ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پیش بازی جامع فینال لیگ قهرمانان:سفربه آلیانس بدون ویزا+پوستر



پیش بازی جامع فینال لیگ قهرمانان:سفربه آلیانس بدون ویزا

شنبه شب برای اولین بار در طول تاریخ دنیای فوتبال یک تیم که میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپاست، خود در فینال حضور دارد.فینال بایرن - چلسی در ورزشگاه آلیانس آرنا

 

سایت گل- بالاخره انتظار ها به پایان رسید و روز شنبه، 30 اردبیهشت ماه، فینال لیگ قهرمانان اروپا بین تیم های بایرن و چلسی برگزار خواهد شد. این بازی ساعت 23:15 در ورزشگاه آلیانز آرنا ی مونیخ برگزار می شود

 

ورزشگاه.

 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

Fußball Arena München

ورزشگاه خانگی تیم های بایرن مونیخ و مونیخ 1860، میزبان فینال لیگ قهرمانان 2012 خواهد بود. کمیته ی اجرایی یوفا در ژانویه 2009، این تصمیم را گرفت. بازی فینال روز شنبه 19 می، برابر 30 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

 

شروع ساخت و پایان ورزشگاه آلیانز، تنها 3 سال به طول انجامید و در تاریخ 30 آوریل 2005 به بهره برداری رسید. اکتبر 2001 در یک رفراندوم عمومی، 65 درصد مردم مونیخ رای به ساختن یک ورزشگاه جدید را دادند و بدین ترتیب، آلیانز آرنا جای المپیک مونیخ را گرفت.

 

درست یک سال پس از رای گیری کار ساخت ورزشگاه آغاز شد. دیوار های بیرونی با پنل های فویل مانند ساخته شده اند و قابلیت تغییر رنگ را برای تیم میزبان دارند. قرمز برای بایرن، آبی برای مونیخ 1860 و سفید برای زمانی که آلمان در آن بازی می کند.

ورزشگاه 5 اگوست 2005 با حضور 66 هزار نفر افتتاح شد. بعد ها مسئولان مونیخ با افزایش ظرفیت موافقت کردند و حالا ورزشگاه می تواند میزبان 69 هزار و 901 نفر باشد.

 

ورزشگاه در خیابان ورنر هایزنبرگ، فیزیکدان معروف آلمانی که جایزه نوبل را نیز برده قرار دارد. ورزشگاه آلیانز میزبان افتتاحیه جام جهانی 2006 بود و 5 بازی دیگر از آن جام نیز در این ورزشگاه انجام شد. من جمله دیدار نیمه نهایی بین تیم های فرانسه و پرتغال.

106 جایگاه وی آی پی، 400 جایگاه برای خبرنگاران، 11 هزار فضای تفکیک شده ی پارکینگ، 2 اتاق برای گرم کردن بازیکنان، یک کلینیک و 4 رختکن جدا و مخصوص برای تیم های بایرن، مونیخ 1860 و رقبایشان، همگی از امکانات اصلی ورزشگاه هستند.

 

جایزه


اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سازنده ی جام:" شاید این یک شاهکار هنری نباشد، اما همه در فوتبال دوست دارند روزی آن را لمس کنند."

طول جام فعلی 73.5 سانتی متر است و 8 و نیم کیلوگرم وزن دارد. این جام در سال 2006 ساخته شده است.

قانونی در فصل 1968/69 وضع شد و مطابق آن، هر تیمی که 3 بار متوالی یا 5 بار در مجموع قهرمان شود، یک نسخه ی اصل از جام را دریافت خواهد کرد. این بدین معناست که تیم های رئال مادرید، آژاکس، بایرن مونیخ، آث میلان و لیورپول از 2005، همه یک نسخه ی اصل از جام را در کابینت افتخاراتشان دارند. بنا بر این قانون، هر تیمی که 3 بار متوالی یا 5 بار در مجموع قهرمان شود یک نسخه ی اصل را دریافت خواهد کرد و پس از آن دوباره از 0 برای او محاسبه خواهد شد.

این جام پنجمین نسخه از طرح فعلیست. بعد از سال 1967 که رئال نسخه ی اصل از طرح قبلی را به خانه برد، مدیر اجرایی یوفا هانس بنگرتر تصمیم گرفت طرح جدیدی را بسازد و یک هنرمند از شهر برمه را فراخواند: یورگ استادلمن.

