سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

خونواده تو فضا دووم نداره، واسه همیناس!


بیچاره اینهایی که می روند ایستگاه فضایی زندگی شان خیلی سخت است. حوصله شان سر می رود؛ نه خیابانی هست که چرخ بزنند نه می توانند بروند سر پالیزی معجون با شیر پسته بزنند به بدن و سر کیف شوند و نه سریال پایتخت پخش می شود که بنشینند نگاه کنند!

مجله دانستنیها: بیچاره اینهایی که می روند ایستگاه فضایی زندگی شان خیلی سخت است. حوصله شان سر می رود؛ نه خیابانی هست که چرخ بزنند نه می توانند بروند سر پالیزی معجون با شیر پسته بزنند به بدن و سر کیف شوند و نه سریال پایتخت پخش می شود که بنشینند نگاه کنند!

خلاصه که خیلی کف می کنند؛ برای همین هم «کریس هدفیلد» فرمانده فعلی ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) که معلوم است بیکاری خیلی بهش فشار آورده یکسری کارهای معمولی انجام داده و فیلم گرفته و گذاشته برای نمایش تا بگوید که زندگی در فضا چطوری آدم را آسفالت می کند و اینطوری خودش را مطرح کند.

البته اگر فیلم را ببینید شما هم متوجه می شوید که این جور زندگی کار خفنی است و بابای آدم درمی آید یعنی در حالت بی وزنی یک لقمه نان و پنیر بخواهی درست کنی بگذاری دهنت نیم ساعت طول می کشد و کلی باید دنبال نان شناور شده در محیط ایستگاه بدوی و بعد کارد از آن طرف برای خودش شنا می کند و می رود و یه وضعی.

آقای هدفیلد هم کارهایی مثل آشپزی، شستن دست، گرفتن ناخن و مسواک زدن را در شرایط بی وزنی انجام داده که دستش درد نکند اما گفته «گریه کردن» در گرانش صفر تنها کاری است که این فضانورد کانادایی قادر به انجام آن نیست.

خونواده تو فضا دووم نداره، واسه همیناس!

در فیلمی که استاد «هدفیلد» از خودش گرفته با ریختن آب به داخل چشم خود نشان داده که مایع به صورت یک ستون روی صورت باقی می ماند و قطرات اشک هم هیچ وقت در فضا سرازیر نمی شوند.

هدفیلد می گوید اگر بخواهید زار بزنید باز هم اشکتان جاری نمی شود؛ فقط این قطره مایع بزرگ و بزرگتر شده و به یک توپ آبی تبدیل خواهد شد که بینی و در نهایت تمام صورت شما را دربر می گیرد و آخرش باید از یک حوله برای خشک کردن اشک چشم از روی صورت و گردن استفاده کنید!

خب این قضیه ثابت می کند که امکان فرستادن خانواده به فضا وجود ندارد چون اولین اتفاقی که برای خانواده م یافتد این است که آنجا دعوایشان می شودو مادر خانواده می گوید چرا اینقدر داری به [سیاره] ناهید نگاه می کنی و چرا مرا نگاه نمی کنی و خلاصه گیس و گیس کشی و مادر خانواده می خواهد گریه کند!

 اما اشکش سرازیر نمی شود و این از همه بدتر است! چون با جاری شدن اشک و آب بینی مشکلات خانوادگی لاینحل می ماند و آخرش می زنند خودشان را می کشند. البته فقط گریه کردن نیست.

 آقای هدفیلد مسواک زدن در فضا را هم نمایش داده که کمی آب را باید بکشید توی دهان و با مسواک و خمیر دندانی که مالیده اید روی آن خوب دندان هایتان را تمیز کنید؛ اما چون نمی توانید آب و کف را تف کنید بیرون باید آن را قورت بدهید که البته ضرری ندارد ولی ما می گوییم کلا چه کاری است.

حالا توی فضا اگر مسواک نزدید هم نزدید، آنجا که مادرم آدم نیست هی گیر بدهد. بوی گند دهانتان هم مطمئنا به مشام کسی نمی رسد پس کلا می توانید خیلی کارها را انجام ندهید و راحت باشید. فضائه دیگه.


ویدیو مرتبط :
حسن عطایی - شور - منو بخر آقا کاری نداره واسه تو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تنظیم‌ کننده «دنیا دیگه‌ مث‌ تو‌ نداره» درگذشت


نیما وارسته تنظیم کننده موسیقی پاپ دیشب درگذشت.

مجله مهر: «بنیامین بهادری» را باید غمگین ترین خواننده موسیقی پاپ این روزها دانست. تنها چندماه پس از سانحه تلخ تصادف رانندگی که به درگذشت همسر بنیامین منجر شد، حالا او یکی دیگر از  نزدیکان خود را از دست داده است.

 «نیما وارسته» که تنظیم کننده آلبوم های «85» و «93» بنیامین بهادری بود، شامگاه 29 اردیبهشت ماه، و به گفته یکی از نزدیکانش در استخر منزل مسکونی اش و به دلیل هوای بسته و نارسایی قلبی دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد.

درگذشت‌تنظیم‌کننده«دنیادیگه‌مث‌تو‌نداره»/عکس

نیما وارسته همراه با حمید عسگری و فرزند مرحوم ناصر عبداللهی کنار  مزار مرحوم عبداللهی

وارسته به غیر از همکاری با بنیامین بهادری، تنظیم کنندگی آلبوم های موسیقی دیگری را هم به عهده داشت که مهم ترین آنها آلبوم های «کما2» یه خوانندگی «حمید عسکری» و «حس» به خوانندگی «پیام صالحی» است. رهبری ارکستر کنسرت های بنیامین و حمید عسکری هم از جمله فعالیت های او در موسیقی پاپ ایران بود.

اما معروف ترین قطعه ای که او در ساخت آن همکاری داشته، قطعه «دنیا دیگه مث تو نداره» بنیامین بهادری است که در آلبوم 85 این خواننده منتشر شده است.

درگذشت‌تنظیم‌کننده«دنیادیگه‌مث‌تو‌نداره»/عکس

نیما وارسته همراه با بنیامین در کنسرت مدرسه استثنایی ساریخانی تهران

نیما وارسته متولد 1357 بود و در یکی از آخرین اجراهای گروه بنیامین بهادری،31 فروردین ماه امسال با حضور در مدرسه استثنایی «ساریخانی» تهران، یکی از اعضای گروه بنیامین در این برنامه بود.