ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کفاشیان: آسیایی ها از من خوششان می‌آید!


رییس فدراسیون فوتبال می گوید:«پست سرپرستی را حذف کردیم تا دور کروش خلوت شود.»

خبر ورزشی: علی كفاشیان با همه شوخی دارد اما با «صدا و سیما» نه. او شمشیرش را از رو بسته و می‌گوید چرا باید با پول فوتبال، برای خودشان شبكه بسازند. كفاشیان می‌گوید صدا و سیما شفاف عمل نمی‌كند و نمی‌گوید دقیقاً چه درآمدی از فوتبال دارد. همین عدم شفافیت، به احتمال زیاد معامله آنها را برهم خواهد زد. رئیس در این گفت‌وگوی صریح كه البته آمیخته با طنز است، حرف‌های آخر خود را به رسانه ملی می‌زند.

*آقای كفاشیان در ماجرای حق پخش انگار خیلی جدی هستید. در مصاحبه روز شنبه خودتان به خبرورزشی گفته بودید به احتمال زیاد با صدا و سیما قطع همكاری می‌كنید. اختلاف مالی اینقدر زیاد است؟

ابتدا از اینجا شروع می‌كنم كه پس از اتمام قرارداد، ما به صدا و سیما نامه دادیم كه مذاكره كنیم. یك روز مانده به شروع لیگ گفتند ما با شما مذاكره می‌كنیم. جلسه‌ای با آنها داشتیم تا فردا نگوید فدراسیون فوتبال با ما مذاكره نكرد. یك جلسه هم با آقای تقدس‌نژاد مدیر كل بودجه و همین‌طور مدیركل تبلیغات و بازرگانی داشتیم. اعتقاد ما این بود كه صدا و سیما از فوتبال پول زیادی درآورد ولی آنها گفتند اتفاقاً فوتبال برای ما درآمدزا نیست و خیلی هم بد است! ما گفتم پول اضافه‌ای نمی‌خواهیم. پیشنهاد دادیم كه درآمدها را شفاف كنیم تا پس از بررسی حق دو طرف تعیین شود. منتهی این طرح را نپذیرفتند و حالا طرح دیگری داده‌ایم.

*چه طرحی؟

یك كاسه كردن تبلیغات محیطی. واقعاً باید مشخص شود درآمد صدا و سیما از فوتبال چقدر است.

*البته آنها در نامه‌ای كه به شما نوشتند تهدید كردند اگر بازی‌ها پخش نشود شما از تبلیغات محیطی كه گرفته‌‌اید، چیزی عایدتان نمی‌شود.

ببیند صدا و سیما در نامه‌ای 3 صفحه‌ای پیشنهاداتش را به ما داد. در یكی از بندها نوشته بود كه دولت بیشتر از 40 درصد هزینه‌های ما را نمی‌دهد. برای توسعه و راه‌اندازی شبكه‌ها مجبور هستیم 60 درصد هزینه‌ها را خودمان تأمین كنیم. پس این همه تبلیغ و درآمد خرج توسعه شبكه‌های شما می‌شود؟ اگر می‌خواهید شبكه راه بیندازید بروید از دولت بگیرید، چرا با پول دیگران می‌سازید؟ چرا با پول فوتبال می‌سازید؟ فوتبال توسعه پیدا نكند؟ این همه طرفدار دارد، چرا حقش را نگیرد؟

*اصلاً توافقی در كار بوده است؟ مشخص شده از درآمدها چند درصد به شما برسد؟

اصلاً به درآمدها نرسیده‌ایم كه به درصد برسیم. آنها می‌گویند ما 28 میلیارد تومان بیشتر از فوتبال درنمی‌آوریم. تازه الان كه می‌خواهیم 22 میلیارد تومان به شما بدهیم، زیاد هم هست!

*ولی با قیمت 180 میلیاردی شما خیلی اختلاف دارد.

ما به نصف این مبلغ هم قانع هستیم منتهی صدا و سیما درآمدش از فوتبال زیاد است ولی می‌گوید نه من پولی در نمی‌آورم. به نظرم دوستان باید رو‌راست باشند. این اصلاً عیبی ندارد. می‌گویند دولت بودجه نمی‌دهد. ولی مگر ما چقدر بودجه برای فوتبال داریم؟ حق پخش حق باشگاه‌ها و فدراسیون است. مگر ما این همه تیم در لیگ نداریم كه باید این پول بین‌شان پخش شود؟ پس آنها نباید حق‌شان را بگیرند؟ خود ما چند تیم‌ملی داریم؟

*پس بعید است به توافق برسید.

