ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

چشمی: از آلمان و روسیه پیشنهاد دارم


هافبک تدافعی تیم فوتبال استقلال تهران می‌گوید از بوندسلیگا، لیگ دسته دو آلمان و نیز لیگ روسیه پیشنهادهایی دارد، اما قطعا تا پایان پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران آبی‌پوشان را همراهی خواهد کرد و تمام تلاش خود برای موفقیت استقلال به کار می‌گیرد.

خبرگزاری ایسنا: روزبه چشمی در ارتباط با شرایط استقلال پس از صعود به فینال جام حذفی، شانس این تیم برای قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران، پیشنهادهایش از کشورهای اروپایی، آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال امید ایران و نیز احتمال عدم حضور لژیونرهایی همچون جهانبخش و آزمون در رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی المپیک 2016 ریو صحبت‌هایی را مطرح کرد که در ادامه آن را می خوانید.

* همان طور که پرویز مظلومی عنوان کرده بود گویا انتظار از استقلال پیش از آغاز فصل کسب سهمیه ر‌قا‌بت‌های لیگ قهرمانان آسیا در سال آینده بوده است، اما نتایج به گونه‌ای رقم خورده که با حضور استقلال در فینال جام حذفی و نیز دومی نیم فصل ر‌قا‌بت‌های لیگ انتظار هو‌اد‌ا‌ران از تیم بالا رفته است.

همان طور که عنوان کردید امسال کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا مدنظر باشگاه بود، اما خدا را شکر روند تیم به گونه‌ای بوده که انتظارات از ما بالا رفته است. پیش از آغاز فصل هم قسم شدیم که مدعی هر دو جام باشیم. هو‌اد‌ا‌ران استقلال نیز از ما انتظار قهرمانی دارند. باز هم خدا را شکر می‌کنم که توانستیم به فینال جام حذفی برسیم، اما علاوه بر این باید تمام تلاشمان را به کار گیریم تا در ر‌قا‌بت‌های لیگ برتر به بهترین جایگاه دست یابیم.

* در فینال جام حذفی به مصاف ذوب آهنی خواهید رفت که در دو سال اخیر روند بسیار رو به رشدی داشته است. فکر می‌کنید چقدر بتوانید در این مصاف موفق ظاهر شوید؟

بله، دقیقا. ذوب آهن با حضور گل‌محمدی در دو سال گذشته روند رو به رشدی داشته است. آن‌ها یک تیم خوب هستند که فو‌تبا‌ل زیبایی را به نمایش می‌گذارند، اما فینال جام حذفی شرایطش کاملا فرق می‌کند. ما در لیگ هم هر چند بازی را به آن‌ها واگذار کردیم اما می‌توانستیم نتیجه‌ بهتری را به دست بیاوریم. باید بدانیم که فینال جام حذفی از شرایط بسیار متفاوتی برخوردار است و ما باید این شرایط را مدنظر قرار دهیم.

* پیشنهادهایی از کشورهای اروپایی برای به خدمت گرفتن تو ارائه شد. آخرین وضعیت این مساله به چه صورت است؟

ابتدای فصل نیز پیشنهاداتی به من ارائه و در طول فصل نیز یکی، دو پیشنهاد دیگر نیز اضافه شد که همه آن‌ها را به باشگاه و مدیر برنامه‌هایم واگذار کردم. تمام تلاشم موفقیت استقلال است و خودم را به هیچ‌وجه درگیر این پیشنهادات نکردم.

* از چه تیم‌هایی پیشنهاد داشتی؟

علاوه بر لیگ روسیه از بوندسلیگا و لیگ دسته دو آلمان نیز پیشنهادهایی داشتم که همه آن‌ها را به باشگاه واگذار کردم و در حال‌ حاضر تمام فکر و ذهنم موفقیت و تلاش برای استقلال است.

* تا پایان فصل جاری در استقلال می‌مانی یا ممکن است این تیم را ترک کنی؟

قطعا تا پایان پانزدهمین دوره ر‌قا‌بت‌های لیگ برتر در استقلال خواهم ماند. هر تصمیمی هم باشد پس از آن اعمال خواهد شد. در حال‌ حاضر و در فصل جاری تمام تلاشم را برای موفقیت استقلال انجام خواهم داد تا بتوانیم هم در جام حذفی و هم در لیگ برتر موفق باشیم.

