ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کی‌روش پیشنهاد منچستریونایتد را رد کرد



 پیشنهاد منچستریونایتد به کی‌روش , سرمربی تیم ملی ایران

یک روزنامه پرتغالی مدعی شد؛/کی‌روش پیشنهاد منچستریونایتد را رد کرد

سرمربی فعلی تیم ملی ایران که به همراه این تیم به عنوان یکی از نمایندگان قاره آسیا در جام جهانی 2014 حضور خواهد داشت اعلام کرده قبل از این برای سرمربیگری منچستریونایتد پیشنهاد داشته اما ان را قبول نکرده است. کارلوس کی روش همچنین تاکید کرده از اینکه پیشنهاد یونایتدیها را نپذیرفته به هیچ عنوان پشیمان نیست.

 سرالکس فرگوسن در دوران 27 ساله حضور خود در منچستریونایتد دستیاران زیادی داشت اما کارلوس کی روش یکی از مشهورترین آنها بود که هیچ ترسی از مخالفت با تصمیمات فرگوسن نداشت و همین ویژگی او باعث شد یونایتد از نظر تاکتیکی پیشرفت های قابل توجهی داشته باشد.

کی روش که هم اکنون سرمربی تیم ملی ایران است در پاسخ به خبرنگار "رکورد" که از او پرسید آیا پیشنهاد جانشینی فرگوسن را داشت گفت: بله، وقتی در سال 2008 برای هدایت پرتغال به کشورم بازگشتم شانس جانشینی فرگوسن را رد کردم.

کی روش در مورد اینکه آیا پشیمان است یا خیر افزود: نه به هیچ عنوان. هرگز از این تصمیم پشیمان نشدم. دلایلی هم برای عدم پشیمانی ام دارم. در آن زمان با پرتغال می توانستم به اولین جام جهانی دوران مربیگری ام بروم. جام جهانی که در آفریقای جنوبی بود نزدیک کشور محل تولد من و در آنجا شانس این را داشتم که تیم ملی کشورم را در جام جهانی هدایت کنم. دلیل دیگرم این بود که بعد از تقریبا 16 سال دوری از پرتغال این شانس بسیار خوبی بود که به کشورم نزد دوستان و خانواده ام برگردم.

این روزنامه در ادامه این مطلب نوشته است: البته شاید کمی پشیمانی برای کارلوس کی‌روش وجود داشته باشد چرا که او می توانست به جای نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران در اولدترافورد منچستریونایتد را هدایت کند.

 

البته کی روش اگر نیمکت یونایتد را می‌خواست باید منتظر بازنشستگی فرگوسن می ماند و در سال 2008 این تیم را ترک نمی‌کرد، شاید برای کسی که نمی خواست این مدت را صبر کند ترک یونایتد توجیح خوبی باشد./مهر

 


ویدیو مرتبط :
نرفت کنار ماشین رد بشه ماشینم هم از روش رد شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کروش: فرگوسن گفت بمان و جانشینم شو/از رد پیشنهاد سرمربیگری منچستریونایتد پشیمان نیستم



کلمات کلیدی

کروش: فرگوسن گفت بمان و جانشینم شو/از رد پیشنهاد سرمربیگری منچستریونایتد پشیمان نیستم

سرمربی تیم ملی ایران می گوید که او را با شعبده بازی از سرمربیگری تیم ملی کشورش کنار گذاشتند.

به گزارش خبرآنلاین؛سایت رکورد پرتغال روز گذشته مصاحبه مفصلی از کارلوس کروش سرمربی تیم‌ملی کشورمان منتشر کرد، مصاحبه‌ای که در آن درخصوص فرصت جانشینی فرگوسن، اختلافات با کریس رونالدو، وضعیت فعلی تیم‌ملی پرتغال، شرایط کار در ایران و... با کروش صحبت شده است.

از رد پیشنهاد سرمربیگری منچستریونایتد پشیمان نیستم
کارلوس کروش درخصوص کناره‌گیری فرگوسن از نیمکت‌ منچستریونایتد و حضور نام او در بین نامزدهای سرمربیگری شیاطین سرخ گفت: من در دو برهه دو همکاری موفق با فرگوسن داشتم و در برهه دوم از سال 2004 تا 2008 نفر دوم منچستر بودم و از همان زمان زمزمه‌های بازنشستگی الکس مطرح بود و از سوی باشگاه مذاکرات رسمی با من برای جانشینی او و سرمربیگری منچستریونایتد صورت گرفته بود.

