گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

گربه دوست ها این مکان ها را از دست ندهند


رخی از انسان ها از گربه ها متنفر هستند و آنها را شوم یا بی چشم و رو می پندارند. اما کم نیستند افرادی که عاشق گربه هستند و در خانه خود از آنها نگهداری می کنند. اما اگر علاقه شما به گربه ها بیش از حد معمول است شاید مطلب زیر برایتان جالب باشد.

صبح بخیر: برخی از انسان ها از گربه ها متنفر هستند و آنها را شوم یا بی چشم و رو می پندارند. به طور عمومی نیز برای مثال زدن فردی که قدر شناس نیست به او صفت گربه می دهیم. اما این موجودات زیبا و دوست داشتنی حرکات و افسون گری های زیبایی دارند که دوستداران گربه را غرق در لذت می کند. کم نیستند افرادی که عاشق گربه هستند و در خانه خود از آنها نگهداری می کنند. اما اگر علاقه شما به گربه ها بیش از حد معمول است شاید مطلب زیر برایتان جالب باشد.

تئاتر گربه ها

مسکو

این تئاتر روسی در سال 1990 میلادی توسط یوری کوکلاچف و پسرش دیمیتری تاسیس شد. این تئاتر که شامل 120 گربه است فقط در مسکو اجرا داشت. در این تئاتر از نام های عجیبی همچون گربه های دلقک برای جذب تماشاگر استفاده می شود.

گربه دوست ها این مطلب را بخوانند


در این تئاتر باید انتظار دیدن اجراهای جالب ستاره های پشمالوی کوکلاچف را داشته باشید که روی لبه تیغ راه می روند، روی اسب های در حال حرکت، بالا و پایین می پرند و در مقابل توپ های آینه ای قیافه و ژست های مختلف می گیرند.



کافه گربه ها

توکیو


در ژاپن بیش از یکصد neko – کافه گربه  - دارد. صاحبان این گربه های خوبشخت آنها را به این کافه های می آورند تا شیر بنوشند و دیگر گربه های پولدار شهر خود را ببینند. گربه های که روی صندلی های مخصوص، مبل، سبد و حتی روی پای دوستداران خود لم داده اند.

گربه دوست ها این مطلب را بخوانند

این گربه اسکاتلندی به نام «مارو» که در عکس می بینید بیش از 200 میلیون بار در یوتیوب مشاهده شده است.



جشنواره گربه ها

یپرس - بلژیک

جشنواره گربه ها هر سه سال یکبار در دومین یکشنبه ماه می در یپرس برگزار می شود. جشنواره بعدی در سال 2015 میلادی برگزار خواهد شد. این جشنواره در بزرگداشت گربه های عالی و برتر است و به صورت رژه های خیابانی و همراه با موسیقی، پیاده روی با چوب و همراه با شهروندان محلی است.

گربه دوست ها این مطلب را بخوانند

 بسیاری از مردم لباس گربه، موش یا جادوگر تن می کنند و به خیابان می آیند. هیجان این جشنواره هنگامی بیشتر می شود که دلقکی از بالای برج چوبی متحرک، گربه های اسباب بازی به درون جمعیت پرتاب می کند.



موزه و خانه ارنست همینگوی

کی‌وست – فلوریدا

علاقه مندان به گربه ها که از دوستداران همینگوی نیز هستند می توانند در خانه سابق این نویسنده برجسته به رستگاری برسند. در این خانه سنگی بیش از 50 گربه از در و دیوار خانه بالا می روند. این گربه ها در انواع و نژادهای مختلف از گربه‌ى مین‌ (كه‌ موى نرم‌ و ابریشم‌ سان‌ و دم‌ پرپشم‌ دارد) تا سفید برفی که توسط کاپیتان کشتی به همینگوی داده شده بود، هستند.

گربه دوست ها این مطلب را بخوانند

 این گربه ها شش انگشتی هستند که ظاهر متفاوتی به آنها بخشیده است. این طور به نظر می رسد که این گربه ها دستکش به دست کرده اند. همینگوی بیشتر گربه های خود را با نام افراد مشهور نامگذاری کرده بود، مانند لیونل باریمور یا هری ترومن.