* بسیاری بازی تو را با جواد نکونام مقایسه می‌کنند و معتقدند از نظر فیزیکی و سبک بازی تشابه زیادی بین شما وجود دارد.

جواد نکونام یکی از بزرگان فو‌تبا‌ل ایران است. این که من را با وی مقایسه می‌کنند قطعا لطف بزرگی است. امیدوارم که روزی بتوانم به سطح جواد نکونام برسم تا انتظارات را برآورده کنم، اما حالا حالاها باید در این رابطه تلاش کنم.

* به سراغ تیم فو‌تبا‌ل امید برویم. گویا خاکپور از آخرین اردوی تیم رضایت چندانی نداشته است.

تا پیش از این اردو شرایط خوب بود. گویا اردوی آخر چندان رضایت بخش نبوده چرا که بازیکنان تیم کاملا در اختیار نبودند و شرایط و امکانات نیز نسبت به اردوهای قبلی متفاوت بوده است. تیم امید همواره این مشکل را به خود می‌دیده که تمام بازیکنانش را در اختیار نداشته باشد. خیلی سخت اردویی را برگزار کردیم که کلیه بازیکنان در اختیار کادر فنی قرار داشته باشند، اما باز هم به هر نحوی بود اردو به اردو جلو رفتیم و شرایط تیم از لحاظ فنی بالاتر رفت. بعد از بازی‌های لیگ نیز جمع خواهیم شد تا راهی قطر شویم.

* گویا عدم حضور بازیکنانی همچون جهانبخش، آزمون و عزت اللهی در ر‌قا‌بت‌های انتخابی المپیک در قطر قطعی شده است. این بازیکنان به دلیل مخالفت باشگاه‌هایشان به احتمال بسیار فراوان تیم را در این ر‌قا‌بت‌ها همراهی نخواهند کرد.

به غیر از بازی‌هایی که در فروردین ماه برگزار شد تیم امید سردار و علیرضا را در جمع خود نداشته‌ است، آن‌ها یا درگیر باشگاه‌هایشان بودند یا در اردوی تیم ‌ملی بز‌ر‌گسالان به سر می‌بردند. ما به نوعی به نبود آن‌ها عادت کرده‌ایم، ولی می‌دانیم که بودن آن‌ها از نظر فنی خیلی به تیم کمک خواهد کرد.

مسئولان تیم نیز از ماه‌ها پیش پیگیر وضعیت لژیونرها بودند. ان‌شا‌ء‌الله آن اتفاقی که خوب است برای تیم امید رخ دهد. ما در حال‌ حاضر نیز بازیکنان خوبی داریم که در لیگ برتر ایران بازی می‌کنند.


ویدیو مرتبط :
پیشنهاد روسیه به ایران برای تحویل S-300جدید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چشمی: از روسیه پیشنهاد شده اما می‌مانم


هافبک تیم فوتبال استقلال گفت: پیشنهادهایی از تیم روسیه‌ای شده اما تمام تمرکزم روی استقلال و تیم امید است.

خبرگزاری فارس: هافبک تیم فوتبال استقلال گفت: پیشنهادهایی از تیم روسیه‌ای شده اما تمام تمرکزم روی استقلال و تیم امید است.

روزبه چشمی پس از برتری یک بر صفر استقلال مقابل صبای قم اظهار داشت: بازی خوبی بود و خوشبختانه توانستیم با یک گل به برتری برسیم. 20 دقیقه اول 10 نفره شدیم اما عقب‌نشینی نکردیم و از تجربه خود استفاده کردیم و بازی را بردیم.

وی افزود: در مورد اخراج هم باید بگویم که داور در آن صحنه اشتباه کرد. موقعیت صددرصدی نبود شاید خطا بود و اما کارت زرد کافی بود. داور هم با سوت هایی که زد بازی را اداره کرد فکر می‌کنم صبا باید زودتر اخراجی می‌داد.

هافبک استقلال در مورد پیشنهادهایی که از روسیه به وی شد، گفت: این پیشنهادها از اول فصل و در طول فصل آمده اما من همه چیز را به مسئولان باشگاه سپرده‌ام. تمام تمرکزم روی استقلال و تیم امید است. این فصل در استقلال خواهم ماند.