ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کاسیاس: بوفون الگوی من است


دروازه‌بان رئال مادرید از همتای خود در یوونتوس به عنوان الگوی دروازه‌بانی خود یاد کرد.

خبرگزاری ایسنا: دروازه‌بان رئال مادرید از همتای خود در یوونتوس به عنوان الگوی دروازه‌بانی خود یاد کرد.  کاسیاس درباره این بازی حساس گفت: بازی زیبا و هیجان انگیزی خواهد بود. هر دو تیم، بازیکنان مهمی دارند که هر کدام شیوه متفاوتی از بازی را ارائه می‌دهند. دیدار سختی برای ما خواهد بود اما رئال تورین را با نتیجه‌ای فوق العاده ترک خواهد کرد و تمام تلاشمان را می‌کنیم که در همان بازی رفت کار را تمام کنیم.

او ادامه داد: ما در شرایط سختی در لیگا قرار داریم، در حالی که یووه قهرمان ایتالیا شده است. البته فکر نمی‌کنم این مسئله که رئال در رقابت برای لالیگا است و یوونتوس فاتح لیگ ایتالیا شده است، فاکتور تاثیرگذاری باشد. ما باید هر دو رقابت را جدی بگیریم. در لالیگا همه چیز دست بارسلوناست، اما در لیگ قهرمانان، همه چیز در دستان ماست. در این دیدار آنها پوگبا را از دست داده‌اند و ما بنزما و مودریچ را در اختیار نداریم. با وجود اینکه پست راموس، هافبک دفاعی نیست، او در آنجا مستحکم ظاهر شده است ولی در پست تخصصی خودش نخواهد بود. در هر حال شرایط یکسان است.

او با تمجید از جان لوئیجی بوفون، این دروازه‌بان ایتالیایی را الگوی خود معرفی کرد و گفت: چه چیزی می‌توانم در مورد جانلوئیجی بوفون بگویم؟ او الگوی دروازه‌بانی نسل من و نسل‌های بعدی است. برای افرادی مثل من که آرزوی دروازه‌بانی داشتند، بوفون راه را به ما نشان داد و ما آرزو داشتیم در راه او قرار بگیریم. آندره‌آ پیرلو هم فوق العاده است. او به گونه‌ای با توپ کار می‌کند که تماشایش لذتبخش است. آندره‌آ در همه چیز قهرمان است. او همان کیفیتی را دارد که هواداران فوتبال زیبا مانند من، پیگیر او شویم.

کاسیاس ادامه داد: کارلو آنچلوتی لبخند را به مادرید بازگرداند. او به ما لیگ قهرمانان اروپا را هدیه داد؛ هدیه‌ای که دوازده سال در انتظار آن بودیم. او در سال 2014 با کسب چهار جام، کاری کرد که هیچ کس نکرده بود. معتقدم که بین کارلو آنچلوتی و ویسنته دل بوسکه، شباهت‌هایی وجود دارد. هر دو قهرمان هستند و از شیوه مشابهی برای مشاهده تیم استفاده می‌کنند. آنها به وجود شادابی و آسایش در ترکیب اهمیت می‌دهند و آدم مغروری نیستند.

او در پایان گفت: واقفم که هر چه سن انسان بالاتر می‌رود، لذت قهرمانی بیشتر می شود. من اولین لیگ قهرمانان را در سن هجده سالگی بردم و تاثیر زیادی در من نداشت. حالا قضیه فرق می کند. من سال‌های زیادی برای بردن جام در اختیار ندارم.


ویدیو مرتبط :
کاسیاس یا بوفون ؟ ( کی بهتره ؟؟ )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بوفون بالاتر از کاسیاس دروازه‌بان قرن شد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

فدراسیون آمار و تاریخ اعلام کرد

بوفون بالاتر از کاسیاس دروازه‌بان قرن شد

بنابر اعلام فدراسیون آمار و تاریخ فوتبال جهان، جیان لوئیجی بوفون، سنگربان ایتالیا با برتری اندک نسبت به همتای اسپانیایی بهترین سنگربان قرن ۲۱ جهان شد.

به گزارش  فارس، در رده‌بندی جدید این سازمان، سنگربان عضو تیم یوونتوس با کسب 218 امتیاز صاحب بیشترین رای به عنوان سنگربان برتر جهان از سال 2001 تاکنون شده است.

در پله دوم ایکر کاسیاس با یک امتیاز کمتر (217 امتیاز) از تیم رئال مادرید و اسپانیا قرار گرفته است.

رده سوم نیز از آن پیتر چک، دروازه‌بان جمهوری چک و بازیکن تیم چلسی انگلیس با 172 امتیاز شده است.

در این رده‌بندی که شامل 81 دروازه‌بان ممتاز جهان است، نامی از سنگربانان ایرانی دیده نمی‌شود.

در حالی‌که از آسیا 3 دروازه‌بان امکان حضور یافته‌اند. این سه دروازه‌بان آسیایی شامل لی ون ژائه ‌( کره جنوبی، 13 امتیاز، رده 44 )، مارک شوارتسر ( استرالیا، 12 امتیاز، رده 46 )، محمد احمد (قطر، 7 امتیاز ،رده 61 )هستند.

*فهرست 10 دروازه‌بان برتر قرن 21 به این شرح است:

1- جیان لوئیجی بوفون، ایتالیا، 218 امتیاز

2- ایکر کاسیاس، اسپانیا، 217 امتیاز

3- پتر چک، جمهوری چک، 172 امتیاز

4- ادوین فان درسار، هلند، 116 امتیاز

5- اولیور کان، آلمان، 99 امتیاز

6- ویکتور والدس، اسپانیا، 97 امتیاز

7- دیدا، برزیل، 90 امتیاز

8- جولیو سزار سوارس اسپیندولا، برزیل 76 امتیاز

9- ینس لمان، آلمان، 72 امتیاز

10- روبرتو کارلوس آبودان‌زیری ، آرژانتین، ‌68 امتیاز

فارس