 

یورگ استادلمن از چگونگی ساخت طرح فعلی می گوید:" من به همراه پدرم به دفتر بنگرتر رفتیم و کل زمین را با نقشه های مختلف پوشاندیم. او این گونه نظر می داد' بلغار ها از پایین این خوششان می آید، اسپانیایی ها آن را دوست دارند، ایتالیایی ها این یکی را ترجیح می دهند آما آلمان ها آن یکی را می خواهند.' ما آن ها را مانند پازل های جیگساو کنار هم قرار دادیم. طرحی از بخش های مختلف شد و من هنوز آن را دوست دارم و فکر می کنم همه در فوتبال هم آن را دوست دارند."

" من یادم می آید که باید آن را قبل از 28 مارس تمام می کردم. چون در حال ازدواج بودم و باید همسرم را در یک سفر دریایی 10 روزه با قایق به لس آنجلس می بردم. ساخت 340 ساعت طول کشید و فرد بنینگر نوشته های رویش را انجام داد. خوشبختانه باید بگویم که به موقع آماده شد!"

 

سفیر بازی


اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

Paul Breitner

پل برایتنر، فاتح جام باشگاه های اروپا با بایرن مونیخ و قهرمان جام جهانی با آلمانی که در فینال برای آن گلزنی کرد، آدم های بسیار کمی بهتر از برایتنر برای داشتن عنوان سفیر فینال در مونیخ حضور دارند!

پل برایتنر می گوید:" فینال لیگ قهرمانان امسال در مونیخ، نمایی روشن از کل فصل است، برای کل شهر و خود بایرن. مردم شهر مونیخ و خود من فکر می کنیم که ما زیباترین شهر دنیا را داریم."

"در 1970، انقلاب شگرفی در بایرن رخ داد. الی هوینس، رییس فعلی باشگاه و من در زمان مناسبی وارد باشگاه شدیم تا از بکن بائر و گرد مولر یاد بگیریم. ما بعد از طی کردن یک روند رو به رشد و 4 فصل موفق، سرانجام به اولین فینال اروپاییمان رسیدیم و توانستیم اتلتیکو مادرید را در بازی تکراری شکست دهیم."

 

این پیروزی دو سال قبل از قهرمانی آلمان غربی در یورو، و دو ماه قبل از قهرمانی در جام جهانی بدست آمد. پل برایتنر بدون شک یکی از برترین فوتبالیست های تاریخ آلمان است. او 5 قهرمانی در بوندسلیگا و 2 قهرمانی در اسپانیا را با رئال بدست آورده است. او بعد از دو بازیکن برزیلی یعنی پله و واوا، تبدیل به سومین بازیکنی شد که در 2 فینال جام جهانی، گلزنی کرده است. بعد از او، تنها زیدان موفق به تکرار این عنوان شده است

 

فینال های دیگری که در شهر بایرن برگزار شده .

این اولین بار است که فینال در آلیانز برگزار می شود. اما ورزشگاه المپیک مونیخ قبلا سه بار میزبان فینال بوده ...

 

May 1997 - Borussia Dortmund 3-1 Juventus

آخرین فینال، شاهد قهرمانی ژرمن ها بود، اما نه بایرن مونیخ. مدافع عنوان قهرمانی یعنی یوونتوس به مصاف بوروسیا دورتمند رفت و در حالی که روی کاغذ شانس بیشتری داشت با 3 گل مغلوب شد. کارل هاینز ریدل ( دو بار ) و لارس ریکن برای دورتمند و الساندرو دل پیرو برای یووه گلزنی کردند.

May 1993 - Olympique de Marseille 1-0 AC Milan

4 سال قبل، اولین فینال لیگ قهرمانان در مونیخ برگزار شد. باز هم تیم ایتالیایی روی کاغذ شانس بیشتری داشت اما این مارسی بود که در نهایت پیروز شد. میلان همه ی ستاره هایش را در اختیار داشت اما نتوانست حریف مارسی شود و گل باسیله بولی، تیم فرانسوی را به قهرمانی رساند.

May 1979 - Nottingham Forest 1-0 Malmo FF

دو تیم نه چندان اسم و رسم دار، به اولین فینال مونیخ رسیدند. مالموی زخم خورده، تنها تیم تاریخ سوئد که موفق شده به فینال راه پیدا کند، به دنبال پیروزی برابر تیمی بود که قصد داشت جام را در انگلیس نگه دارد. بعد از دو قهرمانی پیاپی لیورپول، این بار ناتینگهام فارست با تک گل تروور فرانسیس، موفق شد افتخاری تاریخی را کسب کند و همچنان جام را در بریتانیا حفظ نمود

 

فینال فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا


اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

.

Wembley

قبلا هرگز هیچ ورزشگاهی در طی 3 سال، میزبان 2 فینال نبوده است. ولی حالا ومبلی این افتخار را پیدا خواهد کرد. دو دلیل اصلی این اقدام، برگزاری عالی فینال 2011 و صد و پنجاهمین سالگرد تاسیس فدراسیون فوتبال (FA) در سال آینده است.

