گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

زیباترین جاذبه های گردشگری پرو


جاناتان بل، فارغ التحصیل رشته روزنامه نگاری که در پرو زندگی کرده، 10 مکان زیبای آن را انتخاب کرده و در مورد آن توضیحاتی داده است.





صبح بخیر: کشور بیشتر بخاطر اینکه زادگاه اینکاها است، معروف است. این قبیله باستانی حالا مقصد گردشگران و ماجراجویان است، ولی در مورد بقیه اسرار و عجایب این کشور واقع در آمریکای جنوبی چیز زیادی نمی گویند. جاناتان بل، فارغ التحصیل رشته روزنامه نگاری که در پرو زندگی کرده، 10 مکان زیبای آن را انتخاب کرده و در مورد آن توضیحاتی داده است.

ماچو پیچو (Machu Picchu)



شاید این مکان دیگر کلیشه شده باشد، ولی کلیشه شدن آن دلیل دارد. تا صحبت از پرو می شود، همه یاد ماچو پیچو می افتند. وقتی به این مکان باورنکردنی می رسید، منظره آن نفس شما را می برد. اگر صبح زود خودتان را به آنجا برسانید، می توانید شاهد طلوع زیبای خورشید از سمت دروازه خورشید باشید و سپس از هوانیا پیچو بالا بروید.


کوسکو و دره مقدس (Cusco and the Sacred Valley)



در حالیکه از این شهر بیشتر به عنوان دروازه ای به سوی یکی از عجایب هفتگانه دنیا استفاده می شود، ولی خود آن هم چیزهای زیادی برای دیدن دارد. کوسکو در ارتفاع بالاتری از ماچو پیچو قرار دارد. خیابان های سنگفرش آن مسیر رسیدن به مکانی تاریخی را هموار می کنند. می توانید پیاده یا با اتوبوس به سمت کریستو بلانکو بروید و نمای شگفت انگیزی از شهر را ببینید و بازارهای جالب را سیر کنید و در پلازا دو ارماس استراحت کنید.


دریاچه تیتیکاکا (Lake Titicaca)



سفر با قطار از کوسکو تا پونو، سفری 10 ساعته از منطقه روستایی پرو تا کرانه های دریاچه تیتیکاکا، یکی از زیباترین سفرهای قطاری است. بدون شک سفری شگفت انگیز را تجربه خواهید کرد و یادتان نرود که دریاچه تیتیکاکا که بزرگترین دریاچه آمریکای جنوبی و یکی از اسرارآمیزترین و جالب ترین دریاچه هاست را از دست ندهید. اکتشافاتی که در سمت بولیویایی این دریاچه صورت گرفته نشان می دهد که هنوز چیزهای بیشتری برای کشف کردن وجود دارد.


پیورا (Piura)



در خط ساحلی شمالی کشور پرو، سواحل و پلاژهای آرامش بخش و زیبایی وجود دارد. ماهیت ماجراجویانه سفر در پرو باعث می شود که وقتی به سواحل مانکورا، پونتا سال یا تامبز می روید، واقعاً احساس آرامش کنید. ارنست همینگوی هم در هنگام فیلمبرداری فیلم "پیرمرد و دریا" یک ماه در دهکده ماهیگیری کابو بلانکو ماند.


چاچاپویاس (Chachapoyas)



جنگل مرتفع چاچاپویاس که در منطقه همیشه مه آلود پرو واقع شده است، منظره ای مرکب از کوه هایی خشن و جنگلی سبز و انبوه دارد. افراد کمی به این منطقه دورافتاده می روند و شاید دلیلش این باشد که دو روز طول می کشد تا به این منطقه برسید. ولی اگر رفتید، می توانید یکی از مکان های درجه یک دنیا مانند خرابه های پیش از دوره اینکاها را ببینید که روی قله انبوهی واقع شده اند و آبشارهای گوکتا، یکی از بلندترین آبشارهای دنیا را ببینید.


آریکوئیپا (Arequipa)



این مکان که با عنوان شهر سفید شناخته می شود، معماری منحصر بفردی دارد و دومین شهر بزرگ پرو محسوب می شود. ویژگی اصلی آن این است که آتشفشان های زیادی دارد و چشم ای ابدی در آن وجود دارد که هر وقت از سال می توانید از آن دیدن کنید. این مقصد گردشگری زیبا ساختمان هایی دارد که عموماً از سنگ های آتشفشانی ساخته شده اند و مرکز تاریخی آن بیش از ده سال است که میراث جهانی نامیده شده است. کلیسای جامع آریکوئیپا، بسیار مشهور است و شروع خوبی برای شروع سفر به تنگدره کولکا است.


