گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

در سفر چه چیزهایی با خود ببریم؟



وسایل سفر,سفر رفتن,وسایل مسافرت

 در سفر چه چیزهایی با خود ببریم؟

مسلما مهم‌ترین جنبه یک سفر هوشمندانه، پاسخ به این پرسش است که چه چیز همراه خود ببرید؟ این مسأله بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد؛ چراکه میزان باروبنه شما و وزن بارتان، کیفیت رضایتمندیتان را تعیین خواهد کرد.

بهتر است با تهیه یک لیست بسته‌بندی، مناسب‌ترین وسایل را با خود بردارید. نخستین رسالت لیست‌های سفر، ارائه یک طرح و برنامه کلی است تا در برنامه‌ریزی برای هر سفری، حداقل مواردی که باید رعایت شود، در آن موجود باشد.

معمولا بیشتر افراد در لحظات پایانی با این شک تکراری و آزاردهنده که «شاید به این نیاز پیدا کنم» مورد حمله قرار گرفته و تحت این فشارها و وسواس‌ها، تعداد زیادی لوازم غیرضروری و جاگیر را با خود به سفر می‌برند.
 
به یاد داشته باشید که بدترین زمان ممکن برای تصمیم‌گیری پیرامون برداشتن وسایل مورد نیازتان، زمانی است که در حال بستن چمدان خود هستید.

دومین کارکرد یک لیست سفر خوب، متقاعد کردن خودتان است که هیچ چیز مهمی فراموش نشده است. زمانی که شما یاد می‌گیرید سبک سفر کنید و این موضوع تبدیل به یکی از عادات سفر شما می‌شود، تنها وسایل ضروری‌تان را به همراه می‌برید.

از آنجایی که گم شدن باروبنه در قسمت بار و یا اشتباه شدنش با باروبنه دیگران به اتفاقی عادی تبدیل شده است، پیشنهاد می‌شود نام، نشانی و تلفن خود را به دو زبان نوشته، در داخل هر یک از کیف‌ها و چمدان‌هایتان قرار دهید تا در صورت بروز هرگونه اشتباهی، باروبنه‌تان زودتر پیش شما بازگردند.


چند توصیه راهگشا
*‌ به طور کلی هر گونه جواهرات و اشیای قیمتی، جز وسایل سفر محسوب نمی‌شوند و بهتر است آنها را به همراه نبرید. حمل آنها خصوصا در مکان‌های ناشناخته می‌تواند به جهت دزدی‌های احتمالی برایتان خطرآفرین باشد. گم کردنشان نیز دردسر دیگری است.
 
*‌ کفش نو با خود برندارید. حتی اگر در طول سفر کفش خریدید، بهتر است از آنها استفاده نکنید. چرا که احتمالا پایتان را اذیت خواهد کرد.

 *‌ کلاهی که برمی‌دارید فارغ از این‌که آفتابگیر است یا گرم و پشمی، بهتر است قابل تاشدن بوده و کمترین حجم چمدانتان را پرکند. از برداشتن کلاه‌های آفتابگیر حصیری و بزرگ جدا خودداری کنید.
 
*‌ یک موچین کوچک در هر سفری نیاز است. چرا که گاه یک تکه کوچک چوب که به دستتان فرو می‌رود، می‌تواند تمام روز آزارتان دهد.
 
*‌ یک داروخانه با خود حمل نکنید. برداشتن چند عدد قرص مسکن، یک کرم ضددرد و یک کرم ضدخارش کفایت می‌کند.
 
*‌ از برداشتن کتاب‌های راهنما، نقشه‌های اضافی، دفترچه‌های خاطرات و کتاب‌های داستانی جدا پرهیز کنید. امروزه با دسترسی به اینترنت می‌توان به راحتی و در هرجا از اطلاعات گسترده‌ای بهره‌مند شد. در هر مقصد گردشگری به اندازه کافی دفاتر اطلاعاتی گردشگری وجود دارد.

 *‌ به جای این‌که انبوهی از وسایل مورد نیاز جهت تعمیر لباس، کیف و سایر وسایلتان بردارید، یکی از بسته‌های کوچک مسافرتی که توسط بسیاری از شرکت‌ها تولید شده‌اند، تهیه کنید. این بسته‌ها یک جعبه ابزار کوچک هستند که تقریبا تمام نیازهای احتمالی‌تان را برآورده می‌کنند و بسیار کم‌جا نیز هستند.

