویژه ای نیز در این نمایشگاه به معرفی موتور سیکلت ها و صنایع ساخت قطعات و تجهیزات خودروها تعلق دارند.

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,نمایشگاه ماشین

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,نمایشگاه ماشین

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,نمایشگاه ماشین

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,نمایشگاه ماشین

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,نمایشگاه ماشین

 

 اخبار گوناگون - سیناپرس