ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کی روش از ضعیف ترین مربیان تاریخ تیم ملی بوده



اخبار,اخبارورزشی,فریادشیران

 
 اخبار ورزشی - فریادشیران؛
کی روش از ضعیف ترین مربیان تاریخ تیم ملی بوده ؛ فردوسی پور نگذاشت کسی علیه کی روش حرف بزند ؛ اطراف تیم ملی دلالی صورت می گیرد

مربی باسابقه فوتبال کشورمان گفت: «بختیاری‌زاده آمد یک کلمه از مربی‌های داخلی دفاع کند اما بلافاصله عادل فردوسی‌پور علیه سهراب موضع گرفت.»

  بعد از هر مصاحبه محمد مایلی‌کهن باید منتظر حرف‌های نادر فریادشیران هم باشیم. این مربی حالا در مصاحبه‌ای حرف‌های سرمربی سابق تیم ملی را تکمیل می‌کند.

 او درباره حمایت کردن از ادامه کار کی روش اینطور حرف می‌زند: «جوی که برای تمدید قرارداد کی روش به وجود آمده تا به حال در طول تاریخ فوتبال ایران برای هیچ مربی به وجود نیامده است. تیم ما در جام جهانی بیست و هشتم شده اما طوری وانمود می‌کنند که انگار ما از مرحله گروهی بالا رفته‌ایم.»

وی توضیح داد: «علت این جو هم در درجه اول ویژه برنامه جام جهانی شبکه 3 و بعد بعضی از روزنامه‌ها است. این برنامه میهمان‌هایی را انتخاب می‌کند که تماما از کی روش دفاع کنند و اگر کسی هم بخواهد بر عکس این باشد مرتب به او می‌گویند تو مخالف مربی خارجی هستی. مثلا سهراب بختیاری‌زاده آمد یک کلمه از مربی‌های داخلی دفاع کند اما بلافاصله عادل فردوسی‌پور علیه سهراب موضع گرفت.»

فریادشیران تاکید کرد: «کی روش از ضعیف ترین مربی‌های تاریخ تیم ملی فوتبال ایران بوده و علاوه بر ضعیف بودن گران‌ترین هم بوده است. بعد از بازی آرژانتین یک جو کوتاه مدت برای تمدید قرارداد راه افتاد اما زمان که گذشت مردم دیدند این تیم در مقایسه با 3 دوره قبلی جام جهانی نتیجه ضعیف تری گرفته و فوتبال به مراتب بدتری ارائه کرده است.»

او درباره بازگشت کی روش حرف‌هایی دارد: «شما یک نگاهی به گذشته داشته باشید، ما هر وقت هر اردوی خارجی داشتیم کی روش با تیم بر نمی‌گشت اما حالا چه شده که همه چیز را ول می‌کند و سفر 20 ساعته انجام می‌دهد و با تیم به ایران برمی‌گردد. به ایران آمد چون دید جو مناسبی برای تمدید قراردادش ایجاد شده و می‌تواند خواسته‌هایش را پیاده کند.»


فریادشیران اشاره‌ای هم به حواشی تیم ملی دارد: «اتفاقاتی اطراف تیم ملی می‌افتد که باعث تعجب است، برای مثال شما اردوهای خارجی را نگاه کنید. در همین کشور ترکیه وقتی تیمی قرار است اردو بزند کمپ مورد نظر می‌گوید مثلا برای یک هفته اقامت همراه با تغذیه و بازی تدارکاتی برای هر بازیکن 100 دلار می‌خواهد. خودم بارها به این اردوها رفته‌ام و دیده‌ام که همان صد دلار اگر بدون واسطه باشد به 60 دلار می‌رسد، این یعنی 40 دلار این وسط گیر واسطه می‌آید.

 

اصلا اساس تورها همین است که ارزان می‌شوند، مثلا شما یک پرواز خارجی که می‌گیرید، می‌گوید شما 30 نفر بیاورید مثلا 3 نفر رایگان می‌شود. این وسط در تیم ملی دارد یک دلالی خوبی صورت می‌گیرد. نمی‌خواهم بیشتر از این مساله را باز کنم اما یک سوال دارم، چطور علیرضا حقیقی با کمترین بازی باشگاهی در طول یک فصل در جام جهانی فیکس می‌شود.»

 میانگین سنی بازیکنان تیم ملی هم حرف‌های بعدی این مربی سابق تیم ملی است: «کی روش تیمی را به جام جهانی برد که خیلی از بازیکنانش در جام جهانی بعدی نمی‌توانند بازی کنند و جوانگرایی نکرد. چطور می‌شود مربی ایرانی بازیکنی را به تیم ملی می‌آورد که 10 سال برای فوتبال این مملکت در سطح بالا بازی می‌کند اما کی روش کلا 2 بازیکن به فوتبال ایران آورده که به درد خورده‌اند.»

فریادشیران ادامه داد: «نوع رفتاری که با امید نمازی و مجید صالح کرد اصلا قابل قبول نیست؛ حالا مربی که نتیجه نگرفته، جوانگرایی نکرده و به مربی‌های ایرانی بی احترامی کرده می‌شود ماشین آخرین سیستم. کی روش رفت بیت آشور و داوری را آورد اما کلا به آنها بازی نداد در حالی که می‌توانست در همین پست‌ها مثلا بیرانوند را ببرد که تجربه داشته باشد که جام جهانی بعدی به درد تیم ملی بخورد. یا می‌بینیم 2 بازیکن جوانی را هم که برده بود کمترین میزان ممکن مورد استفاده قرار داد.»

