ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

4 قهرمانی که مربی رئال مادرید شدند


با حضور زین الدین زیدان روی نیمکت رئال مادرید، تعداد مربیانی که علاوه بر حضور در رئال، سابقه قهرمانی جهان را نیز در کارنامه داشتند به 4 رسید.

ورزش سه: با حضور زین الدین زیدان روی نیمکت رئال مادرید، تعداد مربیانی که علاوه بر حضور در رئال، سابقه قهرمانی جهان را نیز در کارنامه داشتند به 4 رسید.

دوشنبه گذشته بود که رافا بنیتس از هدایت رئال مادرید برکنار شد و زین الدین زیدان جایگزین وی شد. زیدان در یک سال و نیم گذشته مربی تیم دوم رئال بود و 5 فصل نیز سابقه بازی برای کهکشانی ها را در کارنامه دارد. اسطوره فرانسوی سال 1998 با تیم ملی کشورش موفق شد عنوان قهرمان جهان را با شکست 3-0 برزیل در فینال کسب کند. زیدان در آن مسابقه دو گل به یادماندنی زد.

پیش از زیدان، یوپ هاینکس آلمانی، مربی رئال در فصل 1997-1998 نیز سابق کسب عنوان قهرمانی جهان را داشت. هاینکس در جام جهانی 1974 با تیم ملی آلمان موفق به کسب این عنوان شد. هاینکس در تنها فصل حضورش روی نیمکت رئال، این تیم را قهرمان اروپا و سوپرکاپ اسپانیا کرد.

دیگر مربی رئال که سابقه قهرمانی جهان را در کارنامه داشت، خورخه والدانو است که در جام جهانی 1986 با آرژانتین در فینال، آلمان را 3-2 شکست داده و قهرمان شد؛ او زننده یکی از سه گل آرژانتین به آلمان نیز بود. والدانو سال 1995 موفق شد به دوران طلایی بارسلونای کرویف پایان داده و رئال را قهرمان لالیگا کند. او همچنین کاشف رائول گونزالس بود و برای اولین بار به رائول در لالیگا میدان داد.

قبل از زیدان، هاینکس و والدانو، هکتور اسکارونه به عنوان یکی از کسانی که سابقه فتح جام جهانی را داشت، روی نیمکت رئال مادرید نشست. اسکارونه با تیم ملی اروگوئه در سال 1950 عنوان قهرمانی جهان را کسب کرده بود. او مارس 1951 مربی رئال شد و چند ماه بعد به دلیل کسب نتایحج ضعیف اخراج شد.


ویدیو مرتبط :
جشن قهرمانی رئال مادرید پس از قهرمانی کوپا دل ری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیلم: اهدای جام قهرمانی به رئال مادرید


یک ورزش:



در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.