اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آزار و اذیت جنسی زن و مرد نمی‌شناسد!


سه درصد از مردان آمریكایی در طول عمر دست‌كم یك‌بار مورد تجاوز واقع می‌شوند كه بنابر جمعیت كنونی آمریكا، بالغ بر ‌٢/٨ میلیون نفر دچار این موضوع شده‌اند.

ایسنا: درحالی که دولت آمریکا همواره دولت‌های مخالف خود را به ترویج خشونت علیه زنان و نقض حقوق آنها در کشورهایشان متهم می‌کند، گزارش‌های مؤسسات حقوق بشری مردم ‌نهاد آمریکایی نشان می‌دهد که این اتفاق در ابعاد بسیار وسیع‌تری در ایالات متحده رخ می‌دهد و سیاست‌های فرهنگی دولت به این موضوع دامن می‌زند.

 یکی از بدترین موارد خشونت علیه زنان، موضوع تجاوز جنسی و فساد اخلاقی حاكم بر این روابط در ایالات متحده آمریكاست که آمار بالای آن، برخی مؤسسات خصوصی و مردم‌نهاد آمریكایی را به تحقیق و پژوهش در این حوزه واداشته است.

گزارش حاضر بر اساس گزارش‌های آماری تعدادی از معتبرترین موسسات مزبور تهیه شده و بدیهی است تفاوت‌هایی در آمارهای موسسات مختلف به چشم می‌خورد كه ناشی از تفاوت جامعه آماری و شیوه تحقیق است اما متوسط آمارها سرانجام از فاجعه‌ای حكایت دارند كه در ابعاد گسترده‌ای در جامعه آمریكا در حال رخ دادن است و متأسفانه به جزیی از فرهنگ آمریكایی تبدیل شده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی NATION MASTER در یكی از صفحات خود، نمودارهایی را در خصوص تعداد قربانیان تجاوز به عنف در كشورهای جهان تنظیم كرده که ایالات متحده آمریكا در این رده‌بندی در جایگاه سیزدهمین واقع شده است. جالب اینکه تمام کشورهای غربی مدعی رعایت حقوق بشر، از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا و سوئد، در ‌١٠ رتبه اول قرار دارند و تنها ایتالیا با رتبه یازدهم، نتوانسته در میان ‌١٠ کشور اول قرار بگیرد.

در این نمودار که ‌٢٠ کشور اول در این زمینه نشان داده شده، هیچ کشور اسلامی به چشم نمی‌خورد.

یكی دیگر از گزارش‌های NATION MASTER نیز به آمار طلاق بازمی‌گردد كه بنابر نمودارها، آمریكا با ‌٤/٩٥ طلاق در هر هزار نفر، رتبه اول را از آن خود كرده و نزدیك‌ترین كشور اسلامی به آمریكا، قطر است كه آمار طلاق در آن یك‌پنجم آمریكاست.

به گزارش «مركز ملی قربانیان جنایت» در آمریكا، سه درصد از مردان آمریكایی در طول عمر دست‌كم یك‌بار مورد تجاوز واقع می‌شوند كه بنابر جمعیت كنونی آمریكا، بالغ بر ‌٢/٨ میلیون نفر دچار این موضوع شده‌اند. ‌٧١ درصد از قربانیان در حالی مورد تجاوز قرار می‌گیرند كه سن آنها به ‌١٨ سال نرسیده است.

بنابر گزارش فوق، مردان در كل حدود ‌١٠ درصد از قربانیان تجاوز را در آمریكا تشكیل می‌دهند و در واقع بقیه این آمار، مربوط به زنان است.

مركز «مقابله با بحران تجاوز سانتا باربارا» در گزارش خود می‌نویسد: در هر دقیقه ‌٣/١ زن آمریكایی مورد تجاوز واقع می‌شود. تمام این تجاوزات، تجاوز به عنف است و با این حساب در هر ساعت ‌٧٨ زن، در هر روز ‌١٨٧١ زن و در هر سال ‌٦٣٨ هزار زن مورد تجاوز قرار می‌گیرند.

در‌٨٠ درصد از موارد، تجاوز توسط شخصی آشنا و در‌٦٠ درصد موارد در منزل خود او، دوست، آشنا، فامیل یا همسایه صورت می‌پذیرد و این بلایی است که دولت آمریکا با ترویج روابط آزاد جنسی، بر سر مردم خود آورده است.

 ‌٨٣ درصد از زنان و ‌٣٢ درصد از مردانی كه دچار ناتوانی‌های مختلف در امور جنسی می‌شوند، پیش‌تر مورد آزار جنسی واقع شده‌اند. ‌٥٤ درصد از قربانیان زن زیر ‌١٨ سال سن داشته و ‌٨٣ درصد آنها زیر ‌٢٥ سال بوده‌اند.

نشریه لویزیانا به نقل از «رابین لوی» فعال حقوق بشر در سانفرانسیسکو می‌نویسد: اگرچه آمریکا مرتباً به دیگر کشورها درخصوص حقوق زنان و برابری جنسیتی موعظه می‌کند، اما وقتی مسأله زنان زندانی و آن دسته از زنانی که در دیگر موقعیت های آسیب پذیر قرار می گیرند به میان می‌آید، آمریکا خود دچار مشکلاتی است. از جمله این مشکلات، سوء استفاده‌های تولید مثلی در نظام زندان های کالیفرنیاست که در آن عمدتاً زنان رنگین پوست سطوح بالای عقیم سازی از طریق برداشتن رحم و دیگر اشکال مشابه آن را تجربه کرده‌اند.

براساس گزارش سازمان مبارزه با خشونت، در هر ‌٩ ثانیه یک زن آمریکایی مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد. همچنین طبق برخی گزارشات روزانه بیش از ‌٣ زن آمریکایی به دست شوهران خود کشته می شوند.

حدود ‌٣٠ درصد از زنانی که در ارتش آمریکا خدمت می کنند، مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند. بیش از دو سوم نظامیان زن آمریکایی نیز اظهار داشته‌اند که در ارتش مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند.

«سندرا پاک» عضو پروژه حقوق زنان در این رابطه می‌گوید: تجاوز و بدرفتاری جنسی در ارتش فوق العاده زیاد است و گزینه های اندکی برای نظامیان زن وجود دارد. آنها تنها می توانند به مقامات مافوق شکایت کنند. هیچ انگیزه‌ای هم برای آنکه فرماندهان به شکایات مطروحه به طور جدی رسیدگی نمایند، وجود ندارد.             


ویدیو مرتبط :
‫دلجویی پاپ از قربانیان آزار و اذیت جنسی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرار یک مجری زن بخاطر اذیت و آزار جنسی مدیر شبکه + عکس!!



اذیت و آزار جنسی,آزار جنسی,روابط جنسی

 

طی چند وقت اخیر آزار و اذیت و سوء استفاده جنسی از کارکنان و مجریان شبکه های ماهواره ای جهان عرب به شدت افزایش یافته به طوری که هر از چند گاهی یکی از اخبار مربوطه در این زمینه به جنجالی بین المللی یا یک رسوایی اخلاقی برای یک شبکه ماهواره ای تبدیل می شود.

 

خانم “رجاء اقصابنی” مجری معروف و سرشناس یکی از شبکه های ماهواره ای با نام روتانا که یکی از معروف ترین شبکه های ماهواره ای تخصصی در زمینه موزیک در جهان عرب است، مورد آزار و اذیت جنسی مدیران ارشد این شبکه قرار گرفت از همین رو خانم “رجاء اقصابنی” برای فرار از دست آنان و این جور مسائل این شبکه را ترک کرد.

 

منبع:فان پاتوق