سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

سفیدترین موجود روی زمین +عکس


پوست خارجی سوسک‌های سایفوکیلوس سفیدتر از هر چیز دیگری است که دانشمندان در آزمایشگاه به آن دست یافته‌اند. راز این سفیدی فوق‌العاده در رشته‌های کیتین است.

خبرآنلاین: پوست خارجی سوسک‌های سایفوکیلوس سفیدتر از هر چیز دیگری است که دانشمندان در آزمایشگاه به آن دست یافته‌اند. راز این سفیدی فوق‌العاده در رشته‌های کیتین است.

سوسک‌هایی که در این تصویر می‌بینید، آن‌قدر سفید هستند که هیچ تکنولوژی امروزی نمی‌تواند با استفاده از موادی به آن نازکی به چنین رنگ سفیدی دست یابد.

سفیدترین موجود روی زمین

پوسته خارجی سوسک‌های سایفوکیلوس (Cyphochilus) و لیپیدیوتا ستیگما که بومی آسیای جنوب شرقی هستند، شبکه پیچیده‌ای از رشته‌های کیتین دارد. کیتین با فرمول شیمیایی C8H13O5N)n) ساختار مولکولی شبیه به سلولز دارد و دیوارهای سلولی قارچ‌ها، پوسته‌های سخت‌‌پوستان و اسکلت حشرات را تشکیل می‌دهد.

رشته‌های کیتین به خودی خود بازتاب‌دهنده بسیار ضعیف نور خورشید هستند، اما هندسه خاص شبکه رشته‌های کیتین در پوسته خارجی این سوسک‌ها باعث می‌شود نور با کارآیی فوق‌العاده بالایی بازتاب شود. این شبکه تمام رنگ‌های نور را فقط در یک جهت بازتاب می‌دهد و به همین دلیل، پوسته سوسک‌ها سفیدتر از هر چیز دیگری دیده می‌شود.

جالب‌تر این است که پوسته فوق‌سفید این سوسک‌ها بسیار نازک است و تنها چند هزارم میلی‌متر ضخامت دارد که البته دلیل آن، کم‌تر شدن وزن و درنتیجه کاهش انرژی لازم برای پرواز کردن سوسک است.

سفیدترین موجود روی زمین

دانشمندان امیدوارند بتوانند از این ساختار جدید برای تولید مواد سبک‌تر و سفیدتر استفاده کنند.


ویدیو مرتبط :
شاهکار ترین موجود روی زمین...!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیرترین موجود زنده روی زمین +عکس


شاید این را باور نکنید ولی " جاناتان " یک لاک پشت غول پیکر واقعی است که بین 160 تا 180 سال عمر دارد.

تاپ ناپ: شاید این را باور نکنید ولی " جاناتان " یک لاک پشت غول پیکر واقعی است که بین 160 تا 180 سال عمر دارد. او احتمالا در اوایل سال 1830 میلادی به دنیا آمده است زیرا عکس های قدیمی او که در سال 1902 گرفته شده است او را تازه در سن بزرگ سالیش یعنی حدود 50 سالگی نشان میدهد.

این لاک پشت پیر آب مروارید دارد و این باعث شده تا بینایش را از دست بدهد و حس بویایی او هم به مرور زمان ضعیف شده تا جایی که او فقط هفته ای یک بار برای تغذیه به بیرون می آید و بقیه روز ها را به استراحت در یک روستای کوچک بریتانیایی می گذراند.فکر کردن به اینکه این لاک پشت چه روز هایی را پشت سر گذاشته است و چه وقایعی را دیده واقعا حیرت انگیز است.

پیر ترین لاک پشت جهان +عکس

پیر ترین لاک پشت جهان +عکس

پیر ترین لاک پشت جهان +عکس

پیر ترین لاک پشت جهان +عکس

پیر ترین لاک پشت جهان +عکس

پیر ترین لاک پشت جهان +عکس

پیر ترین لاک پشت جهان +عکس