گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

سوار متفاوت‌ترین آسانسورهای جهان شوید


مناظر طبیعی یا اماكن تاریخی یا ساختمان‌های مدرن؛ این‌ها بیشترین جاذبه‌های گردشگری جهان را تشكیل می‌دهند اما گاهی برخی چیزهایی كه فكرش را هم نمی‌كنید می‌تواند یك جاذبه گردشگری باشد، برای مثال یك آسانسور..





صبح بخیر:  آسانسور به‌عنوان جاذبه گردشگری؟ یعنی می‌شود تصور كرد كه كلی راه برویم تا فقط از یك آسانسور دیدن كنیم؟ بله، می‌شود، حتی می‌شود یك آسانسور جزو جاذبه‌های یك منطقه محسوب شود، باور ندارید؟ این مطلب را بخوانید.



اینجا طی مسیر، مهم است نه هدف

به‌طور معمول، سوار شدن بر یك آسانسور یعنی وارد یك اتاقك فلزی یا شیشه‌ای شوید، دكمه‌ای را بزنید و سپس انتظار بكشید، اما گاهی ممكن است آسانسورهای خاص حتی مهم‌تر از هدف شما باشند. درواقع گاهی آسانسورها خودشان جالب هستند نه رساندن شما از نقطه «الف» به نقطه «ب» این‌ها مواردی از این نمونه آسانسور هستند.



مثل چرخ و فلك‌های پرهیجان

 فالكرك ویل، فالكرك، اسكاتلند

می‌توانید فكر كنید سوار آسانسوری شوید كه مثل یك قایق در رودخانه خروشان، بالا و پایین شود؟ فكر نكنید چنین احساسی دیوانه‌تان خواهد كرد، اتفاقا برعكس، مطمئن باشید از این سواری لذت هم خواهید برد. این آسانسور در سال 2002 افتتاح شده است و خیلی سریع به یكی از جاذبه‌های توریستی منطقه بدل شد. تونل‌های مشهور فالكرك 70 سال قبل افتتاح شده‌اند اما تفاوت سطح میان آن‌ 2برای بازدید‌كننده‌ها سخت بود اما تاسیس این آسانسور جدید كار توریست‌ها را راحت كرد. حالا بازدیدكننده‌ها طی 50دقیقه هم از 2 كانال بازدید می‌كنند و هم 2بار سوار این آسانسورهای چرخان و معلق می‌شوند. در زمان سواری با این آسانسورها شما می‌توانید چندكیلومتر چشم‌انداز فوق‌العاده را ببینید.

چگونه سوار آسانسور شوید: این منطقه بسیار محبوب است و برای همین بهتر است قبل از رفتن به آنجا حتما به وسیله اینترنت یا تلفن برای خودتان بلیت رزرو كنید.





اژدها در انتظار شماست

آسانسور مركزتجاری آیلند، نیویورك

در مورد اكثریت آسانسورهای این فهرست، زیبایی، جالب بودن و چشم‌اندازهای فوق‌العاده خارج آسانسور عامل انتخاب است اما در مورد این آسانسور خاص مسئله درون اتاقك آسانسور است. اگرچه این ساختمان یك ساختمان كلاسیك اداری است اما آسانسور آن كاملا متفاوت است. وقتی در این آسانسور باز می‌شود ناگهان غافلگیر می‌شوید زیرا یك اژدهای خشمگین در انتظار شماست. درواقع نقاشی داخل این آسانسور و بهره‌گیری از تركیب تصویری سه‌بعدی، فضایی خاص و تاثیرگذار ساخته است كه یادآور فیلم‌های پر از جلوه‌های ویژه است. به هرحال تا به این نقاشی توجه كنید احتمالا به مقصد رسیده‌اید زیرا این آسانسور فقط 8 طبقه را طی می‌كند.

چگونه سوار آسانسور شوید‌: در خیابان سی‌و‌یك نیویورك، این ساختمان مشهور است. خیلی راحت به‌عنوان یك مراجعه‌كننده به یكی از شركت‌های واقع در ساختمان می‌توانید وارد آسانسور شوید و یك بار با آن بالا بروید و پایین بیایید.





