ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

چند سال بود فوتبال باعث غرور و افتخار مردمی نشده بود؟



اخبار,اخبار ورزشی,تمدید قرارداد کی‌روش

 

اخبار ورزشی - چند سال بود فوتبال باعث غرور و افتخار مردمی نشده بود؟
کمپین‌هایی برای تمدید قرارداد کی‌روش و سیل تقاضاها از رئیس‌جمهور

بنابراین، بسیار روشن است‌ همه می‌دانند که از فدراسیون کاری بر‌نمی‌آید و آن‌ها برای نگه داشتن کی‌روش باید ‌دست به دامن دولت شوند. چه اینکه کفاشیان نخواست تا از ظرفیت‌های فوتبال ایران درآمدزایی کند تا بتواند در چنین موقعیتی، سرمربی محبوب تیمش را نگه دارد و به جای ‌کار اصولی، راه ساده‌تر را پیش گرفت و دستش را جلو‌ دولت دراز کرد.

 آخرین باری که مردم به خاطر فوتبال به خیابان‌ها ریختند، خرداد سال قبل بود که تیم ملی ایران راهی جام‌جهانی شد. پیوند خوردن شادی این پیروزی با پیروزی انتخاباتی، موجب شد تا مردم یک هفته شادی خیابانی را در تهران و سایر شهرها تجربه کنند. همانجا هم وقتی مردم را می‌دیدی، هیچ تصور روشنی از حضور ایران در جام‌جهانی نداشتند و بهترین نتیجه را نتیجه سال‌های پیش می‌دانستند.

به گزارش «تابناک»، تنها یک نود دقیقه شورانگیز کافی بود تا نظر مردم نسبت به فوتبال و فوتبال ملی در ایران تغییر کند و یک بار دیگر پس از سال‌ها فوتبالیست‌ها باعث غرور و افتخار شوند؛ همان فوتبالیست‌هایی که تا همین هفته گذشته به دریافت‌های میلیاردی و کیفیت پایین بازی در تیم‌های باشگاهی‌شان محکوم بودند.

اما چه شد که یکباره سید جلال و پولادی و آندوی میلیاردی ستاره‌های تیم شدند؟!
این پرسش تنها یک پاسخ دارد؛ کارلوس کی‌روش.
مربی بزرگی که از بازیکنان متوسط فوتبال ایران یک تیم بزرگ ساخت تا ما بهترین نتیجه تاریخ فوتبالمان را در همین دو دوره جام‌جهانی بگیریم. روی کاغذ هنوز پیروزی برابر آمریکا بهترین نتیجه ایران در جام‌های جهانی است؛ اما بعید می‌دانم کسی تا سال‌ها بازی ایران و آرژانتین را فراموش کند؛ بازی که ستاره‌های آرژانتینی در آن مجبور به وقت‌کشی شدند تا بتوانند پیروزی دقایق پایانی خود را نگه دارند.

شاید اگر سال‌ها بعد برای بچه‌هایمان ‌تعریف کنیم که روزی ایران چنان در برابر آرژانتین ایستاد ‌که کارهای دی‌ماریا برای وقت‌کشی تنه به تنه بازیکنان کویت و قطر و امارات می‌زد، ‌باور نکنند. اما همه آن‌هایی که 31 خرداد 93 این بازی را دیدند، مهم‌ترین تجربه فوتبالی زندگی‌شان را پشت سر گذاشتند؛ جایی که ایران برای نخستین بار یک دیدار را در حد استانداردهای جهانی برابر یکی از قدرت‌های جهانی انجام داد.

هم‌اکنون این معجزه موجب شده تا ایرانی‌ها دست به‌کار شده و خواهان ماندن عامل اصلی این افتخار باشند؛ کارلوس کی‌روشی که در این سال‌ها بیش از هر ایرانی برای ایران و تیم ملی‌مان رگ گردنی شده بود. هنوز حرکت عجیبش در بازی با کره را فراموش نکردیم که ایرانی‌تر از همه مربیان و بازیکنان ما با مشت‌های گره کرده، پاسخ حرف‌های پیش از بازی او را داد. در همه مدتی که برای آماده سازی تیم ملی تلاش می‌کرد و غیرتی‌تر از مدیران فدراسیون از آماده سازی تیم ملی سخن می‌گفت، مربیان عزیز داخلی می‌گفتند که کی‌روش هم راه و چاه را خوب یاد گرفته و چون می‌داند، ما ایرانی‌ها احساساتی هستیم می‌خواهد خودش را عزیز مردم کند و قیمتش را بالا ببرد.

