سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

معمای مربع گم شده



سرگرمی زیر یک نوع بازی ریاضی به نام معمای مربع گمشده است، معمای مربع گم‌شده معمایی متاثر از خطای دید است و در کلاس‌های درس ریاضیات برای به کارگیری تجسم هندسی دانش‌آموزان مطرح می‌شود.

 

این پازل دو ترکیب از اشکالی را نشان می‌دهد که ظاهراً هر دو یک مثلث قائم‌الزاویه هستند. اما یکی از آنها یک مربع 1×1 فضای خالی دارد، شما باید جای مثلثها و بقیه اشکال را جوری تغییر دهید که یک مربع در فضا بماند بدون اینکه در تصویر تغییری ایجاد شود.

 

معمای تصویری, مثلث قائم‌الزاوی

 

♦♦♦

♦♦♦

♦♦♦

♦♦♦

♦♦♦

♦♦♦

♦♦♦

♦♦♦

♦♦♦

♦♦♦

♦♦♦

♦♦♦

♦♦♦

 

پاسخ معما:

 

معمای تصویری, مثلث قائم‌الزاوی

 

منبع:entertainment1740.persianblog.ir


ویدیو مرتبط :
معمای ذهنی (تبدیل به 3 مربع با 3 حركت)!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گره كور در معمای 12 ساله گم​شدن یك پسر



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

گره كور در معمای 12 ساله گمشدن یك پسر

سرنوشت مرموز پسر نوجوان با گذشت 12 سال هنوز در دست بررسی است و پلیس جنایی به دنبال سرنخی است تا بتواند از معمای گم شدن این جوان گره گشایی كند.

حوادث - به گزارش ایران خانواده عبدالمجید 17 ساله هنوز مثل روزهای بهاری 12 سال پیش كه پسرشان را ناگهانی از دست داده‌اند، نگران و با پریشانی همه جای ایران را به دنبال یك نشان از پسرشان هستند.

12 سال از روزهای گم شدن عبدالمجید می‌گذرد و با وجود این پدر و مادرش با چهره پیش ساخته‌ای كه از گذر زمان بر وی در ذهنشان به تصویر كشیده‌اند، بیشتر روزها در شهر پرسه می‌زنند و هر جا كه می‌روند با دقت در چهره پسرهای جوان، به دنبال یافتن آشنای خودشان هستند.

ماجرای گم شدن پسر جوان از وقتی آغاز شد كه وی تنها 17 سال داشت و خانواده‌اش برای آینده تحصیلی‌اش برنامه‌های زیادی در ذهن داشتند. 17 اردیبهشت ماه سال 79 آخرین روزی بود كه عبدالمجید در كنار خانواده‌اش سپری كرد و غروب آن روز برای همیشه درگیر یك سرنوشت مرموز شد.

آن روز شوم پسر 17 ساله بعد از 45 روز بستری بودن در بخش كودكان بیمارستان امام حسین(ع)، همراه با پدر به خانه عمه‌اش در مركز تهران رفت و بعد از چند دقیقه مثل همیشه شروع به بهانه‌گیری كرد.

عبدالمجید پسر پرخاشگر و بهانه‌جویی بود و روزهای آخر به پیشنهاد یك دكتر معالج برای بررسی رفتارهایش در بیمارستان بستری شده بود. 45 روز مدتی بود كه پزشك معالج پسر خانواده سعیدی برایش در نظر گرفته بود و با وجود این با بازگشت از بیمارستان پسر 17 ساله مثل همیشه بهانه‌گیری‌هایش را از سر گرفته بود. خستگی راه هنوز از تن پدر و پسر درنیامده بود كه عبدالمجید به بهانه قدم زدن در پارك خواست از خانه خارج شود و حتی این مهلت را هم به پدرش نداد كه وی را در این كار همراهی كند. اما طولانی شدن این قدم زدن، ترس را در دل خانواده سعیدی انداخت و باعث شد تا خیلی زود برای پیدا كردن پسرشان دست به كار شوند.

پدر عبدالمجید كه هنوز بی‌تابی روزهای نخست گم شدن پسرش را دارد، گفت: از وقتی عبدالمجید از در خارج شد دلشوره عجیبی در من افتاد و مدام می‌خواستم مانع از این كار وی شوم. اما حال روحی او خیلی خوب نبود و به خودم این نهیب را زدم كه زیاد در این جور كارهایش دخالت نكنم. قدم زدن یك ساعته پسرم تا پاسی از شب به طول كشید و وقتی از وی خبری نشد با همراهی چند آشنا همه پارك و اطراف محل زندگی خواهرم را زیرورو كردم، اما هیچ اثری از پسرم نبود.

سعیدی در ادامه گفت: وی هیچ اختلاف یا مشكلی در خانواده نداشت و به همین خاطر باورش برایم سخت بود كه عبدالمجید ناگهان ناپدید شده باشد. وقتی از جست‌و‌جو در اطراف خانه و پارك ناامید شدم، شبانه به همه بیمارستان‌ها و كلانتری‌ها سر زدم، اما انگار پسرم از تهران محو شده بود.

خانواده پسر گمشده همان شب در كلانتری 105 سنایی تشكیل پرونده دادند و با جدیت پیگیر پیدا كردن پسرشان بودند، اما تحقیقات وسیع مأموران به جایی نرسید و باعث شد تا پرونده برای تكمیل تحقیقات به اداره 11 پلیس آگاهی تهران فرستاده شود.

كارآگاهان این اداره برای یافتن یك سرنخ از معمای گم شدن پسر نوجوان، تحقیقات كاملی را در دستور كار خود قرار دادند و با این وجود با گذشت چند ماه هیچ نشانی از پسر گمشده به دست نیامد. از روزهای نخست تشكیل این پرونده 12 سال می‌گذرد و با وجود ادامه داشتن تحقیقات و پیگیری هر ماهه خانواده سعیدی هنوز هیچ نشانی از عبدالمجید در دست نیست. بنابراین گزارش، از كسانی كه از سرنوشت مرموز عبدالمجید سعیدی اطلاعاتی دارند، درخواست می‌شود تا برای كمك به حل معمای این پرونده با شماره51055511 اداره یازدهم پلیس آگاهی، تماس بگیرند./ایران