این تصمیم 16 ژوئن 2011 در نیون گرفته شد. این بدین معناست که ومبلی برای هفتمین بار میزبان فینال خواهد بود، چیزی که خودش یک رکورد محسوب می شود.

میشل پلاتینی می گوید:" با این کار لحظه ی خاطره انگیزی را برای این بازی خاص و تاریخی رقم خواهیم زد. با توجه به این که 150 سال از وضع قوانین بازی می گذرد، ما احساس کردیم که به این شکل می توانیم وظیفه ی خود را در جشن گرفتن این رویداد به این شکل خاص انجام دهیم."

 

 

Final 2012

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

برای اولین بار در تاریخ 20 ساله ی لیگ قهرمانان، فینال در زمین یک تیم حاضر در مسابقه برگزار می شود و بایرن، پذیرای چلسی خواهد بود. تیم آلمانی امیدوار است تا با استفاده از این برتری، به پنجمین عنوان قهرمانی خود دست یابد.

بایرن 7 بازی پیاپی خانگی اش برای رسیدن به فینال را با برد پشت سر گذاشته که یکی از آن ها برابر رئال بوده است. چلسی نیز با روحیه فوق العاده ای می آید. آن ها بارسلونا را از پیش رو برداشته اند.

 

نبرد های قبلی

بایرن و چلسی در یک چهارم 2004/05 برابر یکدگیر قرار گرفتند که چلسی در مجموع 6-5 پیروز شد.

چلسی ژوزه مورینیو بازی رفت را 4-2 در استمفورد بریج پیروز شد. جوکول، لمپارد ( 2بار ) و دروگبا برای چلسی و شواینی و بالاک برای بایرن گلزنی کردند.

ترکیب دو تیم در 6 آوریل 2005:

چلسی: چک، جانسون ( هوت 65)، کاروالیو، تری، گالاس، کول ( تیاگو 82 )، لمپارد، ماکلله، داف، گودیانسن، دروگبا ( فورسل 89 )

بایرن: کان، سانیول، کوواچ، لوسیو، لیزارازو، سالیهمیدزیچ ( شواینی 46)، فرینگز، بالاک، هارگریوز، زی روبرتو ( شول 73)، گوئررو

در بازی برگشت باز هم لمپارد و دروگبا برای چلسی گلزنی کردند. گل های دیر هنگام گوئررو و مهمت شول با اضافه شدن به گل پیزارو نیز کمکی به بایرن نکردند و علیرغم پیروزی 3-2، بایرن از گردونه ی رقابت ها حذف شد.

ترکیب دو تیم در 12 آوریل:

بایرن: کان، سانیول، کوواچ، لوسیو، لیزارازو ( سالیهمیدزیچ 78)، شواینی، دمیکلیس ( شول 52 )، بالاک، زی روبرتو، پیزارو، ماکای ( گوئررو 73 )

چلسی: چک، جانسون ( هوت 65)، کاروالیو، تری، گالاس، کول ( تیاگو 82 )، لمپارد، ماکلله، داف، گودیانسن، دروگبا ( فورسل 89 )

 

پیش بازی

بایرن به دنبال این است تا به لیورپول بپیوندد تا بعد رئال و میلان، با 5 عنوان قهرمانی سومین تیم پر افتخار اروپا باشد.

آمار بایرن در فینال های جام باشگاه های اروپا، 4 پیروزی و 4 شکست است:

1974: برد 4-0 برابر اتلتیکو مادرید

1975: برد 2-0 برابر لیدز یونایتد

1976: برد 1-0 برابر سینت اتین

1982: باخت 1-0 برابر استون ویلا

1987: باخت 2-1 برابر پورتو

1999: باخت 2-1 برابر منچستر

2001: برد در ضربات پنالتی برابر والنسیا

2010: باخت 2-0 برابر اینتر

بایرن در فینال 3 بار برابر تیم های انگلیسی قرار گرفته که حاصل آن، 2 باخت و 1 برد بوده است. آن ها همچنین در سوپر کاپ 2001 برابر لیورپول نیز شکست خوردند.

تنها حضور چلسی در فینال، سال 2008 رخ داد که آن ها پس از تساوی 1-1 در وقت های معمول و اضافه، در ضربات پنالتی مغلوب یونایتد شدند و جام را از دست دادند.

باشگاه انگلیسی در 1998 در جام برندگان اروپا قهرمان شد. در بازی فینال برابر اشتوتگارت، روبرتو دی متئو و دستیارش ادی نیوتون، هر دو به عنوان یار تعویضی به میدان رفتند.