من به صدا و سیما گفتم ما هم فكر شما را می‌كنیم ولی اگر توافق نشد، فردا نگویید این‌ها نیامدند و حرف نزدند. ولی بعید می‌دانم به نتیجه برسیم. آنها می‌گویند بیشتر از این پول نمی‌دهیم و ما هم قطعاً موافقت نمی‌كنیم. به احتمال زیاد هم همكاری ما تمام می‌شود و مردم باید به استادیوم بیایند تا بازی‌ها را ببیند. این برای شما روزنامه‌ها هم بد نیست. به‌هر‌حال باید حق ما را بدهند، نمی‌شود كه این همه پول از فوتبال دربیاورند. برنامه‌های مختلف ورزشی را دارند و با همین 90 كلی درآمد دارند. پرمخاطب‌ترین برنامه‌های ورزشی است و بازی‌های فوتبال. این همه تبلیغ ولی می‌گویند ما درآمدی نداریم و 28 میلیارد بیشتر پول درنمی‌آوریم! حالا قرار است یك جلسه دیگر هم داشته باشیم ولی بعید است به توافق برسیم.

*ولی احساس می‌كنیم در پایان قرارداد بسته شود چون زور شما به صدا و سیما نمی‌رسد. نگاه آنها از بالاست.

بله، نگاه‌شان از بالاست. ولی هر جا می‌خواهند من را دعوت كنند، حرف بدی می‌زنم؟ می‌گویم درآمدتان از فوتبال را شفاف كنید. زور كه نمی‌گوییم، می‌گوییم واقعیت را بگویید. به‌هر‌حال فوتبال نباید از خودش سهمی داشته باشد؟

*جدا از بحث حق پخش، قرارداد كارلوس كروش به كجا رسید؟ كی برای امضا می‌آید؟

ایشان در حال حاضر در دبی است ولی می‌خواهم به او یك ایمیل بزنم و بخواهم كه ظرف یكی، دو روز آینده به ایران بیاید و قرارداد جدیدش را امضا كند. مرخصی كروش هنوز تمام نشده است. از او می‌خواهم بیاید امضا كند و دوباره به مرخصی برود. دیروز هم گفتم قرارداد را برای امضا آماده كنند.

*قرارداد كجا بسته می‌شود؟

در دفتر خودمان در فدراسیون فوتبال. می‌خواهید در خبرورزشی ببندیم، اگه ناراحتید!(خنده) شنیدم سماور دارید، چایی هم هست. همان جا دور هم چایی می‌زنیم و قرارداد را می‌بندیم.

*ما كه مشكلی نداریم. قرارداد را با خودش به لیسبون برده بود تا وكیل حقوقی‌‌اش ببیند. آیا مشكلی در قرارداد نبود؟

نه، اتفاقاً قرارداد را برای من ایمیل كرده با یك اصلاح كوچك. البته كامل آن را نخوانده‌ام اما هیچ مشكلی وجود ندارد و در این هفته ا‌ن‌شا... او را به تهران می‌آوریم تا قرارداد را امضا كند. فكر كنم مشكلی نباشد فردا پس فردا به تهران بیاید و كار را تمام كنیم.

*پست سرپرستی تیم‌ملی هم كه حذف شد. تصمیم شما بود یا كروش؟

به كروش گفتم هر چقدر دوروبرت را خلوت‌تر كنی، من استقبال می‌كنم. گفتم اطرافت را خلوت می‌كنیم كه برایت حاشیه درست نكنند. او هم گفت باشه. كادر هر چقدر كوچك‌تر باشد برای ما هم بهتر است چون هزینه كمتری می‌كنیم. پست سرپرستی هم حذف شد. كروش می‌گفت اصلاً معنایی ندارد چنین پستی داشته باشیم و یكی به عنوان سرپرست روی نیمكت بنشیند. همه كارها را دوستان دیگر مثل خراطی و خود فدراسیون انجام می‌دهند.