Poezenboot

آمستردام – هلند

گربه و آب هرگز با هم کنار نمی آیند. اما در آمستردام هلند کانالی وجود دارد که گربه ها روی آب های آن شناور هستند. این کانال Herengracht نام دارد و در سال 1966 میلادی توسط یک محلی به نام هنریت ون ویدل ساخته شده است.

گربه دوست ها این مطلب را بخوانند

ویدل گربه های خیابانی را جمع آوری و داخل یک خانه قایقی روی کانال نگهداری می کرد. این قایق امروزه به یکی از جاذبه های گردشگری آمستردام تبدیل شده است و دوستداران گربه ها و کشتی های تفریحی را به سوی خود جذب می کند.



موزه گربه های کوچینگ

مالزی

گربه های مالزی بسیار خوش شانس هستند. در فرهنگ بیشتر آسیایی ها گربه ارزش و بهای بالایی دارد و مالزی نیز از این قاعده مستثنا نیست. در این کشور یک موزه برای گربه به نام کوچینگ وجود دارد که کمی عجیب به نظر می رسد. برای ورود به این موزه وارد ساختمانی شبیه سفینه فضایی می شوید که به صورت یک گربه بزرگ است.

گربه دوست ها این مطلب را بخوانند

درون این نمایشگاه همه آثار هنری دستی، نقاشی و ... به گربه ها اختصاص دارد. در این موزه یک گربه مومیایی شده وجود دارد که متعلق به هزاران سال پیش است. 



نمایش عالی گربه ها

بیرمنگام – انگلستان

در بزرگ ترین و باشکوه ترین نمایش گربه ها که هرساله در ماه وامبر در مرکز نمایش ملی بیرمنگام برگزار می شود می توانید گربه هایی را ببینید که به راحتی در خانه های شیک خود لم داده اند تا داوران آنها را مورد قضاوت قرار دهند. هر گربه دو خانه بزرگ دارند که توسط صاحبان آنها با پارچه های رنگی و براق تزئین شده اند.

گربه دوست ها این مطلب را بخوانند



معبد توره آرجانتینا گربه ها

رم

ماموریت این معبد تربیت گربه های خیابانی رم است. علاقه مندان می توانند به طور داوطلبانه در آنجا کار کنند. کار آنها شامل تمیز کردن قفس ها و غذا دادن به حدود 300 گربه عجیب ساکن این معبد است. این مکان که شامل خرابه های قدیمی نیز هست شجره نامه طولانی نیز دارد. به طوریکه هنرپیشه ایتالیایی به نام آنا مگنانی نیز اوقات فراغت خود را در اینجا به غذا دادن گربه ها صرف می کرده است.

گربه دوست ها این مطلب را بخوانند



گربه های سیرک باز

کی‌وست – فلوریدا

دومینیک لیفورت یکی از محلی های بسیار خاص و مشهور کی‌وست است. این نمایش دهنده و گروهش که متشکل از گربه های خانگی آموزش دیده هستند شب های یکشنبه به طور منظم در میدان مالوری برنامه دارند. این مرد فرانسوی با موهای آشفته گربه های خود را روی طناب سیرک حرکت یا آنها را از حلقه آتش عبور می دهد.

گربه دوست ها این مطلب را بخوانند



موزه تاریخی گربه ها

آلیانس - اوهایو

گربه دوست ها این مطلب را بخوانند

موسسه غیرانتفاعی دوستداران گربه ها به بیش از 400 نمایش گربه ها در سراسر جهان مجوز کار داده است. این موسسه همچنین موزه ای تاریخی نیز برای گربه ها راه اندازی کرده است که بازددیکننده ها می توانند مجموعه کالی از کتاب ها، مجله ها و آثار هنری مربوط به گربه ها را مطالعه یا مشاهده کنند.


ویدیو مرتبط :
اذری زبانها از دست ندهند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

این گربه های خیلی ناز را دوست دارید؟