گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

ترسناکترین گذرگاه های دنیا!


تخته هایی باریک با سوراخ ها و پوسیدگی های بسیار که با کابل های زنگ زده سرپا نگه داشته شده و تا چشم کار می کند ادامه پیدا کرده است.


ویدیو مرتبط :
تنگه هرمز گذرگاه تحولات دنیا-رزمایش بزرگ دریایی ولایت90

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گذرگاه دنیا



ترجمه فارسی نهج البلاغه
گذرگاه دنیا
ضرورت ستایش پروردگار
ستایش خداوندی را سزاست که کسی از رحمت او مایوس نگردد، و از نعمتهای فراوان او بیرون نتوان رفت، خداوندی که از آمرزش او هیچ گنهکاری ناامید نگردد، و از پرستش او نباید سرپیچی کرد، خدایی که رحمتش قطع نمی‏گردد و نعمتهای او پایان نمی‏پذیرد.
روش برخورد با دنیا
دنیا خانه آرزوهایی است که زود نابود می‏شوند، و کوچ کردن از وطن حتمی است، دنیا شیرین و خوش منظر است که به سرعت به سوی خواهانش می‏رود، و بیننده را می‏فریبد، سعی کنید با بهترین زاد و توشه از آن کوچ کنید و بیش از کفاف و نیاز خود از آن نخواهید و بیشتر از آنچه نیاز دارید طلب نکنید.
متن عربی نهج البلاغه
( وَ مِنْ خُطْبَةٍ لَهُ عَلَیْهِ السَّلامُ: ) الْحَمْدُ لِلَّهِ غَیْرَ ‏مَقْنُوطٍ مِن رَّحْمَتِهِ، وَ لا مَخْلُوٍّ مِن نِعْمَتِهِ، وَ لا مَأیُوسٍ مِنْ مَغْفِرَتِهِ، وَ لا ‏مُسْتَنْکَفٍ‏ عَنْ عِبادَتِهِ، الَّذِى لا تَبْرَحُ مِنْهُ رَحْمَةٌ، وَ لا تُفْقَدُ لَهُ نِعْمَةٌ. وَ الدُّنْیا دارٌ ‏مُنِىَ‏ ‏لَهَا ‏الْفَناءُ، وَ لِأَهْلِها مِنْهَا ‏الْجَلاءُ، وَ هِىَ حُلْوَةٌ ‏خَضِرَةٌ، وَ قَدْ عَجِلَتْ لِلطَّالِبِ، وَ ‏الْتَبَسَتْ‏ ‏بِقَلْبِ‏ ‏النَّاظِرِ، فَارْتَحِلُوا مِنْها بِأَحْسَنِ ما بِحَضْرَتِکُم مِنَ الزّادِ، وَ لا تَسْأَلُوا فِیها فَوْقَ ‏الْکَفافِ‏، وَ لا تَطْلُبُوا مِنْها أَکْثَرَ مِنَ ‏الْبَلاغِ‏.