اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین اخبار از وضعیت زلزله زدگان بوشهر


تعداد قربانیان زلزله استان بوشهر با کشف دو جنازه جدید در شهر "شنبه" به 39 نفر افزایش یافت.

عصر ایران: تعداد قربانیان زلزله استان بوشهر با کشف دو جنازه جدید در شهر "شنبه" به 39 نفر افزایش یافت.
 
این دو جنازه جدید صبح امروز در شهر شنبه استان بوشهر کشف شده اند.

همچنین پس لرزه هایی با قدرت و شدت های متفاوت همچنان در منطقه دشتی روی می دهند و باعث خراب شدن برخی واحدهای ساختمانی شده اند.

هم اکنون مناطق زلزله زده در استان بوشهر با گرمای بسیار شدید هوا روبه رو هستند. به همین دلیل وصل شدن برق و تهیه وسایل خنک کننده از جمله نیازهای اصلی زلزله زدگان به شمار می روند.

با وجود سرمای هوا در بسیاری از مناطق ایران، اما در استان بوشهر از یک ماه پیش تاکنون، استفاده از کولر و وسایل خنک کننده آغاز شده است.

نیروهای امنیتی و انتظامی با بستن راه ورودی به شهر شنبه مانع از ورود افراد متفرقه و غیرمسؤول به مناطق زلزله زده می شوند.

همچنین نیروی هوایی ارتش در مناطق زلزله زده نانوایی راه اندازی کرده است. نیروی دریایی ارتش هم با استقرار بیمارستان صحرایی با امکانات بالا در کنار سایر امدادگران و نهادهای مسؤول، به زلزله زدگان و آسیب دیدگان از زمین لرزه خدمات ارائه می کند.

نیروهای ارتشی همچنین با حضور در مناطق زلزله زده به آواربرداری و خارج کردن وسائل مختلف از زیر آوار کمک می کنند.

به گفته خبرنگار ما، در این زلزله همه خانه های روستایی که بدون رعایت کردن قوانین و مقررات ساخت و ساز ساخته شده بودند به طور کامل تخریب شده اند، این در حالی است که مالکان بسیاری از این خانه ها قبلا وام های نوسازی دریافت کرده بودند.

هم اکنون در شهر شنبه، در یکی از مناطقی که از زلزله به شدت آسیب دیده، آب و برق قطع است اما آب معدنی، اقلام مصرفی و خوراکی اولیه و چادر به اندازه کافی وجود دارد. همچنین نهادهای مختلف با استفاده از تانکر، در حال انتقال آب مصرفی برای مردم مناطق زلزله زده هستند.


ویدیو مرتبط :
هم اندوهی با زلزله زدگان عزیز استان بوشهر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین وضعیت زلزله‌زدگان بستک



اخبار حوادث -  آخرین وضعیت زلزله‌زدگان بستک


امدادرسانی به زلزله‌زدگان بستک که خانه‌هایشان ویران شده است، همچنان ادامه دارد. این افراد در چادر اسکان داده شده‌اند و تحت مراقبت قرار دارند. زلزله‌ای به بزرگی 5/5 ریشتر در ساعت 6:43 صبح روز پنجشنبه بستک در استان هرمزگان را لرزاند.

 

زمین‌لرزه یک کشته و 30مجروح برجای گذاشت و تعدادی خانه نیز ویران شد. پیرحسین کولیوند رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در این‌باره گفت: در پی وقوع این زلزله، بلافاصله 12تیم امدادی برای ارزیابی میزان خسارت احتمالی به منطقه اعزام شدند و بررسی‌های اولیه نیز نشان داد شهر بستک با وجود بافت شهری‌اش دچار آسیب‌دیدگی شده است.

 

وی با بیان اینکه امدادگران توانستند سه نفر را که در زیر آوار محبوس شده بودند زنده نجات دهند، گفت: پس از اتمام عملیات جست‌وجو و نجات بحث اسکان و تغذیه اضطراری در دستور کار قرار گرفت و 800 دستگاه چادر در قالب هفت اردوگاه در مناطق زلزله‌زده برپا شد. وی با اشاره به آسیب‌دیدگی 14 روستا و خود شهر بستک در اثر زمین‌لرزه گفت: 163 امدادگر وظیفه امدادرسانی به زلزله‌زدگان را برعهده دارند.

 

همچنین دکترمحمدتقی طالبیان، رییس اورژانس کشور نیز در تشریح جزییات امداد‌رسانی به مناطق زلزله‌زده بستک گفت: در دقایق اولیه 11تیم امدادی مشتمل بر 30 تکنیسین اورژانس 115 و تیم ارزیاب در محل وقوع زمین‌لرزه حاضر شدند. حسن قدمی، رییس سازمان مدیریت بحران کشور نیز با اشاره به دستور پیگیری رییس‌جمهور و وزیر کشور گفت: چهار مدرسه و پنج‌نقطه دیگر برای اسکان اضطراری شهروندان در نظر گرفته شده است.

 

در این اماکن علاوه بر افرادی که خانه‌شان خراب شده شهروندانی که نسبت به بازگشت مجدد به خانه‌هایشان دچار ترس هستند و ترجیح می‌دهند شب را در فضای باز سپری کنند نیز اسکان داده می‌شوند. وی گفت: این شهرستان حدود 80هزارنفر جمعیت دارد که قریب به 20هزارنفر به شکل مستقیم تحت تاثیر این زلزله قرار گرفته‌اند.

 

  قدمی درباره میزان خسارات وارده به واحدها نیز افزود: تعدادی از خانه‌های فرسوده در این شهرستان به شکل صددرصدی تخریب شدند.در همین حال جاسم جادری، استاندار هرمزگان گفت: بیشترین آسیب به منازل مسکونی رسیده که برآورد اولیه نشان می‌دهد حدود 10 تا 60درصد خسارت داشته‌اند. وی گفت: با توجه به سرمای هوا بیشترین اقلام امدادی مورد نیاز مردم چادر و پتو است.
 اخبار حوادث -شرق