صعود از تپه در صد ثانیه

 آسانسور بی‌لانگ، هوان، چین

آسانسور مشهور بی‌لانگ در پارك حفاظت شده ژانگ ژیایی در هوان واقع است. شما در دل مناظر طبیعی یك آسانسور فوق‌العاده پیدا می‌كنید كه چشم‌انداز بی‌نظیری دارد. با مهندسی عالی این آسانسور شیشه‌ای شما را از سطح زمین تا بالای تپه‌ای به ارتفاع 450 متر بالا می‌برد و شما می‌توانید از بالا به فضای سبز زیبای زیردست خود نگاه كنید. طی این ارتفاع چیزی حدود 2دقیقه به طول می‌انجامد اما هستند كسانی كه چندبار از این آسانسور استفاده می‌كنند. البته این را یادتان باشد وقتی از آسانسور پیاده شدید، در دل جنگلی قرار دارید كه حتما باید زیبایی‌های آن را ببینید.

چگونه سوار آسانسور شوید: بازدید از پارك ملی ژانگ ژیایی برای عموم آزاد است اما حتما قبل از سفر به این منطقه از وضعیت آب و هوا مطلع شوید.





كج بالا بروید

 آسانسـور لاكســراینكلینیتور/ لاس‌وگاس/ نوادا

شاید نشود این بالابر را یك آسانسور نامید؛ درواقع این بالابر كه خیلی‌ها آن را موشك می‌نامند با یك زاویه 39درجه‌ای نسبت به زمین قرار دارد. این آسانسور ارتفاع خیلی زیادی را طی نمی‌كند (درواقع این آسانسور فقط 30طبقه بالا می‌رود) اما شكل و حالت خاص این آسانسور آن را متفاوت كرده است. البته طی بالارفتن از این آسانسور می‌توانید از نمای هرم‌مانند هتل و رقص نور و رنگ در اطراف‌تان لذت ببرید.

چگونه سوار آسانسور شوید: تنها مهمانان و كسانی كه در هتل لاكسر اتاق رزرو كرده‌اند می‌توانند از این آسانسور استفاده كنند. برای همین تنها راه استفاده از این آسانسور این است كه یكی از 4هزار و 400 اتاق این هتل را رزرو كنید. اگر این كار را كردید حتما در شب كه شهر پر از نور است سوار آسانسور شوید.





در دل اقیانوس بالا بروید

 آكوادام، برلین، آلمان

در مركز لابی‌ هتل بلاراداسیون برلین، یك آسانسور كاملا متفاوت قرار دارد. البته این هتل آسانسورهای دیگری هم دارد اما تقریبا تمام مراجعان به هتل ترجیح می‌دهند كه از آكوادام استفاده كنند. این آسانسور درواقع اتاقكی است كه در داخل یك آكواریوم (یا بهتر بگوییم یك استخر، قرار گرفته است كه طی سفر با این آسانسور، شما در داخل این محفظه 40متری بالا می‌روید و می‌توانید كاملا احساس غواصی در دل اقیانوس را داشته باشید. براساس گفته‌های مسئولان این آكواریوم حدود یكصد گونه از جانوران دریایی در این آكواریوم نگهداری می‌شوند. شمشیرماهی، ماهی طلایی، حلقه حلزونی و لجن‌خوارهای بزرگ برخی از گونه‌های جالب داخل این استخر هستند. بیش از یك میلیون لیتر آب داخل این آكواریوم است و شما می‌توانید خیال‌تان راحت باشد كه طی این سفر غرق نخواهید شد.

چگونه سوار آسانسور شوید: در این هتل می‌توانید با پرداخت پول ورودی سوار این آسانسور شوید اما اگر وارد آن شدید حتما از بخش «زندگی دریایی»‌كه درواقع یك موزه دریایی است هم بازدید كنید.