*پس آقای نبی دیگر سرپرست نیستند.

نه، آقای نبی از ابتدا سرپرست موقت بود. ایشان دبیر كل فدراسیون فوتبال است.

*درباره گرفتن میزبانی جام ملت‌های 2019 هم صحبت كنیم. آیا ممكن است این میزبانی به ما برسد؟ چه زمانی در این باره تصمیم‌گیری می‌شود؟

بعد از جام ملت‌های استرالیا در این باره تصمیم‌گیری می‌كنند. ببینید الان همه چیز بستگی به امارات دارد.

*یعنی به ما بستگی ندارد؟!

الان چند كشور كنار كشیده‌اند و تنها ما و امارات مانده‌ایم. لابی آنها خیلی قوی‌تر از ماست. اگر لابی كنند كه میزبانی را می‌گیرند ولی اگر كار به رای‌‌گیری بكشد، ایران برنده می‌شود و میزبانی را می‌گیرد.

*چطور؟

چون از من خوششان می‌آید!

*امارات هم كه بیكار نمی‌نشیند. قطعاً لابی می‌كند و میزبانی را می‌گیرد.

ان‌شاا... لابی نكنند و كار به رای‌‌گیری واقعی بكشد و ما میزبانی را بگیریم. (تعجب طرفین!)

*آقای كفاشیان چه زمانی ساختار AFC را درست می‌كنید؟

در دستور كار است. (خنده) این خبر قدیمی بود، نمی‌دانم چرا الان رسانه‌ها درباره‌‌اش نوشته‌اند. ما یك كمیته موقتی تشكیل داده‌ایم تا ساختار را درست كنیم.

*پس ان‌شاا... مثل فدراسیون خودمان پرونده‌ها به كشوی دبیر كل می‌رود تا خاك بخورد یا اینكه آرای كمیته انضباطی را هر وقت حال كردید، اعلام كنید!

بله، آن پرونده‌هایی را كه لازم باشد حتماً می‌گذاریم در AFC خاك بخورد!

*آقای كفاشیان باغچه خودمان را هم یك بیل بزنیم، بد نیست. خودتان بهتر از هركسی می‌دانید ساختار فدراسیون فوتبال ایران مشكل دارد.

ببین در هر ساختمانی و در هر مجموعه‌ای، یك سری مشكلات وجود دارد. یك چیزی به‌هر‌حال خراب است. ما باید همه چیز را اصلاح كنیم.


ویدیو مرتبط :
مورینیو پاسخ می دهد که چرا مردم از چلسی خوششان نمی آید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کفاشیان و رفقای آسیایی دور یک میز در قطر/کیش میزبان بهترین‌های قاره کهن می‌شود؟



اخبار,اخبار ورزشی,کنفدراسیون فوتبال آسیا

نشست هیأت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا، ۸ بهمن ماه با هدف حمایت از گزینه انتخابات فیفا، در قطر برگزار می‌شود.

 نشست هیأت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا 8 بهمن همزمان با برگزاری رقابت‌های مقدماتی المپیک 2016 ریو در قطر برگزار می‌شود.

قرار است در این جلسه، اعضای هیأت رئیسه درباره حمایت کنفدراسیون فوتبال آسیا از گزینه نهایی خود در انتخابات فیفا که 7 اسفند برگزار می‌شود، بررسی‌های لازم را انجام داده و پس از جمع‌بندی در این خصوص به تصمیم‌گیری بپردازد.

شیخ سلمان رئیس بحرینی AFC برای انتخابات فیفا کاندیدا شده و به احتمال زیاد کنفدراسیون فوتبال آسیا در این انتخابات از وی حمایت خواهد کرد.

همچنین کفاشیان قرار است در این جلسه پیشنهاد برگزاری مراسم انتخاب بهترین‌های فوتبال آسیا در سال 2016 در کیش را به اعضا ارائه کند که در صورت تصویب اولیه، یک گروه برای بازرسی امکانات کیش سال اینده راهی ایران خواهند شد.

مسابقات انتخابی المپیک با حضور تیم امید ایران از 22 دی ماه به میزبانی دوحه قطر برگزار می‌شود.

 

 اخبار ورزشی  -  فارس