متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

تزریق بدون درد با دستگاه جدید



اخبار,اخبار علمی,تزریق بدون درد آمپول

محققان دانشگاه رایس نمونه اولیه دستگاهی را طراحی کرده‌اند که با سرد‌سازی و بی‌حس کردن پوست، امکان تزریق بدون درد را فراهم می‌کند.

درحال حاضر در برخی از قوطی‌های نوشیدنی از ماژول‌های سردکننده فعال شیمیایی استفاده می‌شود؛ محققان بدنبال استفاده از همین اصل برای کاهش درد سوزن در زمان تزریق آمپول هستند.


به جای نگه‌داشتن دارو در سرنگ سرد، ایده طراحی یک درپوش مخصوص مطرح شد که تا دمای مناسب سرد شده و باعث بی‌حس شدن پوست بیمار و درنتیجه انجام تزریق بدون درد می‌شود. نمونه اولیه دستگاه Comfortably Numb که با فناوری چاپ سه‌بعدی تولید شده است، دارای دو محفظه است که یکی حاوی آب و دیگری حاوی نیترات آمونیوم است. تا زمانی که این دو ماده جدا از هم باشند، اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد؛ اما با چرخاندن دستگاه، آب با نیترات آمونیوم مخلوط می‌شود که نتیجه این واکنش گرماگیر، سرد شدن سریع درپوش فلزی در انتهای دستگاه است.


با قراردادن این درپوش فلزی سرد بر روی پوست، در مدت یک دقیقه، بی‌حسی موضعی در آن ناحیه ایجاد می‌شود که امکان تزریق بدون درد را فراهم می‌کند. این دستگاه برای افراد حساس به تزریق مانند کودکان خردسال، سالمندان و برای بیماران نیازمند به تزریق در نقاط حساس بدن کاربرد خواهد داشت.
نسخه تجاری این محصول با قیمت دو دلار به بازار عرضه خواهد شد که در مقایسه با استفاده از لوسیون‌ها یا اسپری‌های موضعی بی‌حس‌کننده، بسیار مقرون به صرفه است.

اخبار علمی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
دستگاه تزریق گاز آرگون،دستگاه تزریق گاز،كارن ماشین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تزریق بدون درد با استفاده از دستگاه لیزر جدید



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تزریق بدون درد با استفاده از دستگاه لیزر جدید

محققان کره جنوبی موفق به طراحی دستگاه تزریق لیزری برای حذف تزریقات دردناک با سوزن های متداول شده اند.لیزر در حال حاضر برای درمان‌های زیبایی پوست استفاده می شود و محققان قصد دارند روش تزریق کم‌هزینه‌ای برای استفاده بالینی طراحی کنند.

لیزر مورد استفاده محققان دانشگاه ملی سئول، اربیم ایتریم آلومینیوم گارنت (Er:YAG) بدون درد وارد پوست می‌شود و ضربه ناشی از تزریق با دستگاه لیزر مانند برخورد توده هوا با بدن است.

پروفسور «جک یوه» سرپرست تیم تحقیقاتی تأکید می‌کند: پرتاب لیزری با عرض کمتر از تار موی انسان با سرعت 30 متر در ثانیه وارد پوست می‌شود؛ فشار این پرتاب بیشتر از قدرت کششی پوست است و در نتیجه تزریق به آرامی وارد زیر پوست می‌شود.

انژکتورهای پیستون مانند در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما قدرت پرتاب و کنترل دوز دارو بسیار دشوار است. انژکتور میکروجت لیزری ابداعی محققان امکان کنترل دقیق دوز دارو و نفوذ به عمق زیر پوست را فراهم می‌کند.

دستگاه تزریق لیزری بر روی خوکچه هندی مورد آزمایش قرار گرفته است و دارو در عمق چند میلیمتری زیر پوست و بدون هرگونه آسیبی تزریق شده است و مرحله آزمایش بالینی این دستگاه نیز آغاز شده است.

نتایج دستاورد محققان کره‌جنوبی در مجله Optics Letters منتشر شده است./ایسنا

 

دستگاه لیزر جدید