اما نتجیه عملکرد  او و تیمش در برزیل نشان داد که ‌بیش از هر که‌ دلش برای تیم ملی ایران می‌تپیده و سرانجام هم نتیجه تلاشش را با بازی‌های خوب جام‌جهانی‌اش گرفته است.

وقتی نائب رئیس مجلس ایران سخنان پیش از دستور خود را به تیم ملی ایران اختصاص می‌دهد، رئیس جمهور و وزیر خارجه و آیت‌الله هاشمی از ملی‌پوشان تشکر می‌کنند، یعنی این روزها دیگر فوتبال مسأله اول کشور است. کمپینی که مردم در فیس‌بوک برای تمدید قرار‌داد کارلوس کی‌روش ‌راه انداخته‌اند، در دوازده ساعت بیش از 50 هزار عضو می‌گیرد. نگاهی به توئیتر رئیس جمهور و دکتر ظریف، نشان می‌دهد که ایرانی‌های بسیاری از مقامات دولتی با ربط و بی‌ربط می‌خواهند تا کی‌روش را در ایران نگه دارند.

بنابراین، بسیار روشن است‌ همه می‌دانند که از فدراسیون کاری بر‌نمی‌آید و آن‌ها برای نگه داشتن کی‌روش باید ‌دست به دامن دولت شوند. چه اینکه کفاشیان نخواست تا از ظرفیت‌های فوتبال ایران درآمدزایی کند تا بتواند در چنین موقعیتی، سرمربی محبوب تیمش را نگه دارد و به جای ‌کار اصولی، راه ساده‌تر را پیش گرفت و دستش را جلو‌ دولت دراز کرد.

کارکرد او در مدیریت فدراسیون، چنان پرسش‌برانگیز بوده که حالا مردم تنها از سیاسیون می‌خواهند ‌با تلاش‌های خود کارلوس را در ایران نگه دارند. این بخشی از فرهنگ عمومی ما ایرانی‌هاست که قدر داشته‌های خود را بعد از دست رفتنشان بدانیم و حالا شاید این داستان، برای بهترین مربی تیم ملی بیست سال اخیر ایران پیش بیاید.

هم‌اکنون کی‌روش و تیمش ‌به بازی مهم روز چهارشنبه برابر بوسنی ‌می‌اندیشند و صعود به دور بعدی جام‌جهانی، اتفاقی که اگر رخ بدهد، شاید یک هفته دیگر، شاید هم بیشتر مهمان خانه‌های مردم می‌شود؛ اما مردمی که سال‌هاست با فوتبال کثیف و فاسد ایرانی قهر کرده‌اند، می‌خواهند با تمدید حضور یک مربی بزرگ و دوست‌داشتنی دست‌کم برای چند سالی در برهوت فوتبال ایران، دلیلی برای شادی داشته باشند؛ مثل همه مردم دنیا.
اخبار ورزشی - تابناک

 


ویدیو مرتبط :
مرد سال فوتبال خراسان رضوی...با افتخار...جناب آقای...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افتخار فوتبال پاك متعلق به من است



 

افتخار فوتبال پاك متعلق به من است

 

قلعه‌نويي: مدعيان فوتبال ناپاك براي ماندن در مديريت 10 نفر را مي‌بينند

سرمربي سپاهان گفت: آنهايي كه دم از فوتبال ناپاك مي‌زنند براي بقا در مديريت نزد 10 نفر مي‌روند تا سر كار بمانند.