 منبع: jamejamonline.ir

  


ویدیو مرتبط :
چیزهایی که داری و چیزهایی که نداری! God's Blessings On

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برای رفتن به سفر جاده ای چه چیزهایی لازمه؟



سفر جاده ای یکی از جذاب ترین انواع سفر کردنه. برای رفتن به سفر جاده ای کافبه ماشین رو بردارید و به کشف مکانهای جذابی که تا به حال دیدن یا ندیدین برید. مهم نیست این سفر چند روزه است و یا از اول مقصد مشخصی داره یا نه، چیزی که مهمه نکات ایمنی و کاربردی ای هست که میتونه اوقات خوشی رو براتون بسازه. این مطلب بهتون چیزهایی رو یادآوری می کنه که برای رفتن به یه سفر جاده ای لازمه داشته باشید.

نقشه: یادتون نره، حتی رفتن به سفرهای روتین هم نیاز به نقشه داره. این راهنما میتونه نقشه های معمولی، یا پرینتتون از سایت Google Map، یا نرم افزار نقشه یاب روی گوشیتون باشه.

سفر رفتن,وسایل سفر,مسافرت رفتن

 نرم افزار های گوشی: اگه گوشی هوشمند دارید، می تونید یه عالمه نرم افزار تفریحی یا کاربردی برای یک سفر طولانی آماده کنید. مثل نکات خوب بقا در طبیعت، نزدیک ترین هتل ها و مسافرخونه ها و… نرم افزار هواشناسی هم کمک خوبیه برای پیش بینی زمان حرکت و یا استراحتتون.

سفر رفتن,وسایل سفر,مسافرت رفتن

 موزیک: فراموش نکنید که توی یک سفر طولانی انفرادی یا به همراه دوستانتون، به یک گلچین خوب از آهنگ های شاد و پر هیجان تا آروم و آرامشبخش، برای پر کردن سکوت ماشین نیاز دارید.

سفر رفتن,وسایل سفر,مسافرت رفتن

  خوراکی: توی خیلی از جاده های بیرون شهری به راحتی نمیتونید هر وقت که بخواین به غذای گرم و فست فود دسترسی پیدا کنید. خیلی وقتها هم ممکنه اتفاقات غیر قابل پیش بینی مثل گیر کردن توی ترافیک یک روزه، یا نبود فروشگاه های بین شهری حسابی براتون دردسر ساز بشه. همیشه مقداری غذا و آب خنک قبل از سفرتون تهیه کنید.

سفر رفتن,وسایل سفر,مسافرت رفتن

 لوازم بهداشتی: کرم ضد آفتاب، دستمال توالت، داروهای ضد حساسیت و مسکن ها، وسایلی هستند که بهتره توی هر سفری همراهتون باشن تا بتونید احساس راحتی بیشتری داشته باشید. داشتن کیت کمک های اولیه توی ماشین هم فکر خوبیه!

سفر رفتن,وسایل سفر,مسافرت رفتن

  لباس و کفش راحت: شما قراره ساعت ها رانندگی کنید و یا کنار یک راننده، یه سفر طولانی رو تجربه کنید. پس کفش و لباس راحت بپوشید. بالش و روانداز هم بهترین گزینه برای داشتن یک سفر راحت هستند.

سفر رفتن,وسایل سفر,مسافرت رفتن

  دوربین: سفر جاده ای از هر نوع سفر دیگه ای دیدنی ها و اتفاقات خاطره انگیز بیشتری داره. پس دوربین فیلم برداری یا عکاسی حتما همراهتون باشه.

سفر رفتن,وسایل سفر,مسافرت رفتن

  سرگرمی: توی سفر هر کسی امکان داره حوصله اش سر بره، مخصوصا بچه ها. می تونید با خودتون لپ تاپ بیارید و براشون بازی یا فیلم نمایش بدید. فقط شارژر فراموشتون نشه. می تونید از برق ماشین برای شارژ استفاده کنید.

سفر رفتن,وسایل سفر,مسافرت رفتن

 ایمنی ماشین: قبل از سفر ماشینتون رو برای چک کامل به تعمیرگاه ببرید. حتما زاپاس سالم همراهتون داشته باشید و تعویض چرخ رو اگر بلد نیستید، یاد بگیرید. از کلید های ماشینتون یک دست دیگه بسازید و برای اطمینان بیشتر اونها رو به همراهانتون بدین، تا با در بسته ی ماشین توی جاده مواجه نشید!

سفر رفتن,وسایل سفر,مسافرت رفتن

  همسفر خوب: هرچقدر هم ایمنی و سرگرمی رو فراهم کنید بدون داشتن همسفر خوب نمی تونید از سفر لذت ببرید. پس بهترین هارو انتخاب کنید.

 

منبع:gerdali.com