 

کلاً نام من همیشه برای جانشینی فرگوسن مطرح بود و قرار بود که پس از بازنشستگی او من به عنوان نفر اول روی نیمکت بنشینم و حتی در سال 2008 که تصمیم به ترک منچستر گرفتم فرگوسن به من توصیه کرد که در تصمیمم تجدیدنظر کنم و برای جانشینی او هم که شده در کنارش بمانم اما من می‌خواستم با تیم‌ملی کشورم به جام‌جهانی بروم

 

و در نهایت با تیم‌ملی پرتغال به جام‌جهانی 2010 در آفریقای‌جنوبی رفتم و از این تصمیم خود نیز هرگز پشیمان نیستم. فرگوسن به من گفت بمان و جانشینم باش اما از اینکه با تیم ملی پرتغال در جام‌جهانی که در قاره آفریقا برگزار شد حاضر بودم، پشیمان نیستم.

در مورد بنتو باید در آینده قضاوت کرد
کروش در بخش دیگری از صحبت‌هایش درخصوص وضعیت فعلی تیم ملی پرتغال و حضور این تیم در پلی‌آف با سوئد گفت: من مطمئنم که پرتغال توانایی پیروزی بر سوئد و حضور در جام‌جهانی را دارد. او درخصوص عملکرد پائولو بنتو در تیم‌ملی پرتغال گفت: الان هرکسی می‌تواند درخصوص او نظر دهد اما فقط آینده است که قضاوت درستی انجام خواهد داد. بنتو مربی‌ای حرفه‌ای، معتبر و محترم است اما فقط در آینده می‌توان درخصوص او قضاوت کرد.

با شعبده‌بازی مرا از تیم‌ملی کنار گذاشتند
کروش درخصوص تنش‌هایی که منجر به جدایی‌اش از تیم‌ملی پرتغال شد گفت: حالا دیگر همه می‌دانند چه اتفاقی افتاد و چه کسانی پشت آن ماجرا بودند. پروسه آزمایش دوپینگی که زمان من برای تیم‌ملی رخ داد مثل شعبده‌بازی و درآوردن خرگوش از کلاه بود. عده‌ای که به فکر منافع شخصی بودند و نه تیم‌ملی آن مسائل را پیش آوردند و همان‌ها هم باید پاسخگو باشند.

 

همان‌طور که گفتم من به خاطر تیم‌ملی کشورم از سرمربیگری منچستریونایتد گذشتم اما ببینید در نهایت چه برخوردی با من شد.

من منفور نیستم
ایران را انتخاب کردم تا از فوتبال پرتغال دور شوم
سرمربی تیم‌ملی کشورمان در پاسخ به این سؤال رکورد که چرا در پرتغال هیچ‌کس تو را دوست ندارد؟ گفت: این‌طور نیست که هیچ‌کس مرا دوست نداشته باشد یا اینکه من منفور باشم. من هرکاری که می‌توانستم برای فوتبال پرتغال کرده‌ام و حالا هم تقدیر این بود که در خارج از پرتغال و در ایران کار کنم.

 

اکنون ایران بهترین محل برای فعالیت من است چراکه دارم در فضایی دور از جو فوتبال پرتغال کار می‌کنم. من ایران را انتخاب کردم چراکه خودم می‌خواستم از آن فضای آلوده ایجادشده در فوتبال پرتغال دور شوم.

هرگز نمی‌توان از رونالدو ناامید شد
کروش در مورد ماجراهای اختلافاتش با کریس رونالدو گفت: رونالدو شاگرد من بوده و من هرگز مشکلی با او نداشته‌ام و رفتارهای عجیب و غریب او در جام‌جهانی 2010 را به حساب کم‌تجربگی و فشارهای زیاد وارد بر او گذاشتم، با این حال رونالدو بازیکنی است که هیچ‌وقت نمی‌توانید از او ناامید شوید.

ایرانی‌ها اگر بخواهند موفق می‌شوند
کروش در مورد صعود ایران به جام‌جهانی و شانس موفقیت این تیم در جام‌جهانی برزیل گفت: زمانی که هدایت ایران را برعهده گرفتم می‌دانستم که این تیم قدرتی بالقوه است که می‌تواند به قدرتی بالفعل تبدیل شود و تاکنون به اولین هدفی که می‌خواستیم که همان صعود به جام‌جهانی بود دست یافتیم اما من نمی‌توانم معجزه کنم و اگر خود ایرانی‌ها نخواهند اتفاق مهمی رخ نخواهد داد.

 

من برای آنها که می‌خواهند مربی خوبی هستم. من کیس مناسبی هستم برای آنها که می‌دانند چه می‌خواهند و حالا هم اگر خود ایرانی‌ها بخواهند می‌توانند در جام‌جهانی 2014 موفق شوند./خبرآنلاین