تنگدره کولکا (Colca Canyon)



در کل بیشتر مردم برای مناظر اطراف به آریکوئیپا می روند و تنگدره کولکا یکی از این مناظر زیباست و در واقع یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری پرو محسوب می شود. عمق 4160 متری آن حتی بیش از گراند کانیون است و یکی از عمیق ترین تنگدره های دنیاست. از فرهنگ غنی گرفته تا ورزش های سخت و دشوار، برای هر کسی وجود دارد. از قله کروز دل کوندور می توانید بزرگی این مکان شگفت انگیز را تحسین کنید.


آمازون (The Amazon)



رفتن به جنگل یکی از به یاد ماندنی ترین تجربیاتی است که می توانید داشته باشید. از شب های آرام زیر نور ستاره ها گرفته تا گوش دادن به صدای قورباغه ها و پیاده روی در جنگل، آشنایی با قبایل و گوش دادن به صدای میمون ها، همه اینها هیجان انگیز هستند. آمازون برای همه اینها تجربه درجه یک در کلاس جهانی است.


اوکساپامپا (Oxapampa)



دهکده ای آلمانی در وسط سلوا آلتا در پرو، یکی از مقاصد زیبای گردشگری است. در اواسط سال 1800 بود که شرایط ضعیف معیشتی در اروپای مرکزی باعث شد که حدود 10 هزار نفر به این مناطق بکر سفر کنند. بسیاری از آنها برای جشنواره سلوامونوس به اینجا آمدند و با اتوبوس حدود 15 ساعت راه تا لیما است. البته وقتی آنجا برسید، متوجه می شوید که غذای خوبی دارد و مردم آن مهمان نوازند و مناظر اطراف، آبشارها و فضای سبز و وحشی آن، برای کمپینگ و پیاده روی عالی است.


هواکاچینا (Huacachina)



تا حالا شن سواری کرده اید؟ اگر این تفریح را انجام نداده اید، می توانید آن را اولین بار در پرو امتحان کنید. هواکاچینا این تفریح تازه را دارد و از آن گذشته مردابی سبز-آبی و تپه های شنی بزرگ دارد که مناظری باورنکردنی خلق کرده اند. این منطقه تعریف و نماد یک شهر توریستی است و ارزش بازدید را دارد. در این مکان به شما خیلی خوش می گذرد و همچنین مناظر زیبایی را خواهید دید.


ویدیو مرتبط :
جاذبه های گردشگری پایتخت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زیباترین جاذبه های گردشگری اتریش



 زیباترین جاذبه های گردشگری اتریش

زیباترین جاذبه های گردشگری اتریش

کشور اتریش با هوای کوهستانی تازه و مناظر نفس گیرش معروف است و در عین حال مکان های فرهنگی و موزه ها و نگارخانه های مدرن و معماری بسیار چشمگیری دارد. اتریش قطعاً یکی از مقاصد گردشگری برای دوستداران سفر محسوب می شود. در اینجا به 10 مکان زیبا و جالب اشاره می کنیم که گردشگران می توانند آنها را در فهرست خود یادداشت کنند:


وین (Vienna)
وین، پایتخت اتریش نماد زندگی اتریشی است. وین با وجود تئاتر های خیابانی، باله، اپرا، نمایش های موزیکال، نگارخانه ها و ... پر از هیجان است و شهری زنده و دینامیک برای بازدید است. ولی این از جلوه های سنتی این شهر نمی کاهد. چندین قصر سلطنتی، موزه های شگفت انگیز و همچنین هوفبورگ، منزل حاکمین هابزبورگ نیز در این شهر قرار دارد. زندگی مدرن پرسرعت در کنار معماری تاریخی جذاب باعث شده که این شهر شهری باشکوه برای بازدید باشد.

  زیباترین جاذبه های گردشگری اتریش

 هالستات (Hallstatt)
این دهکده خوش منظره کوچک که اغلب به عنوان یکی از زیباترین مکان های اتریش برای بازدید نامیده می شود، مشرف به آبهای آرام دریاچه هالستات است. در این دهکده می تواند کوهنوردی، پیاده روی و قایق سواری کنید و از چند مکان جالب دیدن کنید. از خانه استخوانی Beinhaus دیدن کنید. در این مکان شاهد بقایای استخوان های انسان ها خواهید بود که به دلیل کمبود جا برای قبرستان در این مکان دفن شده بودند. با آنکه ترسناک به نظر می رسد ولی تجربه متفاوتی است. غارهای یخی و غارهای نمکی در این منطقه هم ارزش بازدید را دارند.

   زیباترین جاذبه های گردشگری اتریش

 سالزبورگ (Salzburg)
سالزبورگ قطعاً یکی از بهترین مکان ها برای دوستداران موسیقی است. این شهر زادگاه موتزارت است و گردشگران می توانند از محل تولد و نمایشگاه های مربوطه در این شهر بازدید کنند. گردشگران می توانند به گالری ها، موزه ها و رستوران ها و مراکز خرید و بازار کشاورزان بروند و لذت ببرند.

