سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

پیدایش جزیره جدید در اقیانوس آرام +عکس


در نتیجه فوران کوه آتشفشان زیر آبی جزیره جدیدی در بخش جنوبی اقیانوس آرام ظاهر شده است. این جزیره در 45 کیلومتری نوکوآلوفا، پایتخت کشور پادشاهی تونگا قرار دارد. صدای روسیه: در نتیجه فوران کوه آتشفشان زیر آبی جزیره جدیدی در بخش جنوبی اقیانوس آرام ظاهر شده است. این جزیره در 45 کیلومتری نوکوآلوفا، پایتخت کشور پادشاهی تونگا قرار دارد.

پیدایش جزیره جدید در اقیانوس آرام

به گزارش بی بی سی؛ طول جزیره تازه 1.8 کیلومتر و عرض آن 1.2 کیلومتر است اما دانشمندان معتقدند این جزیره پایدار نخواهد بود و ممکن است تکه تکه شده و دوباره به زیر آب برود. جزیره تازه بیشتر از خاکستر های سیاه ناشی از فوران آتشفشان تشکیل شده است.

جان پیرو اوباسانو، صاحب یکی از هتل های منطقه به همراه دوستانش به این جزیره رفته و از آن عکس گرفت. آنها در وسط جزیره دریاچه سبزی پیدا کردند که بوی گوگرد از آن به مشام می رسد. اوباسانو گفت هر چند سطح جزیره سفت شده اما هنوز داغ است.


ویدیو مرتبط :
جزیره میدوی - شمال اقیانوس آرام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كشف یک ماهی عجیب در عمیق ترین نقطه اقیانوس آرام + عکس



اخبار گوناگون - كشف یک ماهی عجیب در عمیق ترین نقطه اقیانوس آرام + عکس

دانشمندان اسکاتلندی و امریکایی نوعی ماهی را در عمق‌ ۸۱۴۵ متری آب‌های اقیانوس آرام کشف کرده‌اند.

دانشمندان اسکاتلندی و امریکایی نوعی ماهی را در عمق‌ ۸۱۴۵ متری آب‌های اقیانوس آرام کشف کرده‌اند و ۵۰۰ متر رکورد پیشین حیات در اعماق آب که در اختیار ماهی دیگری بود، را شکستند.

 

اخبار , اخبار گوناگون , ماهی عجیب

 

این ماهی در عمق درازگودال ماریانا واقع در اقیانوس آرام شناسایی شده و تصور می‌شود نوعی حلزون‌ ماهی باشد؛ با این حال، دانشمندان دانشگاه آبردین اسکاتلند اعلام کرده‌اند این موجود هیچ شباهتی به آنچه آن‌ها قبلا دیده‌اند، ندارد.

 

موجود تازه‌کشف‌شده به شدت ظریف است و دارای باله‌هایی بزرگ است؛ دانشمندان معتقدند این ماهی نمی‌تواند در عمق بیش از ۸۱۴۵ متری زندگی کند، زیرا فشار در آنجا بسیار شدید خواهد بود.

 

محققان به همراه همکارانشان در دانشگاه هاوایی این ماهی را در فیلم ۱۵۰ ساعتی شناسایی کردند که از درازگودال ماریانا گرفته شده بود.

اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران