سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

دروازه جهنم کجاست؟ +عکس


در 260 کیلومتری شمال عشق‌آباد، جایی در صحرای کرکوم ترکمنستان ، دهانه‌‌ای وجود دارد که از 40 سال پیش در آتش می‌سوزد و مردم محلی آن‌را دروازه جهنم نامیده‌اند. البته این پدیده 100درصد هم طبیعی نیست.

تابناک: در 260 کیلومتری شمال عشق‌آباد، جایی در صحرای کرکوم ترکمنستان ، دهانه‌‌ای وجود دارد که از 40 سال پیش در آتش می‌سوزد و مردم محلی آن‌را دروازه جهنم نامیده‌اند. البته این پدیده 100درصد هم طبیعی نیست.



در سال 1350/1971، زمین‌شناسان شوروی سابق حفاری برای کشف گاز طبیعی را در این منطقه آغاز کردند. در حین حفاری زمین‌های اطراف مته فروریخت و این گودال با قطر دهانه حدود 70 متر ایجاد شد.

تیم حفاری که نگران بود از این حفره گازهای سمی متصاعد شود، تصمیم گرفت با شعله‌ور کردن این گازها از خطر پیشگیری کند. کارشناسان حفاری این منطقه حدس می‌زدند آتش بعد از چند روز خاموش شود؛ اما هنوز این گودال با مصرف گاز طبیعی که منابع زیرزمینی به بالا نشت می‌کند شعله‌ور است و دارد می‌سوزد.


ویدیو مرتبط :
میدان گازی دروازه معروف به دروازه جهنم - ترکمنستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اینجا دروازه جهنم است +عکس


دروازه جهنم نام یک میدان گازی در کنار روستای دروازه در قره‌قوم، استان آخال ترکمنستان است.این گودال عظیم قطری حدود ۷۰ متر و گودی تا ۲۰ متر دارد که در آتش ناشی ازتراوش گاز طبیعی بیش از ۴۰ سال در حال سوختن است و بوی گاز و ترکیبات دارای گوگرد آن تا مسافت زیادی در اطراف گودال به مشام می‌رسد.

تاپ ناپ: دروازه جهنم نام یک میدان گازی در کنار روستای دروازه در قره‌قوم، استان آخال ترکمنستان است.این گودال عظیم قطری حدود ۷۰ متر و گودی تا ۲۰ متر دارد که در آتش ناشی ازتراوش گاز طبیعی بیش از ۴۰ سال در حال سوختن است و بوی گاز و ترکیبات دارای گوگرد آن تا مسافت زیادی در اطراف گودال به مشام می‌رسد. محدوده حرارت غیر قابل تحمل آن تا حدود ۶۰ متری لبه گودال می‌رسد. دروازه جهنم توسط فعالیتهای اکتشاف نفت در سال ۱۹۷۱ میلادی توسط محققین اتحاد جماهیر شوروی ل کشف شد.