سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

صابون هوشمند هم رسید! +عکس


صابون هوشمند شرکت دلفی با تولید امواج فراصوت می‌تواند آلودگی‌ها را بدون استفاده از ماشین لباسشویی از البسه پاک کند.

ایسنا: صابون هوشمند شرکت دلفی با تولید امواج فراصوت می‌تواند آلودگی‌ها را بدون استفاده از ماشین لباسشویی از البسه پاک کند.

 این صابون هوشمند بدون نیاز به شست‌وشوی البسه با ماشین لباسشویی و یا با دست، تنها با تولید امواج صوتی قوی آلودگی‌ها را ظرف 30 دقیقه از لباس‌ها پاک می‌کند.

طبق اظهار کارشناسان شرکت دلفی در آزمایش‌های انجام شده مشخص شد کیفیت شستشو با این روش مطابق با کیفیت شستشوی بهترین ماشین‌های لباسشویی بازار است.

صابون هوشمند هم رسید!/عکس

برای استفاده از این محصول که قیمت آن 80 دلار عنوان شده، تنها کافی است لباس‌های آلوده به همراه مقداری شوینده را درون ظرف آب قرار داد سپس صابون فراصوت را به ظرف اضافه کرد.

هنگام تماس صابون با آب فعالیت تولید امواج صوتی آغاز شده و با عبور امواج از آب حباب‌های کوچک پرفشار هوا در آب تولید می‌شود. این فعالیت در نهایت با حضور شوینده باعث شست‌وشوی کامل البسه می‌شود.

قابلیت بسیار مهم استفاده از این روش کاهش 80 درصدی مصرف انرژی است. چرا که در این روش به هیچ نوع الکتریسیته و یا موتور الکتریکی جهت چرخش مکانیکی نیاز نیست.

محققان شرکت دلفی ضمن اشاره به بی‌خطر بودن استفاده از این روش برای محیط زیست افزودند: به کمک این روش می‌توان همه نوع پارچه شامل کتان، ابریشم، تور و حتی ترمه را شست‌وشو داد.


ویدیو مرتبط :
عینک هوشمند سونی به FCC رسید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چتر هوشمند هم رسید! +عکس


این چتر جدید به نام Oombrella رقیب سرسختی برای چتر جادویی مری پاپینز شده است! نه تنها این چتر آب و هوا را پیش بینی می کند بلکه دیگر گم هم نمی شود.

صبح بخیر: این چتر جدید به نام Oombrella رقیب سرسختی برای چتر جادویی مری پاپینز شده است! نه تنها این چتر آب و هوا را پیش بینی می کند بلکه دیگر گم هم نمی شود. این چتر با یک برنامه بر روی گوشی های هوشمند منطبق می شود که 30 دقیقه زود تر آب و هوار را برای کاربر آن پیش بینی می کند و همچنین در صورت جا ماندن به کاربر یادآوری می کند تا چترش را بردارد. این چتر یک مزیت دیگر نیز دارد: هیچ وقت پشت و رو نمی شود.

چتر هوشمند

شرکت فرانسوی Wezzoo این چتر به رنگ رنگین کمان را طراحی کرده که دو مدل دارد: کلاسیک و مدرن. مدل کلاسیک آن 94 سانتی متر طول دارد و دسته ی آن منحنی شکل است در حالی که مدل مدرن آن 24 سانتی متر است و دسته ای صاف دارد. شرکت این چتر را "ایستگاه آب و هوایی سیار" می داند که در سطح آن سنسور هایی تعبیه شده که اطلاعاتی مانند رطوبت، نور، فشار و دما را ثبت می کند. چتر قبل از هشدار دادن درباره ی زمان بارش باران این اطلاعات را در کنار اطلاعاتی از شبکه های اجتماعی جمع آوری و پردازش می کند.

اگر به طور اتفاقی در یک روز بارانی چتر را در مکانی جا بگذارید، هشدارهایی از طریق سیستم جی پی اس برای شما ارسال می شود تا حتما چتر را بردارید.

چتر هوشمند

الکساندر از  Escabo design studio می گوید:" ما میخواستیم از نظر طراحی نیز این چتر فراموش نشدنی باشد. ما جنس خاصی را در این محصول استفاده کرده ایم. انگار که شما شفق قطبی را در دست گرفته اید. نور تاثیر فوق العاده ای بر سطح چتر دارد و سطح آن همیشه در حال تغییر است. این جنس واقعا این چتر را منحصر به فرد می نماید." کپسولی که چتر را هوشمند می سازد در دسته ی آن تعبیه شده است.

چتر هوشمند

این چتر پاییز امسال به بازار عرضه خواهد شد. طبق گفته ی سخنگوی شرکت قیمت آن 86 دلار بوده اما قیمت پیش فروش آن در کیک استارتر 64 دلار خواهد بود. برای آنهایی هم که چتر فعلی خود را ترجیح می دهند شرکت کپسول این محصول را به طور جداگانه برای هوشمند سازی هرگونه چتر به بازار ارایه می دهد.