سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

انسانی که سه میلیارد دلار ارزش دارد!


محققان آمریکایی موفق شده‌اند به لطف یک پرینتر 3دی یک گوش مصنوعی توسط یک آنتن در گوش میانی تولید کنند.

خبرگزاری فارس: «مایکل مک آلپین» و گروه محققان وی در دانشگاه «پرینکتون» موفق شدند از طریق چاپگر 3دی یک غضروف مصنوعی توسط آنتن‌های رادیویی سلول‌هایی برای گوش میانی تولید کنند.

این اولین بار نیست که این گروه برای چنین تحقیقاتی تلاش می‌کنند.

آن‌ها با اطلاعاتی که از چاپ 3دی گرفته‌اند توانسته‌اند خطوط داخلی گوش را طراحی کنند.



این تیم برای ساختار این گوش از یک هیدروژل با سلول‌های گوساله استفاده کرده‌اند، ذرات نانو نقره‌ای سیم پیچ آنتن را تشکیل می‌دهد.

این سلول‌ها به غضروفی که در انتهای داخلی گوش حلزونی است شبیه‌سازی شده که صداها از این طریق شنیده می‌شود.

در آزمایش‌های انجام شده نشان می‌دهد، امواج رادیویی صداها را بلند و به صورت استریو شنیده می‌شود.



دیگر نسخه‌ها باید با حس‌گرهای مختلف آزمایش شود و فعلا این یک نمونه آزمایشگاهی است.

مک آلپین گفت: این تولید و آزمایش‌ها فعلا نمونه اولیه است و تا قبل از ارائه دادن آن به بازار باید آزمایش‌های بسیاری روی آن انجام داد.

وی اظهار امیدواری کرده که این تحقیقات روی اندام مصنوعی، با حس‌گرها و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی برای کاربران آزار دهنده نیستند و به زودی با ارائه این تولید به بازار انسان سه میلیارد دلار ارزش پیدا خواهد کرد.


ویدیو مرتبط :
ارزش گذاری نیروی انسانی فنون فروش توسعه منابع انسانی واژه نامه بازاریابی توانمند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرداخت سه درصد مالیات بر ارزش افزوده تاثیر چشمگیری بر درآمد طلافروشان ندارد



 

 

 

پرداخت سه درصد مالیات بر ارزش افزوده تاثیر چشمگیری بر درآمد طلافروشان ندارد

 

پرداخت سه درصد مالیات بر ارزش افزوده تاثیر چشمگیری بر درآمد طلافروشان ندارد

رئیس انجمن صنفی سازندگان طلا در استان تهران گفت: پرداخت سه درصد مالیات بر ارزش افزوده تاثیر مهمی بر درآمدهای طلافروشان ندارد.

'احمد حبیبی' روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: این میزان مالیات برای فروشندكان طلا بسیار كم است و در صورتی كه از پرداخت آن ممانعت كنند، بی‌شك جامعه كارگری از این بخش متضرر خواهد شد.

وی اظهار داشت: قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوبه مجلس شورای اسلامی است و طلا فروشان و بنكداران ملزم به اجرای آن هستند.

وی یادآور شد: فروشندگان طلا بطور عادی به میزان هفت تا 10 درصد مالیات پرداخت می‌كنند كه این سه درصد تفاوت چندانی برای آنها ایجاد نخواهد كرد.

حبیبی با بیان اینكه مالیات یكی از منابع مهم درآمدی دولت محسوب می‌شود، تاكید كرد: در صورتی كه برخی از اقشار متمول و بهره‌مند از پرداخت مالیات سر باز زنند بطور یقین اقشار آسیب پذیر، دچار مشكل خواهند شد.

این فعال انجمن صنفی گفت: هم اكنون بسیاری از تولیدكنندگان و كارگران طلاساز كه روزانه 30 تا 40 هزار تومان درآمد ناخالص طلا دارند باید تا حدود 1.5 میلیون تومان مالیات پرداخت ‌كنند در حالی‌ كه برخی با 2 میلیارد تومان ارزش واحد اقتصادی و 50 تا 60 كیلوگرم طلا فقط سالانه 2 میلیون تومان مالیات پرداخت می‌كنند.

وی ادامه داد: چرا باید افرادی كه روزانه چند میلیون تومان درآمد دارند فقط دو برابر كارگران طلاساز مالیات بپردازند؟

به گفته حبیبی، متاسفانه فرار مالیاتی در سال‌های گذشته همواره وجود داشته، بنابراین بسیاری از افراد حاضر به پرداخت مالیات نیستند.

وی با تاكید بر قانونی بودن مالیات بر ارزش افزوده گفت: این قانون مصوبه مجلس است و نمی‌توان از آن تخطی كرد همانگونه كه نمی‌توان از چراغ قرمز عبور كرد و یا در جاده‌ای كه حداكثر سرعت 120 كیلومتر مجاز است با سرعت 160 كیلومتر در آن راند.

وی در پایان یادآور شد: باید شفاف سازی در خصوص درآمدهای افراد صورت گیرد و همه اقشار در قبال مسئولیت خود به جامعه كه بخشی از آن پرداخت مالیات است، مسئولانه رفتار كنند...../تحلیل:ایرنا