سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

فیلم: شبیه ترین ربات به انسان


شبیه ترین ربات به انسان را در این ویدیو مشاهده کنید. تلاش های محققان در طراحی ربات ها به آنجا کشیده شده که تصمیم به ادغام مغز انسان و هوش رباتیک گرفته اند.

وبسایت نیکو - نازنین خیر خواه: شبیه ترین ربات به انسان را در این ویدیو مشاهده کنید. تلاش های محققان در طراحی ربات ها به آنجا کشیده شده که تصمیم به ادغام مغز انسان و هوش رباتیک گرفته اند. نتیجه این تلاش ها در آینده تولید ربات هایی است که می توانند بسیاری از نقش های انسان را ایفا کنند.

شبیه ترین ربات به انسان

محققان MIT در حال ساخت رباتی هستند که بتواند در شرایط بحرانی جان انسان را از خطر نجات دهد. این ربات  که DARPA  نامیده می شود توانایی درک شرایط خطر و پیدا کردن راه حل برای نجات انسان را خواهد داشت.

تشخیص نشت رآکتورهای هسته ایی، باز یا بسته بودن دریچه دستگاه ها، چگونگی عملکرد سیستم ها و اقدام به برطرف نمودن مشکلات آنها در مواقع اورژانسی از  چشم اندازهای عملکرد این نوع ربات ها محسوب می شود. رفلکس های حرکتی در نظر گرفته شده برای این نوع ربات ها بسیار ظریف و شبیه انسان است به گونه ایی که می تواند همه حرکات انسان را انجام دهد . اجرای این رفلکس های انسانی با طراحی سه انگشت در هر دست ربات میسر گشته است.

گونه دیگری از این ربات پیشرفته به نام HERMES  عنوان خلبان هواپیماها در آینده عمل خواهد کرد که توسط یک نیروی کنترل از راه دور انسانی کنترل می شود و دوربینی که روی سر ربات قرار داد عملکرد آن را به نیروی کنترل کننده نشان خواهد داد.




برای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و ios در صورت بروز مشکل هنگام پخش و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیر کلیک کنید.


در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و یا Save target as را انتخاب کنید.


ویدیو مرتبط :
شبیه ترین ربات ساخته شده به انسان- کافه ربات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شبیه‌ترین «ربات کودک» به انسان+تصاویر



اخبار علمی - شبیه‌ترین «ربات کودک» به انسان+تصاویر

محققان نیوزیلند به تازگی یک نوزاد مجازی شبیه به انسان و با الهام از دختربچه توسعه داده‌اند که با مشاهده چهره انسان، قادر به یادگیری و تقلید است.

به گزارش فارس، محققان نیوزیلند به تازگی یک نوزاد مجازی شبیه انسان و با الهام از دختربچه‌ها توسعه داده‌اند؛ این نوزاد ربات Baby X «بی بی ایکس» نام دارد و دارای یک هوش مصنوعی بسیار پیشرفته است.

این ربات جدیدترین ساخت محققان آزمایشگاه فناوری اوکلند است که هنوز در حال توسعه بر روی ساخت و عملکرد آن هستند؛ در واقع یک کامپیوتر آزمایشی است که از نظر روحی و روانی به یک کودک شبیه سازی شده است و با مشاهده چهره انسان قادر به یادگیری است و درست مانند یک انسان واقعی رفتار می‌کند.

 

اخبار,اخبار علمی ,ربات کودک

 
این نوزاد مجازی قادر به دیدن، شنیدن، خواندن، درک احساسات و تقلید چهره اطرافیان است؛ الگوریتم‌های پیچیده به وی اجازه می‌دهند رفتار یک کودک نوپا را تقلید کند.

این نوزاد می‌تواند اولین کلمات خود را به عنوان همتای انسانی در زمان واقعی یاد بگیرد و کافی است تصویر و کلمه آموزشی به این ربات نشان داده شود تا به سرعت، آن را به خاطر بسپارد.

در حال حاضر این بچه ربات یک نمونه شبیه سازی شده است و طراحان در حال افزایش دادن سرعت آن هستند؛ این ربات محصول چندین سال کار مهندسین زیستی در علوم اعصاب و محاسبات پیشرفته است.

 

اخبار,اخبار علمی ,ربات کودک

 اخبار علمی - فارس