ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

10 لحظه فراموش نشدنى فوتبالی 2014


رقابت هاى جام جهانى و قهرمانى آلمان ها بى تردید از مهم ترین و فراموش نشدنى ترین اتفاق فوتبالى در سال 2014 بوده است،‌

طرفداری: رقابت هاى جام جهانى و قهرمانى آلمان ها بى تردید از مهم ترین و فراموش نشدنى ترین اتفاق فوتبالى در سال 2014 بوده است،‌ اما به جزء این اتفاق، لحظات و رویدادهاى فوتبالى دیگر نیز در این سال وجود داشته اند كه سبب شادى، هیجان، شگفتى و حتى ناراحتى شده اند.

1- لیورپول شانس قهرمانى خود در لیگ برتر را بعد از  25 سال از دست داد

رقابت هاى لیگ برتر جزیره هفته سى و هفتم، بعد از 25 سال بى عنوانى، لیورپول در آستانه فتح رقابت هاى لیگ برتر قرار گرفته است، پیروزى در دیدار خارج از خانه مقابل كریستال پالاس مى تواند قدمى بلند به سوى كسب عنوان قهرمانى توسط شاگردن برندان راجرز باشد. لیورپول تا دقیقه 79 با حساب 3:0 از حریف خود پیشى مى گیرد،‌اما در آخرین دقایق بازى این تیم سه گل دریافت مى كند و شانس خود را براى رسیدن به عنوان قهرمانى از دست مى دهد و به این ترتیب رویاى قهرمانى لیورپول در طول كمتر از ده دقیقه از بین مى رود.

ده لحظه فراموش نشدنى فوتبال در سال 2014

2- شكست تاریخى و فاجعه بار برزیل در بازى نیمه نهایى جام جهانى مقابل آلمان

در دیدار نیمه نهایى رقابت هاى جام جهانى، آلمان ها به مصاف برزیل مدعى قهرمانى و میزبان رقابت ها رفتند و در ظرف مدت كمتر از بیست دقیقه با زدن گل هاى متوالى رویاى برزیلى ها را براى رسیدن به فینال از بین بردند. شكست 7:1 نتیجه تاریخى این دیدار فراموش نشدنى بوده است.

ده لحظه فراموش نشدنى فوتبال در سال 2014

3- سویا موفق به كسب قهرمانى در رقابت هاى لیگ اروپایى شد

در یك فینال جذاب تیم سویاى اسپانیا در ضربات پنالتى موفق به شكست بنفیكا لیسبون، نماینده پرتغال شد. لیسبون با شكست در این دیدار هشتمین فینال متوالى خود در رقابت هاى اروپایى را از دست داد تا سویا به سومین قهرمانى خود در این رقابت ها بعد از سال هاى 2006 و 2007 دست یابد.

ده لحظه فراموش نشدنى فوتبال در سال 2014

4- اولریش هوینس به دلیل فرار مالیاتى به زندان محكوم شد

این اتفاق هر چند براى فوتبال چندان خوشایند نبود اما اتفاقى فراموش نشدنى به حساب مى آید. با اثبات اتهامات فرار مالیاتى اولى هوینس رئیس موفق باشگاه بایرن مونیخ و محكوم شدن وى به سه سال زندان، شوكى عظیم به جامعه فوتبال آلمان وارد شد. از ماه مارس سال 2014 میلادى دوران محكومیت هوینس در زندانى در شهر مونیخ آغاز شده است.

ده لحظه فراموش نشدنى فوتبال در سال 2014

5- لوئیز سوارز، جورجو كیه لینى را گاز گرفت

در دیدار بین ایتالیا و اروگوئه از مرحله گروهى رقابت هاى جام جهانى، لوئیز سوارز مهاجم اروگوئه اى براى سومین بار در دوران حرفه اى خود بازیكنى از تیم حریف را گاز گرفت، این بار جورجو كیه لینى مدافع ایتالیایى كه بعد از پایان بازى این گونه به اظهار نظر پرداخت، قربانى لوئیز سوارز بود:"براى سوارز جریمه اى در نظر گرفته نخواهد شد، چرا كه فیفا مى خواهد همه ستارگانش در جام جهانى حضور داشته باشند، آنها شجاعت این را نخواهند داشت تا از فیلم هاى بازى بر ضد او استفاده نمایند. داور مسابقه نیز آثار دندان هاى او را بر روى شانه هاى من مشاهده نمود، اما حریمه اى براى او در نظر نگرفت." بعد از این اتفاقات فیفا براى سوارز جریمه اى چهار ماهه در نظر گرفت.

