ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کی روش دیگر چلوکباب دوست ندارد؟!



اخبار,اخبارورزشی, کی روش


اخبار ورزشی - کی روش دیگر چلوکباب دوست ندارد؟!

کی روش بر آونگی میان عشق و نفرت در حرکت است؛ متهم به تلاش برای تحمیل یک قرارداد در شمایل ترکمانچای و ستایش شده به خاطر اعتماد به نفسی که به واسطه بازی مقابل آرژانتین به بدنه کم رمق فوتبال ملی ما بخشید.

 صحنه ورود خاویر کلمنته به ایران یکی از تصاویر ماندگار کمدی – ورزشی در تاریخ ورزش است؛ آن تعداد از مدیران و خدم و حشم گوشت آلود فدراسیون فوتبال را که پیش و پس سرمربی اسپانیایی سوار پله برقی بودند تنها می توان با مسافران قطارهای هند مقایسه کرد. چلانده ی هیجان زدگی و دست پاچه شدن مقابل خارجی!

 میزبانی ایرانی برای میهمان عزیز کرده خارجی، دو قبضه و پر و پیمان است؛ چلوکباب یک متری بی هیچ نشان از پیه و دنبه و روده چرخ کرده ای که معمولاً در رستوران های بین راهی به خورد مسافران ایرانی می دهند و مدام پرسیدن « نوپرابلم؟ نو پرابلم؟» مقابل بندهای قرارداد اصولاً چیزی به شمار نمی رود.

روز نخست که کی روش به ایران آمد و قراردادی بست که چرتکه به دستان گفتند خلاصه اش می شود روزی 5 میلیون تومان و ساعتی بیشتر از 200 هزار تومان با خانه ای مدرن و شیک در شمالی ترین نقطه شهر تهران، خیلی ها گفتند باید کلاهش را بیندازد بالا. کجای دنیا می تواند این قدر راحت پول در بیاورد؟

 اما کی روش رفت و در ایمیلی دو صفحه ای ضمن تقدیر از "سخاوت غافلگیر کننده" ایرانیان و آرزوی موفقیت برای فوتبالی که از اساس پنچر است، زن و بچه را وارد این بازی مردانه کرد و عطای کار در چنین  فضای معطر از بوی کباب و ریحان و دوغی را به لقایش بخشید و گفت نمی آید!

 درحالی كه او در تهران لبخند زده بود و کسی نفهمید چه اتفاقی افتاد که در کمتر از دوازده ساعت هدیه را وا نکرده پس فرستاد!

 درست در همان روزی که بدون سرمربی موفق شدیم روسیه را 1-0 شکست بدهیم. انگار بازیکنان می خواستند نشان دهند اتفاقاً بدون سرمربی چه کیفیت پنهان شده ای دارند!

کلمنته هم با لبخند آمد و بازی تیم ملی فوتبال ایران را از جایگاه ویژه ورزشگاه آزادی دید و پسندید و روزنامه ها هم تیتر زدند سرمربی تیم ملی انتخاب شد اما تا پایش به اسپانیا رسید گفت : "نوه" اش راضی نیست!

مخالفت "نوه" را شاید بتوان در ردیف یکی از ناب ترین و دم دست ترین بهانه ها برای فسخ یک میهمانی ساده عنوان کرد، اما برای فسخ  قراردادی که میلیون ها دلار پشت آن خوابیده بود زیادی شوخی به نظر می رسد.

با همه علاقه و کنجکاوی یی که عادل فردوسی پور در پی گیری ماجراهایی از این دست دارد هیچ گاه سن و سال و جایگاه این نوه سرنوشت ساز مشخص نشد.
 
حالا بعد از چند سال کارلوس کی روش در یک بازی شگفت انگیز که به نظر می رسد با روایت رسمی تفاوت دارد ماه هاست فوتبال ملی را در بلاتکلیفی آزاردهنده ای نگاه داشته است.

موضوع به کلافی سردرگم تبدیل شده، آن چنان که حتی وزیر ورزش هم هر روز موضع تازه ای می گیرد.
 
افکار عمومی تیترروزنامه ها و سایت ها را قورت می دهند و اعداد و ارقام عجیبی مثل تکه پاره های فضاپیماهای متلاشی شده در کهکشان ذهنی ما می چرخند!

همه چیز انگار یک شوخی کش دار بی مزه است که در نهایت ممکن است به همان سرنوشت قهر و آشتی قدیمی بینجامد.
 