امير قلعه نويي درباره قهرماني سپاهان عنوان كرد: فوتبال ناپاك دكاني براي آقايان شده است. زماني كه به مشكل مي خورند از آن استفاده مي كنند و زماني كه برنده مي شوند حريف را تجزيه و تحليل كرده بودند و عمق دفاع را ديده بودند. با اين حال من بايد از مهندس محرابيان وزير محترم صنايع تشكر كنم كه شرايط خوبي را براي باشگاه هاي صنعتي فراهم كرده اند. همچنين از دكتر قاليباف تشكر مي كنم كه پيام تبريكي براي قهرماني تيم ما ارسال كرده بودند.

وي با اشاره به فوتبال ناپاك كه از سوي برخي به آن دامن زده مي شود گفت: مردم از ما جلوتر هستند و نمي توانيم به آنها انحراف فكري بدهيم. آنها خوب و بد را از هم تشخيص مي دهند. آنهايي كه دم از فوتبال ناپاك مي زنند براي بقا در سمت مديريتشان پيش 10 نفر مي روند تا همچنان سركار باقي بمانند و يا نزد 10 نفر مي روند تا به آنها تيم بدهند و سالي 200، 300 ميليون تومان درآمد داشته باشند.

قلعه نويي به دوره هاي گذشته ليگ برتر اشاره كرد و اظهار داشت: در همان زمان كه پاس قهرمان شد ما جوانمردانه بازي كرديم و آن زمان به نام روز فوتبال پاك نامگذاري شد و افتخارش متعلق به من است. در دقيقه 88 از پيكان گل خورديم و پاس قهرمان شد.

سرمربي سپاهان با اشاره به نماز شكر اين تيم پس از قهرماني گفت: فوتباليست ها الگوي جوانان و نوجوانان ما هستند و آنها وقتي مي بينند بازيكنان در اوج قهرماني خدا را شكر مي كنند و بندگي او را به جاي مي آورند الگوي مناسبي براي جوانان ما مي شوند.

قلعه نويي در مورد اينكه برخي از زندگي تجملاتي او ايراد گرفته اند و درباره ارتباط او با برخي از بازيكنان حرف هايي مي زنند تصريح كرد: جاي تاسف دارد كه برخي نمي توانند پيشرفت ديگران را ببينند. من تاكنون در مورد هيچ شخصي حرف نزده ام اما زماني كه آنها ترور شخصيت و با آبروي افراد بازي مي كنند مجبورم پاسخ‌شان را بدهم. من تمامي آنها را به خدا واگذار مي كنم.

وي در مورد حرف يكي از مربيان استقلال كه گفته بود من مثل برخي ها روي سكو آدم ندارم، گفت: درگيري اين آقايان به من چه ارتباطي دارد؟ مگر مردم روي سكو ها مي دانستند كه قرار است آنها (فرهاد مجيدي و صمد مرفاوي) در زمين مسابقه با هم درگير شوند؟ آنها فكر مي كنند مردم هم مثل خودشان هستند.

قلعه نويي تاكيد كرد: حتما اشتياق مردم اصفهان براي قهرماني هم با پول بوده است. من از كسي نمي ترسم زيرا بنده خدا هستم و بنده‌ي بنده نيستم. بهتر است اين دكان ها را جمع كنند. زماني كه براساس توانايي و قابليت پست نگيرند بايد اين خواري ها را هم تحمل كنند. آدم بايد محبوب بوده و در دل مردم جا داشته باشد. مشهور شدن كاري ندارد.

وي در مورد ماندنش در سپاهان و درگيري با هادي عقيلي گفت: دوست دارم در اين تيم بمانم و اگر ماندني شدم تيم را براساس ايده‌آل‌هاي خود مي سازم اما اين شايعه ها درست نيست. ديروز هم گفتند قلعه نويي، عمادرضا، نويدكيا و عقيلي را نمي خواهد. اين حرف ها درست نيست برخي فقط به دنبال تخريب هستند. آنهايي كه ادعا مي كنند سپاهان هزينه زيادي داشته بخواهند هر 4 تيم اول هزينه هايشان را منتشر كنند تا مردم ببينند چه تيمي بيشتر هزينه كرده است. عزت و ذلت انسان دست خدا است...../تحلیل:فارس