سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

پاسخ جالب بهلول عاقل به خلیفه



بهلول,حکایت بهلول,داستانهای بهلول,بهلول و طبیب

روزی بهلول از مسجد «ابوحنیفه» می‌گذشت، دید خطیب مردم را موعظه می‌کند. ایستاد و به سخنانش گوش داد. او می‌گفت: جعفربن محمد عقیده دارد که کارها با اختیار از بندگان، در صورتی که آنچه از بندگان انجام می‌دهند خواست خداست و انسان از خود اختیاری ندارد. دیگر این که در روز قیامت شیطان در آتش می‌سوزد و حال آن که شیطان از آتش آفریده شده است و آتش هم جنس خود را عذاب نمی‌کند.

دیگر این که خداوند موجود است؛ ولی نمی‌شود او را دید، در صورتی که این دروغ است و هر موجودی دیدنی است.

آنگاه بهلول کلوخی از زمین برداشت و سر خطیب را هدف گرفت و آن را شکست و خون جاری شد، سپس فرار کرد. خطیب نزد خلیفه آمد و از بهلول شکایت کرد.

خلیفه دستور داد بهلول را بیاورند و چون بهلول حاضر شد به او گفت: چرا چنین کردی؟

بهلول گفت: علت را از خود وی سوال کنید. او می‌گوید: بندگان اختیاری ندارند و همه کارها به دست خداست. اگر اعتقاد او چنین است پس سر او را خداوند شکسته و من تقصیری ندارم.

او می‌گوید: جنس از هم جنس خود متاثر نمی‌شود و عذاب نمی‌بیند وقتی انسان از خاک است چرا باید از همجنس خود متاثر و ناراحت شود؟

او معتقد است که هر موجودی باید دیده شود. خلیفه از وی سوال کند که آیا این درد که او از این زخم احساس می‌کند دیده می‌شود؟! این را گفت و از نزد خلیفه رفت.

منبع: بهلول عاقل
تبیان

 


ویدیو مرتبط :
بهلول عاقل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ جالب رهبر انقلاب به گروگان آمریكایی



 

پاسخ جالب رهبر انقلاب به گروگان آمریكایی

 

 

شب گذشته ، در وی‍ژه برنامه ای كه به مناسبت روز 13 آبان ، سالروز تسخیر لانه جاسوسی از تلویزیون پخش شد ،صحنه ای از دیدار ملاقات رهبر انقلاب ، حضرت آیت الله خامنه ای با یكی از گروگان های آمریكایی نشان داده شده كه بسیار جالب توجه بود .

 

به گزارش تابناك در این دیدار ، یكی از كارمندان سفارت آمریكا كه فارسی هم به خوبی صحبت می كرد ، در پاسخ به احوالپرسی رهبر انقلاب به صورت طعنه آمیزی اظهار داشت كه شرایط خوب است ، اما چون ایرانی ها مهمان نواز هستند ، از ما می خواهند كه بیشتر اینجا بمانیم ، ولی ما می خواهیم از اینجا برویم ، تعارف زیادی هم خوب نیست .

بر اساس این گزارش رهبر انقلاب در پاسخی هوشمندانه به وی اظهار داشتند كه اتفاقا هیچكدام از دانشجویان و ملت ایران دوست ندارند ، شما در ایران بمانید و دوست دارند كه شما هر چه زودتر از ایران بروید ، اما حاكمان مستبد آمریكا باید ضمن تحویل شاه به ملت ایران ، زمینه آزادی شما را فراهم كنند.../تابناك