 
کی روش بر آونگی میان عشق و نفرت در حرکت است؛ متهم به تلاش برای تحمیل یک قرارداد در شمایل ترکمانچای و ستایش شده به خاطر اعتماد به نفسی که به واسطه بازی مقابل آرژانتین به بدنه کم رمق فوتبال ملی بخشید و سخت گیر در نشاندن امضا پای قراردادی که  چشم یک ملت به آن است؛ درست مثل خریداری که آن قدر چانه می زند تا فروشنده بگوید نمی فروشم، جان به سرم کردی!...

او می تواند به یک نام ماندگار در فوتبال ایران تبدیل شود. همسایه دیوار به دیوار رایکوف که هنوز قدیمی ها دست شان را با افسوس در هوا تکان می دهند یعنی قدرش را ندانستیم و بی نظیر بود اما انگار اصرار دارد قیمت را بالا ببرد و در این راه  آ قدر اصرار می کند تا منتقدانش لبخند بزنند و به طعنه بگویند:

-این همون مربی قهرمانی بود که برایش سر و دست می شکستید و کمپین امضا می کردید كه باید بماند؟!         

          
  اخبار ورزشی - عصر ایران


ویدیو مرتبط :
‫تاریخچه "چلوکباب" در ایران‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کریمی: دوست دارم در جام جهانی بازی کنم/کی‌روش کمک زیادی به تیم ملی کرد



علی کریمی,پرسپولیس

آرزوی قلبی‌ام موفقیت پرسپولیس است

کریمی: دوست دارم در جام جهانی بازی کنم/کی‌روش کمک زیادی به تیم ملی کرد

بازیکن تیم فوتبال تراکتورسازی گفت: دوست دارم در جام جهانی بازی کنم و هر کمکی از دستم بربیاید با کمال میل در خدمت تیم ملی هستم.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی کریمی در پایان دیدار دوستانه مقابل نفت تهران گفت: در دوران بدنسازی قرار داریم. این بازی‌ها کمک می‌کند تا هماهنگی تیم بالا برود و پس از سه چهار بازی تدارکاتی می‌توانیم شرایط بهتری پیدا کنیم تا در شروع مسابقات با هماهنگی بهتری در میدان حاضر شویم.

 

وی در مورد اینکه هواداران تبریزی به شدت او را مورد تشویق قرار می دادند، اظهار داشت: هواداران به من لطف دارند جا دارد از آنها تشکر کنم. وقتی برای اولین بار وارد تبریز شدم مورد استقبال بی‌نظیر هواداران قرار گرفتم. امیدوارم بتوانم محبت آنها را جبران کنم.

 

کریمی در مورد دو نایب قهرمانی تراکتورسازی خاطرنشان کرد: در لیگ امسال امیدواریم این نتایج را جبران کنیم. انتظارات از تراکتورسازی بالا رفته و کارمان برای موفقیت مشکل‌تر است، اما باید به موفقیت برسیم.

 

بازیکن تراکتورسازی تبریز در مورد حضور ایران در جام جهانی عنوان کرد: به عنوان بازیکن دوست دارم در جام جهانی بازی کنم. مسابقات تابستان سال آینده است و راه زیادی تا آن موقع باقی مانده است. مهم موفقیت ما در جام جهانی است و این بار باید تلاش کنیم تا به مرحله بالاتری صعود کنیم. هوادار کم نداریم و در برزیل نیز تماشاگران زیادی از ما حمایت خواهند کرد. امیدوارم با دعای مردم در جام جهانی موفق شویم.

 

کریمی در مورد حمایت‌های کی‌روش از او گفت: از کارلوس کی‌روش به خاطر موفقیت در تیم ملی و صعود به جام جهانی تشکر می‌کنم. او کمک زیادی به تیم ملی کرد. امیدوارم موفقیت‌هایمان ادامه پیدا کند اگر کمکی از دستم بربیاید با کمال میل در خدمت تیم ملی هستم.

 

بازیکن تراکتورسازی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد اینکه این روزها بحث زیادی در رسانه‌ها مبنی بر بحث کاپیتانی وجود دارد، خاطرنشان کرد: اصلا این بحث‌ها در تیم ما وجود ندارد و این مسائل حل شده است. اگر تیمی به موفقیت برسد نمی‌گویند کاپیتان تیم قهرمان چه کسی بوده است. مهم موفقیت تراکتورسازی است. این مسائل فقط در رسانه‌ها مطرح می‌شود و نمی‌دانم چرا در مورد موضوعاتی که حل شده است مطبوعات این‌قدر مانور می‌دهند.

 

وی در مورد شرایط پرسپولیس و مسئله مدیریتی این تیم خاطرنشان کرد: اکنون بازیکن تراکتورسازی هستم و برای این تیم بازی می‌کنم. امیدوارم مربی پرسپولیس و این تیم موفق شود و هواداران خوشحال باشند. آرزوی قلبی‌ام موفقیت پرسپولیس است./فارس