ده لحظه فراموش نشدنى فوتبال در سال 2014

6- فینال شخصى كریستوف كرامر

سال 2014 براى كریستوف كرامر سالى رویایى بوده است، او به عنوان بازیكن شگفتى ساز مسافر تیم ملى آلمان در جام جهانى برزیل بود و به دلیل مصدومیت نا بهنگام سامى خدیرا در تمرینات پیش از دیدار فینال، او به عنوان جانشین خدیرا در تركیب اصلى آلمان براى رویارویى با آرژانتین انتخاب شد. در دقیقه شانزده بازى او برخوردى سخت با بازیكن حریف داشت اما به بازى ادامه داد، برخوردى كه سبب از بین رفتن هوش او شده بود، وى در چنین حالتى از داور مسابقه پرسیده بود كه"آیا این بازى واقعا فینال است؟" داور مسابقه به همین دلیل وضعیت عجیب كرامر را به اطلاع شواین اشتایگر رسانده بود، كه در نهایت باعث تعویض زود هنگام وى از زمین شد و به این ترتیب وى فینالى شخصى و عجیب را تجربه نمود.

ده لحظه فراموش نشدنى فوتبال در سال 2014

7- شكست اسپانیا در مرحله گروهى رقابت هاى جام جهانى

اسپانیا كه به عنوان قهرمان اروپا، مدافع قهرمانى جام جهانى و یكى از مدعیان اصلى این رقابت ها به برزیل سفر كرده بود، در اولین بازى این تیم با نتیجه عجیب 5:1 مغلوب هلند شد و در بازى دوم نیز با دو گل از شیلى شكست خورد، تا شاگردان دل بوسكه موفق به صعود از مرحله گروهى این رقابت ها نشوند و نخستین شگفتى جام رقم خورد.

ده لحظه فراموش نشدنى فوتبال در سال 2014

8- مرگ تیتو ویلانو سرمربى سابق بارسلونا

در تاریخ نوزدهم ژولاى سال 2013 فرانسیسك ویلانوا ای بایو ملغب به تیتو به دلیل ابتلا به بیمارى سرطان از سمت خود به عنوان سرمربى بارسلونا استعفا نمود و در تاریخ بیست و پنجم آپریل 2014 تیتو به دلیل پیشرفت این بیمارى در سن 45 سالگى دار فانى را وداع نمود.

ده لحظه فراموش نشدنى فوتبال در سال 2014

9- رئال مادرید فاتح دسیما شد

فینال لیگ قهرمانان فصل 2013/14 به دربى مادرید و رویارویى دو تیم رئال مادرید و اتلتیكو مادرید تبدیل شده بود. تا دقایق پایانى بازى تیم دوم مادرید از حریف خود پیش بود تا اینكه سرخیو راموس با گل زنى خود بازى را به تساوى كشاند و در وقت هاى اضافى نیز شاگردان آنجلوتى سه گل دیگر به داشته هاى خود اضافه نمودند تا رئال مادرید با حساب 4:1 برنده فینال لیسبون و براى دهمین بار (دسیما) فاتح رقابت هاى لیگ قهرمانان اروپا باشند.

ده لحظه فراموش نشدنى فوتبال در سال 2014

10- زدن گل قهرمانى آلمان در جام جهانى توسط ماریو گوتسه

فینال هیجان انگیز جام جهانى بین دو تیم آلمان و آرژانتین به وقت هاى اضافى كشیده شد، در دقیقه 113 بازى ماریو گوتسه كه به عنوان بازیكن جانشین وارد میدان شده بود، توانست با گل زنى خود بعد از بیست چهار سال و براى چهارمین بار آلمان را به قهرمانى در جام جهانى برساند.

ده لحظه فراموش نشدنى فوتبال در سال 2014


ویدیو مرتبط :
10 لحظه فراموش نشدنی دیوید بکهام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

10 طراحی داخلی برتر اتومبیل سال 2014


پس از انتخاب 10 طراحی داخلی برتر، نام 4 خودروی آمریکایی در این لیست دیده می‌شود.