ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

یک کوهنورد از آبشار مارگون سقوط کرد


رئیس کمیته جستجو و نجات فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی گفت: برای اینکه از حوادث کوهستان پیشگیری کنیم به ایمنی و شرایط بدنی بیشتر توجه شود.

باشگاه خبرنگاران: رئیس کمیته جستجو و نجات فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی گفت: برای اینکه از حوادث کوهستان پیشگیری کنیم به ایمنی و شرایط بدنی بیشتر توجه شود.

حمید مساعدیان، رئیس کمیته جستجو و نجات فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی در گفتگویی  گفت: کوهنوردی رشته پرهیجانی است، در صورتی که مسائل مربوط به آن رعایت شود، فرد از آن لذت می‌برد و برای اینکه دچار حوادث کوهستان و  مصدومیت نشود و یا جان خود را از دست ندهد باید به مسائل ایمنی و شرایط بدنی توجه ویژه داشته باشد.

وی تصریح کرد: فردی که قصد صعود به کوهی را دارد باید تمام امکانات و ابزار آن را داشته باشد و شرایط جوی بسنجد و اطلاع ‌کافی از منطقه داشته باشد و مهمتر از همه GPS باید همراه داشته باشد تا در صورت بروز حوادث اطلاع‌رسانی کند.

حتی‌الامکان تک نفره صعود نکنید

مساعدیان گفت: کوهنوردان حتی‌الامکانی تک نفره به کار صعود نپردازند و سعی کنند به  صورت گروهی به این رشته بپردازند تا در مواقع بروز حوادث، کمک رسانی به مصدوم زودتر و بهتر صورت گیرد.

هوا به سردی می‌گراید مواظب سرمازدگی باشید

وی افزود: با توجه به اینکه هوا کم کم خنک می‌شود شرایط جوی رو به سوی خنکی می‌رود افراد مواظب سرمازدگی و شرایط نامناسب آب و هوایی باشند مساعدیان تاکید کرد: فصل اوج کوهنوردی به پایان خود نزدیک می‌شود و ستادهای پیشگیری از حوادث به پایان خود نزدیک می‌شود و تا پایان تابستان فعالیت خواهند کرد.

دماوند این هفته بدون حادثه بود

وی یادآور شد: خوشبختانه این هفته گزارشی از آسیب و یا جان باختن فردی در دماوند به ما گزارش نشد و جای خوشحالی دارد و این موضوع نشان می‌دهد که کوهنوردان به هشدارها توجه کردند و مانع بروز حوادث و آسیب‌های برای خود شدند.

کوهنوردی که از آبشاری 80 متری سقوط کرد

وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه روز گذشته فردی از ارتفاعات آبشار مارگون در سپیدان شیراز به دلیل عدم تعادل از ارتفاع 80 متری به پایین سقوط می‌کند و جان خود را از دست می‌دهد.

گفتنی است در فصل سرما (پاییز و زمستان) علاوه بر سرمازدگی که کوهنورد را تهدید می‌کند، گم کردن مسیر و گرفتار شدن در طوفان می‌تواند به فرد آسیب بزند پس زمانی که اطمینان دارید شرایط برای کوهنوردی میسر است اقدام کنید.


ویدیو مرتبط :
نجات معجزه آسا کوهنورد نوجوان از سقوط در آبشار ۱۳۰ متری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ عجیب کوهنورد جوان در سقوط از آبشار



بازپرس جنایی پایتخت در حال تحقیق درباره مرگ کوهنوردی است که به شکلی عجیب از آبشاری سقوط کرد و جان خود را از دست داد.

ساعت 15 روز جمعه به بازپرس جنایی پایتخت خبر رسید جوانی در ارتفاعات دربند از آبشار سوتك به داخل حوضچه‌ای سقوط كرده و جان باخته است. متوفی جوانی 31ساله بود كه شواهد نشان می‌داد به‌دلیل خفگی جان خود را از دست داده است. ماجرا از این قرار بود كه جوان كوهنورد از بالای آبشار به حوضچه آن پریده بود اما طنابی كه به‌خودش بسته بود به سنگی گیر كرده و این حادثه را رقم زده بود.

یكی از همراهان این كوهنورد در این‌باره گفت: من و همسرم از 2 سال قبل با كوهنورد جوان آشنا شدیم. او كوهنوردی حرفه‌ای بود و ما بارها همراه او به قله‌های زیادی صعود كردیم. امروز - روز حادثه- هم 3 نفری به دربند آمدیم. بعد از طی مسیری به آبشار سوتك رسیدیم. او از آبشار بالا رفت و گفت می‌خواهد داخل حوضچه بپرد.

او این كار را كرد اما وقتی داخل حوضچه افتاد دیگر بالا نیامد. من با عجله خودم را به او رساندم اما گویا طنابی كه به او بسته شده بود به دورش پیچیده و از طرفی به سنگی زیر آب گیر كرده بود و همین موضوع جان او را گرفت.

 

از سویی پدر متوفی نیز در شكوائیه‌ای اعلام كرد تا روشن شدن دلیل اصلی مرگ پسرش از زوج جوان شكایت دارد. براساس این گزارش هم‌اكنون این پرونده از سوی محسن مدیرروستا، بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی در دست بررسی است.

 

اخبار حوادث - همشهری