 اخبار ورزشی - ایران ورزشی


ویدیو مرتبط :
روش تحقیق یک محقق در حد تیم ملی و تحریف تاریخ اسلام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نگاهی به مصاحبه مربیان تیم ملی با BBC؛ از سیاه‌نمایی قطبی تا اظهارات حرفه‌ای کی‌روش



نگاهی به مصاحبه مربیان تیم ملی با BBC؛ از سیاه‌نمایی قطبی تا اظهارات حرفه‌ای کی‌روش

مصاحبه اخیر کارلوس کی روش با BBC حاوی نکات جالبی است.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

به گزارش نامه، شب گذشته مصاحبه افشین قطبی با  BBC پخش شد و سرمربی تیم ملی در خصوص وضعیت فوتبال ایران و نحوه زندگی خود صحبت کرد.

"در ایران تماشاگران شوق زیادی به فوتبال دارند که من شبیه آن را جایی ندیده بودم "، "ما فقط یک قدم تا جام جهانی فاصله داریم."، "ما همه امکانات را داریم و نباید غافلگیر شویم. فقط باید اعتماد به نفس داشته باشیم"، " جوانان ایرانی خیلی مستعد هستند و شوق زیادی برای بازی دارند اما به اندازه کافی تجربه بازی بین المللی ندارند"، "وقتی به ایران رفتم تیم ملی زیاد گل می خورد.

ما تلاش زیادی کردیم که این مشکل را حل کنیم. در حال حاضر از این نظر بهتر شدیم"، "ممکن است ۱۰ بازیکن تیم ملی عضو پرسپولیس باشند.

این بازیکن ها وقتی به اردوی تیم ملی می آیند همان فرم باشگاه را هم با خودشان می آورند و با توجه به اوضاع پرسپولیس آنهایی که قبلا روی فرم بودند الان آماده نیستند."، "ایران آن‌قدر از لحاظ بازیکن غنی نیست که به یک باره بتوانیم تعدادی زیادی را از تیم ملی کنار بگذاریم"، "از کار در ایران راضی هستم"، "هدف اصلی من بودن در برزیل به همراه ایران است و این آرزو را با هیچ چیز عوض نخواهم کرد البته تصمیم نهایی همیشه با فدراسیون فوتبال است اما رویای من این است که به جام جهانی برویم و می خواهم آن را به حقیقت تبدیل کنم."

اینها بخشی از اظهارات سرمربی پرتغالی تیم ملی است که حقایق فوتبال ما محسوب می شود.

کی روش در بخش پایانی مصاحبه خود در مورد زندگی در ایران صحبت کرد: " در ایران شرایط خوبی دارم، از فرهنگ ایران هم خوشم می آید. ایران کشوری با تاریخ غنی است و من هر از چند گاهی به موزه ها سر می زنم. موسیقی ایرانی زیباست. غذای ایرانی هم که بزرگترین مشکل ماست. چرا که آنقدر غذاها خوشمزه هستند که ما همیشه مجبوریم در حال خوردن باشیم! کباب های ایران فوق العاده است و شیرینی های خوشمزه ای هم دارند. اما مهم تر از هر چیز باید بگویم من خود کشور را خیلی دوست دارم. ایران یک کشور زیبا و دوست داشتنی است. وقتی به شهرهای مختلف سفر می کنم تا بازی ها را ببینم منظره های بسیار زیبایی را می بینم."

این مصاحبه ما را به یاد مصاحبه چند سال پیش افشین قطبی انداخت. مربی ایرانی - آمریکایی که از پرسپولیس رفته بود و در حالی که تا وقتی در ایران بود از قشنگی ها و دل شیرها می گفت، در مصاحبه با رسانه انگلیسی رنگ عوض کرد.

"زمانی که به پرسپولیس آمدم در هفته اول در زمین تمرین دوش نداریم و بازیکنان و مربیان باید با شیلنگ دوش بگیرند. زمین‏هایی بود که وقتی توپ را می‏زدیم می توانست به هرجهت برود. بعضی اوقات یک پیراهن بیشتر نداشتیم، هر روز برای جوراب سوال می‏کردیم که می توانید یک جوراب به ما بدهید؟"، "فوتبال ایران فوتبالی است که شفافیت و حرفه‏گری در آن به ندرت دیده می شود"، "وقی از حمله لیدرهای تیم به ماشین همسرم مطلع شدم، فکر کردم آن امنیت اجتماعی که برای خانواده‏ام لازم بود، دیگر وجود ندارد و ممکن است دفعات بعد چاقو و تفنگ باشد."، "در ایران بعضی مواقع روابط بهتر از کیفیت، تجربه و دانش است"

انتقادهای قطبی نیز تماما سیاه نمایی نبود اما مقایسه مصاحبه این دو مربی به خوبی رعایت اصول حرفه ای گری را نشان می دهد.

قطبی پس از این مصاحبه در اتفاقی عجیب سرمربی تیم ملی شد و پس از بازگشت به ایران بار دیگر از قلب شیر و صلح و عشق سخن گفت و حالا که در ژاپن مربیگری می کند، بخش فارسی سایت خود را حذف کرده است!/نامه نیوز