   زیباترین جاذبه های گردشگری اتریش

 اینزبروک (Insbruck)
کوه های برفی و ساختمان های رنگی بلند اینزبروک مناظر چشمگیری دارند که برای کارت پستال مناسب اند. افرادی که به کوهنوردی علاقه دارند می توانند به مراکز اسکی و مراکز ورزش های زمستانی بروند این شهر بروند. از مکان های دیدنی دیگر این شهر می توان به قلعه امبراس، موزه هنر مردمی و کلیسای کورت اشاره کرد. سواری با درشکه و اسپا های لوکس نیز از دیگر تفریحات متعدد در این شهر محسوب می شوند.

   زیباترین جاذبه های گردشگری اتریش

 الپباچ (Alpbach)
این دهکده زیباترین دهکده در اتریش نامیده شده است و البته تعجبی هم ندارد. این دهکده زیبا بین یک سری کوه پربرف باشکوه واقع شده است و شیب های عالی برای اسکی دارد و فرهنگ سنت کوه های آلپ در آن حفظ شده است. الپباچ پر از خانه های چوبی زیبا، مزارع دام پروری و بومی هایی است که صنایع دستی سنتی درست می کنند. اگر علاقمندید بدانید که اتریش در قدیم چطور بوده است و از تجربه توقف زمان قدیم لذت ببرید، الپباچ مقصدی مناسب برای شماست.

    زیباترین جاذبه های گردشگری اتریش

جاده آلپی گراس گلاکنر (Grossglockner Alpine Road)
این جاده خوش منظره و زیبا قطعاً ارزش دیدن را دارد. این جاده شما را به پارک ملی هوهه تائرن و ارتفاعات گراس گلاکنر (بلندترین کوه های اتریش) می رساند و از میان یخچال طبیعی پاسترز می گذرد. این جاده بهترین مسیر برای تجربه چشم انداز اتریش است، زیرا از میان جنگل های کوهستانی، علفزارهای آلپ و دشت های یخ و صخره های تند عبور می کنید. می توانید اتومبیلی کرایه کنید، اتوبوس بگیرید یا با موتورسیکلت، دوچرخه یا حتی با پای پیاده این مسیر را تجربه کنید، در هر صورت این تجربه ای فراموش نشدنی در کل زندگی تان خواهد بود.

  زیباترین جاذبه های گردشگری اتریش

 موست ویرتل (Mostviertel)
موست ویرتل مسحور کننده ترین منطقه جنوب اتریش است. علفزارهای سبز در شمال با قله های پربرف در جنوب در این منطقه به هم می پیوندند. این پیوند مناظر به این مناطق جذابیتی بی نهایت می بخشد. مناظر باشکوه آن جزو عجایب چشمگیر برای کودکان و بزرگسالان است و فعالیت هایی برای آنها فراهم می کند و امکان اسکی کردن نیز در این منطقه وجود دارد.

   زیباترین جاذبه های گردشگری اتریش

 قلعه هوچواسترویتز (Hochosterwitz Castle)
بسیاری این قلعه را باشکوه ترین قلعه در اتریش می دانند و دلیل خوبی هم دارند. این قلعه بر قله یک صخره دولومیتی بلند به ارتفاع 160 متر قرار دارد که آن را شبیه به قلعه های داستان های تخیلی می کند. هرساله بین عید پاک و پایان اکتبر، بازدیدکنندگان می توانند از بخش هایی از این قصر بازدید کنند. گردشگران می توانند در مسیر 620 متری بین 14 دروازه این قلعه راه بروند و در آخر به نمای شگفت انگیز آن برسند.

   زیباترین جاذبه های گردشگری اتریش

 کرمز آن در دونو (Krems an der Donau)
این دهکده خوش منظره در کنار رود دانوب در دره واچو واقع شده است. این دهکده بخاطر مرکز تاریخی زیبایش معروف است که به عنوان میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. این دهکده که در دروازه چشم انداز فرهنگی میراث جهانی واچو قرار گرفته است، در واقع در یکی از شگفت انگیزترین دره رودها در کل اروپا است.

  زیباترین جاذبه های گردشگری اتریش

  فاکر سی (Faaker See)
فاکر سی یک دریاچه در میان کوه های آلپ در منطقه کارینتیای اتریش است. این دریاچه پنجمین دریاچه بزرگ کشور و یکی از زیباترین دریاچه ها است که بخاطر آبهای نیلگون و زلالش معروف است. مانند بومی ها و گردشگران می توانید در این دریاچه شنا کنید، ماهی بگیرید و قایق سواری کنید و از مناظر اتریش لذت ببرید.

   زیباترین جاذبه های گردشگری اتریش

 
منبع:bartarinha.ir