سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

سفر به اروپا با اعمال شاقه +عکس


آلمانی‌ها خوب می‌دانند چطور از نقاط تاریک تاریخ‌شان درآمد کسب کنند. این روزها، گردشگرانی که آلمان را برای سفر انتخاب می‌کنند، یک گزینه جدید برای سفری متفاوت دارند. آنها می‌توانند یکی دو شب از زندگی‌شان را به سبک کمونیست‌های آلمان شرقی بگذرانند. با لباس‌های سرتاپا سبز و غذاهای ساده و بدقیافه‌ای که در دالان‌های تنگ پناهگاه می‌خورند.

مجله مهر: آلمانی‌ها خوب می‌دانند چطور از نقاط تاریک تاریخ‌شان درآمد کسب کنند. این روزها، گردشگرانی که آلمان را برای سفر انتخاب می‌کنند، یک گزینه جدید برای سفری متفاوت دارند. آنها می‌توانند یکی دو شب از زندگی‌شان را به سبک کمونیست‌های آلمان شرقی بگذرانند. با لباس‌های سرتاپا سبز و غذاهای ساده و بدقیافه‌ای که در دالان‌های تنگ پناهگاه می‌خورند.

 پناهگاه، در 200مایلی جنوب غرب برلین، جایی در عمق جنگل قرار دارد و گردشگرانی که برای تجربه یک شب متفاوت در «اردوگاه ارتش مردمی» به آن سفر می‌کنند، برای هر شب خوابیدن در اتاق‌های تنگ این پناهگاه سرد زیرزمینی، 150دلار می‌پردازند.

اما این تخت‌های طبقاتی سخت و ناراحت کننده تنها ویژگی منحصر به فرد پناهگاه نیست. مسافرانی که شب را در این سنگر می‌گذرانند، باید ذائقه خود را به غذاهایی مثل کلم پخته، پاستای بدون سس و کدوی خام عادت دهند و دور بودن از تجهیزات روز مثل تلفن‌همراه و اینترنت را تاب بیاورند. اطاعت بی‌چون و چرا از دستورات افسری که در واقع میزبان این گردشگران است هم جزو شرایط اقامت به حساب می‌آید.

بعد از آنکه مسافران تخت‌های خود را شناسایی کردند، باید دست به کار تهیه شام شوند. وظیفه زنان پوست کندن و خرد کردن سیب‌زمینی است و مردان هم در قالب گارد ویژه، سوسیس‌های محلی را برای شام کباب می‌کنند. عده‌ای هم که به عنوان سرباز محافظ از پناهگاه نگهبانی می‌کنند، اجازه دارند در پایان روز از منوی نوشیدنی‌ها چند انتخاب داشته باشند.

این پناهگاه را ماموران مخفی پلیس آلمان در دهه 70 میلادی ساختند تا نیروهای کارآمد و نخبه نظامی را تربیت و در مرکز فرماندهی مستقر کنند و جالب است که عده زیادی از مهمان‌های این هتل قبلا سابقه زندگی در آلمان شرقی را داشته‌اند و تعدادی از آنها هم دوره سربازی‌شان را در این منطقه گذرانده‌اند.


















ویدیو مرتبط :
موتورسواری با اعمال شاقه!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مطالعه با اعمال شاقه +عکس



عاشقان کتاب از هیچ کاری برای رسیدن به آرامش لازم مطالعه دریغ نمی کنند و حاضرند هر کاری را انجام دهند.

 به تازگی یک هنرمند فرانسوی به نام "ابراهام پوینچوال" برای خواندن کتاب های مورد علاقه اش دست به کاری بسیار عجیب زد.

او یک هفته پیش چندین کتاب به امانت گرفت اما محل خوبی برای مطالعه آن ها پیدا نمی کرد تا اینکه به فکر مطالعه در یک سوراخ افتاد.

مطالعه با اعمال شاقه

"ابراهام پوینچوال" تنها مکان آرام برای مطالعه را یک سوراخ به عمق 1.7 متر و 68 سانتی متر در دل زمین میداند و به مدت یک هفته خودش را در آن حبس کرد.

با استفاده از یک چراغ قوه و همچنین با استفاده از آب و موادغذایی یخ زده او یک هفته را در این سوراخ تنها به مطالعه پرداخت. او همچنین یک دوربین را نیز به همراه خودش برده بود و از تمام این روزها فیلم برداری کرد.

مطالعه با اعمال شاقه

او می گوید به خاطر کوچک بودن سوراخ حتی توانایی ایستادن به طور کامل و یا نشستن را نداشت و در این مدت در یک حالت خاص قرار داشته است.

لازم به ذکر است که این اولین کار غیرمعمول او نیست و تا به حال کارهای عجیب زیادی انجام داده است برای مثال در اسپانیا به مدت 20 روز تنها یک تونل بی مصرف را ایجاد کرد و در ایتالیا یک کپسول 70 کیلوگرمی را با خود به بالای کوه برد./باشگاه خبرنگاران