40ثانیه‌ای به اوج برسید

آسانسور برج آسمان، اوكلند، نیوزلند

نمای فوقانی این برج در ارتفاع این برج در ارتفاع 270متری واقعا شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما مطمئن باشید طی سفر 40ثانیه‌ای با آسانسور شیشه‌ای این برج لذت بیشتری را تجربه خواهید كرد. این آسانسور شیشه‌ای از 3طرف چشم‌انداز زیبایی دارد، هم می‌توانید نماهای شهری را ببینید هم مناطق طبیعی اطراف شهر را، البته اگر بتوانید چشم‌های‌تان را از اطراف بگیرید و به زمین نگاه كنید آن‌وقت از سرعت بالارفتن آسانسور احتمالا وحشت‌زده خواهید شد.

چگونه سوار آسانسور شوید: از بسیاری از نقاط اوكلند اتوبوس‌های رایگان در دسترس هستند كه شما را به برج آسمان می‌برند. شما با پرداختن پول ورودیه به برج می‌توانید چندبار سوار آسانسور شوید.





طراحی داخلی... در یك آسانسور

گت اوی آرچ، سنت لوئیز، میسوری

ویژگی این آسانسور محل قرارگرفتن آن است. درواقع این آسانسور در داخل بلندترین مجسمه یادبود در كل جهان واقع است. طراحی فوق‌العاده این آسانسور توسط اروسارینن، طراح مشهور فنلاندی انجام گرفته است. درهای این آسانسور شیشه‌ای هستند و طراحی داخلی آن فوق‌العاده است. شما در نقطه اوج این آسانسور می‌توانید از ارتفاع بیش از 200متری به پایین و مناظر اطراف نگاه كنید. طی این مسافت حدود 4دقیقه طول می‌كشد اما مطمئن باشید از این 4دقیقه لذت خواهید برد.

چگونه سوار آسانسور شوید: هروقت به این مركز مراجعه كنید با صفی از افراد كه برای خرید بلیت ایستاده‌اند روبه‌رو می‌شوید اما یادتان باشد، بهترین كار این است كه به صورت آنلاین از قبل بلیت خودتان را رزرو كنید.





آسانسور صدساله

آسانسور هامشاوند لیفت/ دریاچه لوكرن/ سوئیس

شكل ظاهری این آسانسور شبیه یك موشك است كه آسمان را هدف گرفته است. جالب است بدانید این آسانسور اولین‌بار در سال 1905 افتتاح شد و از همان زمان كسانی كه دوست داشتند از دریاچه لوكرن و تپه مشرف بر آن در دامنه آلپ لذت ببرند از آن استفاده می‌كنند. این آسانسور البته طی زمانی مورد بازسازی قرار گرفته اما اسكلت اصلی آن حفظ شده است. در حال حاضر این آسانسور 225 متر ارتفاع دارد و این مسافت را در 50ثانیه طی می‌كند. این آسانسور در واقع بلندترین آسانسور در محل‌های طبیعی در كل اروپاست. یادتان باشد سریع‌ترین اتومبیل‌ها این مسافت را در 50ثانیه طی می‌كنند اما وقتی شما سوار این آسانسور هستید این حركت سریع را متوجه نخواهید شد.

چگونه سوار این آسانسور شوید: یادتان باشد در ماه‌های زمستان این آسانسور تعطیل است، درواقع بهتر است كه فقط در ماه‌های تابستان به این منطقه سفر كنید تا از تمام زیبایی‌های پیرامون آن لذت ببرید. پیشنهاد ما این است كه كاری كنید كه غروب آفتاب را در این منطقه تماشا كنید تا از زیبایی‌های طبیعت لذت ببرید.


ویدیو مرتبط :
با تمام امکانات جدید و متفاوت تبلت ویندوز 8 آشنا شوید -

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیلم: سوار سریع ترین قطار جهان شوید!


شرکت راه آهن ژاپن آزمایشی با قطار مغناطیسی خود در کشور انجام داده است.

صبح بخیر: شرکت راه آهن ژاپن آزمایشی با قطار مغناطیسی خود در کشور انجام داده است. این قطار ژاپنی که به منطقه ی یاماناشی (yamanashi) برای انجام آزمایش رفته بود در اینجا رکورد جدیدی را با سرعت 366 مایل به خود اختصاص داده است.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

فیلم: سوار سریع ترین قطار جهان شوید!