سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

طویل ترین پل معلق جهان افتتاح شد + عکس


Aizhai یکی از طویل ترین و مرتفع ترین پل های جهان است که 350 متر ارتفاع و 1146 متر طول دارد و ساخت آن اخیراً به پایان رسیده است. این پل که در استان هونان چین واقع شده از نظر ارتفاع رتبه ششم و از نظر طول رتبه اول جهان را به خود اختصاص داده است.

صبح بخیر: Aizhai یکی از طویل ترین و مرتفع ترین پل های جهان است که 350  متر ارتفاع و 1146 متر طول دارد و ساخت آن اخیراً به پایان رسیده است. این پل که در استان هونان چین واقع شده از نظر ارتفاع رتبه ششم و از نظر طول رتبه اول جهان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش صبح بخیر؛ هدف از احداث این پل  این است که رفت و آمد مردم منطقه  بین دو شهر جیچو و شاندونگ سریع تر و آسان تر شود. سفر بین این دو شهر قبل از  احداث پل چهار ساعت طول می کشید اما در حال حاضر فقط یک ساعت طول می کشد. کارگران شجاع که حتی گاهی بدون وسایل ایمنی کار می کردند ساخت این پل را در اکتبر 2007 آغاز و در اواخر سال گذشته به پایان رساندند.

مردم می توانند زیر پل قدم بزنند و از تماشای مناظر زیبای کوهستان لذت ببرند. عبور اتومبیل ها از روی این پل مجاز است و اتومبیل ها می توانند با سرعت 80 کیلومتر در ساعت بر روی این پل حرکت کنند. دردو طرف پل مسیرهایی برای رفت و آمد عابران وجود دارد و تعداد زیادی لامپ روشنایی آن را تامین می کنند.












ویدیو مرتبط :
افتتاح پل معلق مشکین شهر، بزرگترین پل معلق خاورمیانه 3

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویری از افتتاح ترسناک ترین پل معلق جهان


به پایین نگاه نکنید! راه رفتن در این ارتفاع حتما باعث سرگیجه شما می شود.

عصر ایران:  به پایین نگاه نکنید! راه رفتن در این ارتفاع حتما باعث سرگیجه شما می شود.

 این پل 1500 فوت بالای یخچال های طبیعی رشته کوه های آلپ در سوییس قرار دارد. ارتفاع آن از سطح دریا نیز 10 هزار فوت است.

مهندسان طی 5 ماه توانستند این پل معلق را بسازند و ساخت این پل 1 میلیون پوند هزینه در بر داشت. طول این پل 330 فوت و عرض آن 3 فوت اعلام شده است.