سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

اولین دوربین دیجیتال در 37 سال پیش+عکس


در سال 1975 / 1354، مهندسان شرکت کداک نخستین دوربین دیجیتال قابل‌حمل را با وزن 4 کیلوگرم و ارتفاع 22 سانتی‌متر ساختند که تصویر با کیفیت 10هزار پیکسل را روی نوار کاست ذخیره می‌کرد!

خبر آنلاین :در سال 1975 / 1354، مهندسان شرکت کداک نخستین دوربین دیجیتال قابل‌حمل را با وزن 4 کیلوگرم و ارتفاع 22 سانتی‌متر ساختند که تصویر با کیفیت 10هزار پیکسل را روی نوار کاست ذخیره می‌کرد!



این دوربین که به دست استیو ساسون و همکارانش در شرکت کداک ساخته شد، در زمان خودش شاهکاری از فناوری دیجیتال به شمار می‌رفت. عدسی این دوربین همان عدسی دوربین فیلم‌برداری سوپر8 بود که در آن روزگار متداول بود و حسگر دیجیتال آن، یک تراشه سی.سی.دی سیاه‌وسفید بود که تصاویر را با کیفیت 10هزار پیکسل تهیه می‌کرد و مدارهای الکترونی، کدهای دیجیتالی آن را روی نوار کاست ذخیره می‌کردند. منبع نیروی این دوربین هم 16 باتری نیکل‌کادمیوم بود. هرچند ثبت هر تصویر روی نوار 23 ثانیه طول می‌کشید، اما سخت‌ترین کار، مشاهده تصاویر بود که به کمک ابزاری عجیب‌وغریب و متصل به نمایشگر تلویزیون انجام می‌شد.
این ابزار در آن روزگار بسیار پیشرفته‌تر از فناوری زمان خود بود و بیش از 2 دهه طول کشید تا دوربین‌های دیجیتال روانه بازارهای جهانی شود.


ویدیو مرتبط :
اولین دوربین هوایی دیجیتال ایران - قسمت اول

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین دوربین دیجیتال ۴ کیلوگرم بود



 

جدیدترین دوربین دیجیتال , دوربین های دیجیتال

 

مهندسان شرکت کداک نخستین دوربین دیجیتال قابل‌حمل را با وزن 4 کیلوگرم و ارتفاع 22 سانتی‌متر ساختند که تصویر با کیفیت 10هزار پیکسل را روی نوار کاست ذخیره می‌کرد.

در سال 1975 / 1354، مهندسان شرکت کداک نخستین دوربین دیجیتال قابل‌حمل را با وزن 4 کیلوگرم و ارتفاع 22 سانتی‌متر ساختند که تصویر با کیفیت 10هزار پیکسل را روی نوار کاست ذخیره می‌کرد!

به گزارش خبرآنلاین، این دوربین که به دست استیو ساسون و همکارانش در شرکت کداک ساخته شد، در زمان خودش شاهکاری از فناوری دیجیتال به شمار می‌رفت. عدسی این دوربین همان عدسی دوربین فیلم‌برداری سوپر8 بود که در آن روزگار متداول بود و حسگر دیجیتال آن، یک تراشه سی.سی.دی سیاه‌وسفید بود که تصاویر را با کیفیت 10هزار پیکسل تهیه می‌کرد و مدارهای الکترونی، کدهای دیجیتالی آن را روی نوار کاست ذخیره می‌کردند. منبع نیروی این دوربین هم 16 باتری نیکل‌کادمیوم بود. هرچند ثبت هر تصویر روی نوار 23 ثانیه طول می‌کشید، اما سخت‌ترین کار، مشاهده تصاویر بود که به کمک ابزاری عجیب‌وغریب و متصل به نمایشگر تلویزیون انجام می‌شد.

این ابزار در آن روزگار بسیار پیشرفته‌تر از فناوری زمان خود بود و بیش از 2 دهه طول کشید تا دوربین‌های دیجیتال روانه بازارهای جهانی شود..... / تحلیل : عصر ایران