ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

گواردیولا برتر از مورینیو



 

گواردیولا برتر از مورینیو

 

انتقاد روزنامه اسپورت کاتالونیا از انتخاب خوزه مورینیو به عنوان بهترین مربی فصل گذشته فوتبال اسپانیا، انتقاد به جایی به نظر می رسد.

ماجرا از این قرار است که روزنامه مارکا، مورینیو را به عنوان بهترین مربی فصل گذشته فوتبال اسپانیا انتخاب کرده و بابت این انتخاب، جایزه ای هم به آقای خاص داده است.

به گزارس سایت گل، اسپورت کاتالونیا با انتقاد از این انتخاب روزنامه مارکا، در این باره نوشته است: " می‌شود بگویید چرا مورینیو بهترین مربی دنیا است؟ این تصمیم مارکا همه را متعجب کرد حتی خود مورینیو را. "

اسپورت کاتالونیا همچنین نوشته است: " از همکارانمان در مارکا می خواهیم دلایل انتخاب خوزه مورینیو را در فصلی که جوزپه گواردیولا به همه افتخارات رسیده اعلام کنند تا همه متوجه شوند. "

این روزنامه در پایان یادداشت انتقادی خود، درباره روزنامه مارکا نوشته است: " روزنامه‌ای که حامی مالی اش مجموعه ورزشی برنابئو است مگر می‌تواند مربی دیگری غیر از مورینیو را انتخاب کند؟ "

فارغ ازاینکه موضوع حمایت مالی " مجموعه ورزشی برنابئو " از روزنامه مارکا چقدر صحت دارد، انتقاد اسپورت کاتالونیا به مارکا، کاملاً وارد به نظر می رسد.

خوزه مورینیو مربی بزرگی است. او احتمالاً اکنون بهترین مربی دنیاست. هوش سرشار، اراده بالا و شعور تاکتیکی شگرف، ویژگی های کمیاب مورینیو در فوتبال امروز جهان است. اما این ویژگی ها دال بر این نیست که مورینیو هر سال به عنوان بهترین مربی انتخاب شود.

بهترین مربی فصل گذشته اسپانیا، بی تردید پپ گواردیولا بود. گواردیولا لالیگا را از مورینیو برد و جام حذفی را به او واگذار کرد اما لیگ قهرمانان اروپا، سوپر جام اروپا و سوپر کاپ اسپانیا را هم برد.

علاوه بر این، در هفت ال کلاسیکویی که در فصل گذشته با مورینیو برگزار کرد، سه بار پیروز از میدان خارج شد در حالی که مورینیو تنها یک بار طعم پیروزی در برابر بارسلونا را چشید.

مهمتر از همه این ها، این نکته اساسی است که گواردیولا در اکثر این دیدارها، به لحاظ تاکتیکی مغلوب مورینیو نشد بلکه از این حیث، بر او او غلبه هم داشت. شاگردان گواردیولا حتی در دیدار فینال جام حذفی، چندین بار موفق شد دفاع چند لایه و سرسخت رئال مادرید را بشکنند و تنها درخشش کم نظیر کاسیاس مانع از پیروزی بارسلونا شد؛ درخشش که در دیدارهای بعدی رئال – بارسونا تکرار نشد و همین موجب ناکامی رئال در چهار ال کلاسیوکی بعدی شد.

اگر تعداد جام های کسب شده ملاک تعیین برترین مربی باشد، گواردیولا در فصل گذشته فوتبال اسپانیا برتر از مورینیو بود. اگر پیروزی در ال کلاسیکوها مد نظر باشد، گواردیولا از این حیث هم سرتر از مورینیو بود. اگر هم تفوق تاکتیکی در دیدارهای رو در رو ملاک تعیین بهترین مربی باشد، باز هم باید گواردیولا را برتر از مورینیو دانست.

پس انتخاب خوزه مورینیو به عنوان بهترین مربی فوتبال اسپانیا از سوی روزنامه مارکا، انتخاب ارزشمندی نمی تواند باشد.


ویدیو مرتبط :
كنفرانس خبری مورینیو و گواردیولا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابراهیموویچ: مورینیو به مراتب بزرگتر از گواردیولا است



 

 

ابراهیموویچ: مورینیو به مراتب بزرگتر از گواردیولا است

مهاجم سوئی تیم فوتبال آ.ث میلان ایتالیا گفت: بدون تردید مورینیو به مراتب بزرگتر از گواردیولا است.

زلاتان ابراهیموویچ بازیکن سابق تیم فوتبال بارسلونا تصریح کرد: گواردیولا تنها با بارسلونا به شهرت رسیده و اگر تیم دیگری به او بدهیم که بازیکنان خوبی داشته اما از داشتن کسانی مثل چاوی یا پویول بی بهره باشد باعث شکست و تحقیر گواردیولا می‌شود.

زلاتان ادامه داد: مورینیو یک مربی بزرگ است با اهداف بین المللی و شجاعت او در پذیرفتن سمت مربیگری در رئال مادرید قابل ستایش است اما گواردیولا خود را در کاتالونیا زندانی کرده و می‌ترسد در ایتالیا یا انگلیس مربیگری کند چرا که به خوبی می‌داند در سایه بارسلونا به اینجا رسیده و چیز بیشتری از مربیگری در فوتبال حرفه‌ای نمی‌داند.