سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

قدیمی‌ترین پیغام دنیا به مقصد رسید +عکس


این بطری یکی از ۱۰۰۰ بطری‌ است که در سال‌های ۱۹۰۴ تا ۱۹۰۶ به عنوان یک پروژه تحقیقاتی در دریای شمال رها کرده است. بیشتر این بطری‌ها چندین دهه پیش به این انجمن برگردانده شده بودند.

خبرگزاری ایسنا: این بطری یکی از ۱۰۰۰ بطری‌ است که در سال‌های ۱۹۰۴ تا ۱۹۰۶ به عنوان یک پروژه تحقیقاتی در دریای شمال رها کرده است. بیشتر این بطری‌ها چندین دهه پیش به این انجمن برگردانده شده بودند.

بطری حاوی یک پیام که حدود ۱۰۰ سال پیش به دریای شمال انداخته شده بود، سرانجام به گیرنده آن یعنی «انجمن زیست‌شناسی دریایی انگلیس» در بندر «پلیموث» رسید.

قدیمی‌ترین پیغام دنیا به مقصد رسید +(تصویر)

تقریبا چهار ماه پیش، زن و شوهری در شهر ساحلی «آمروم» در آلمان این بطری را پیدا کردند که در داخل آن کارت پستالی بود که از یابنده خواسته بود بطری را به انجمن زیست‌شناسی دریایی انگلیس برساند. آنها نیز همین کار را انجام دادند.
 
این انجمن اعلام کرد که این بطری یکی از ۱۰۰۰ بطری‌ است که در سال‌های ۱۹۰۴ تا ۱۹۰۶ به عنوان یک پروژه تحقیقاتی در دریای شمال رها کرده است. بیشتر این بطری‌ها چندین دهه پیش به این انجمن برگردانده شده بودند.
 
به جز کارت پستال، در این بطری به یابنده وعده داده شده بود که پس از رساندن آن به مقصد یک شیلینگ دریافت خواهد کرد. زن و شوهر آلمانی هم یک شیلینگ خود را دریافت کردند.


ویدیو مرتبط :
شما هرگز به مقصد نمی رسید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف دومین ابزار علمی قدیمی دنیا/ ساعت تاریخی با تقسیم‌بندی 24ساعته+عکس



 

کشف دومین ابزار علمی قدیمی دنیا/ ساعت تاریخی با تقسیم‌بندی 24ساعته+عکس

 

ساعتی متعلق به دوران ریچارد دوم با تقسیم بندی 24 ساعته مربوط به سال 1396 به ارزش 150 هزار پوند در کوئینزلند کشف شده است.

به گزارش خبر گزاری مهر، دستگاه زمان سنج کشف شده یکی از اولین وسایل موجود برای تقسیم بندی زمان به 24 ساعت مساوی است با این همه این ابزار برای 20 سال در یک کیسه لوله کشی در کوئینزلند ناشناخته مانده بود.

کریستفر بکر، صاحب این ساعت در زمان کودکی این ساعت را پیدا کرد و پدرش را متقاعد کرد که آن را به موزه کوئینزلند بدهند اما متاسفانه موزه ارزش واقعی آن را متوجه نشد و گمان برد این قطعه فلزی یک اسطرلاب است.

این ساعت یک ربعی یکی از اولین ابزارهایی است که می تواند یک روز را به 24 ساعت مساوی تقسیم کند و در سال 1396 به جا مانده است. این ساعت ممهور به مهر شخصی ریچارد دوم بوده و دومین ابزار علمی قدیمی موجود در بریتانیا به شمار می رود.

بکر این ساعت را پس از بازپس گرفتن از موزه تا سال گذشته نگه داشت تا زمانی که با مقاله ای مواجه شد که در آن به سه ساعت یک ربعی متعلق به ریچارد دوم مواجه شد، در آن زمان و بعد از تماس با موزه انگلیسی متوجه شد که این ساعت دومین وسیله قدیمی علمی انگلیسی موجود است. این ساعت قدیمی ماه آینده به قیمت 150  تا 200 هزار پوند فروخته می شود.

بر اساس گزارش دیلی میل، این وسیله دارای تقسیم بندی یکسان است و دقیقا زمان یک نیمه شب تا نیمه شب بعدی به 24 ساعت مساوی تقسیم شده است. قابلیت تقسیم بندی یک روز به 24 ساعت مساوی به آرامی و در قرن 14 به وجود آمد.... /mehrnews.com