پیروزی بایرن یوپ هاینکس را تبدیل به نوزدهمین مربی تاریخ می کند که دو بار در جام باشگاه های اروپا قهرمان شده است. او در 1998 با مادرید در اروپا قهرمان شده بود. او همچنین چهارمین مربی تاریخ خواهد بود که با دو تیم مخلف قهرمان می شود. بعد از ارنست هاپل ( فاینورد و آژاکس )، اتمار هیتزفلد ( دورتمند و بایرن ) و ژوزه مورینیو ( پورتو و اینتر )

 

بایرن امسال برابر یک تیم انگلیسی دیگر نیز قرار گرفته بود. آن ها در خانه برابر سیتی 2-0 پیروز شدند و در بازی برگشت، که یک بازی تشریفاتی برای آن ها بود، شکست خوردند.

بایرن 14 بازی از 15 بازی آخر اروپایی خود را با برد پشت سر گذاشته و پیروزی برابر سیتی آمار کلی آن ها را برابر تیم های انگلیسی بدین شکل کرده است: 10 برد، 5 تساوی و 1 باخت. تنها تیم انگلیسی که موفق شده بایرن را در خانه شکست دهد، نوروویچ سیتی در 1993 بوده است.

چلسی تنها در یک بازی خارج از خانه ی اروپایی خود در این فصل پیروز شده است و در مرحله گروهی، برابر یک تیم آلمانی دیگر یعنی لورکوزن نیز شکست خورده اند. این چهارمین شکست آن ها در ششمین سفر به آلمان بود. تنها پیروزی آن ها در آلمان برابر اشتوتگارت در 2003/04 بدست آمده است.

 

چلسی لورکوزن را در مرحله گروهی در خانه اش 2-0 شکست داد. رکورد کلی آن ها برابر تیم های آلمانی: 7 برد، 2 تساوی و 4 باخت

رکورد کلی بایرن برابر تیم های انگلیسی: 13 برد، 12 تساوی و 10 باخت

این ششمین فینالیست که بین دو تیم آلمانی و انگلیسی برگزار می شود:

1975: بایرن مونیخ 2-0 لیدز یونایتد

1977: لیورپول 3-1 مونشن گلادباخ

1980: ناتینگهام فارست 1-0 هامبورگ

1982: استون ویلا 1-0 بایرن مونیخ

1999: منچستر یونایتد 2-1 بایرن مونیخ

غیر از این بازی، تنها 3 فینال دیگر در خانه ی یکی از تیم های فینالیست برگزار شده است:

1957: رئال مادرید 2-0 فیورنتینا، سانتیاگو برنابئو

1965: اینتر 1-0 بنفیکا، سن سیرو

1984: لیورپول 1-1 آ اس رم ( 4-2 پنالتی ها )، المپیک رم

 

ارتباط های تیمی

به عنوان بازیکن با مونشن گلادباخ، هاینکس فینال جام یوفا در فصل 1972/73، مغلوب لیورپول شد. او در هر دو بازی گلزنی کرده بود. سال بعد نیز او در نیمه نهایی جام باشگاه های اروپا مغلوب لیورپول شد.

هاینکس در اولین ضربات پنالتی تاریخ جام باشگاه های اروپا حضور داشت. تیم او برابر اورتون قرار گرفته بود. او ضربه اش را گل کرد اما تیمش باز هم شکست خورد.

جدا از قهرمانی برابر اشتوتگارت، دی متئو زمانی که در لاتزیو حضور داشت، در یک چهارم جام یوفا فصل 1994/95 مغلوب دورتمند شد. در یورو 96 نیز با ایتالیا در مرحله گروهی قرار گرفت و پس از تساوی بدون گل، تیمش از گردونه رقابت ها کنار رفت.

نویر، لام، بوآتنگ، شواینی، مولر و ماریو گومز، همگی در آلمانی حضور داشتند که در جام جهانی 2010، انگلیس را در حضور تری، کول و لمپارد 4-1 شکست داد.

اشلی کول در پیروزی 5-1 انگلیس برابر آلمان در سال 2001 حضور داشت.

آرین روبن بین 2004 تا 2007 برای چلسی بازی کرد و به دو قهرمانی در جزیره و یک جام حذفی رسید. او در 67 بازی لیگ، 15 گل برای تیمش به ثمر رساند./گل

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب


ویدیو مرتبط :
خلاصه بازی: یوونتوس ۱-۳ بارسلونا (فینال لیگ قهرمانان)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیلم: خلاصه بازی فینال لیگ قهرمانان


وب سایت نود:



برای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و ios در صورت بروز مشکل هنگام پخش و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

فیلم: خلاصه بازی فینال لیگ قهرمانان

در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و یا Save target as را انتخاب کنید.