ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پروین: پرسپولیس هنوز شانس قهرمانی دارد


علی پروین امروز با حضور در باشگاه پرسپولیس با سرپرست این باشگاه به گفتگو نشست.

افکارخبر: مرد همه کاره پرسپولیس در سال های دور درباره دلیل حضورش در این باشگاه گفت:باشگاه خودمان است و خوشحال شدم که طاهری را سرپا دیدم. در گفتگو با او درباره خاطرات گذشته و مسائل تیم صحبت کردیم.

علی پروین در مورد شرایط این تیم نیز اینطور صحبت کرد: ما به هواداران قول می دهیم که این تیم با این کادرفنی قوی و مدیریت خوب جزو چهار تیم شود و البته من قهرمانی را هم در این تیم می بینم. امیدوارم تا قبل از پایان سال آنها موفق شوند صبا را هم شکست دهند.

او در مورد اینکه چرا برای تماشای دیدارهای این تیم به استادیوم نمی آید گفت: ما همیشه در خدمت پرسپولیس هستم اما زمستان با توجه به سرما به استادیوم نمی رویم و امیدوارم هواداران شاد باشند و امیدوارم بازی های آینده را با پیروزی از زمین خارج شوند.


ویدیو مرتبط :
لحظه بالا بردن جام قهرمانی لیگ برتر توسط امید عالیشاه و جشن قهرمانی بازیکنان پرسپولیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علی پروین چقدر پرسپولیس را از قهرمانی دور کرد؟!



اخبار ,اخبار ورزشی ,علی پروین

 

اخبار ورزشی - پیام نو با نگاهی به دوران «پسا رویانیان» بررسی كرد:
علی پروین چقدر پرسپولیس را از قهرمانی دور کرد؟

اوضاع پرسپولیس بعد از رویانیان و به روی کار آمدن علی پروین دقیقا چه تغییری کرد. آیا جز این بود که علی دایی منهای جنگ و جدال در لیگ برتر برای قهرمانی تیمش، پس از این تغییرات مجبور شد در یک جبهه دیگر آنهم با علی پروین دست به مبارزه مستقیم بزند؟

علی دایی و شاگردانش این روزها در شرایطی به دورترین نقطه از جام قهرمانی لیگ برتر فوتبال قرار گرفته اند که با بررسی شرایط چند روز این تیم رد پای علی پروین در این ناکامی بزرگ را پررنگ تر از همه اعضای آن می یابیم.

به گزارش  پیام نو، پرسپولیس در فصل جاری به گواه همه کارشناسان پرسپولیسی و غیر پرسپولیسی حائز بهترین شرایط برای قهرمانی بود. چه آن زمانی که محمد رویانیان با سیاست‌های یک بام و دو هوایش، مدیریت آن را برعهده داشت و چه زمانی که علی پروین با تلاش‌ و سیاست‌های خاص خودش به صندلی سردار پرهیاهوی پرسپولیسی‌ها تکیه کرد و او را حتی از هیات مدیره باشگاه به بازرسی ستادکل نیروهای مسلح بدرقه کرد.

 

اتفاقی که در نقش یک چاشنی انفجاری عمل کرد و نتیجه آن این شد که مجموعه باشگاه پرسپولیس به طور کاملا خودخواسته اسیر حواشی شد که این تیم را با سرعت خیلی زیاد از مسیر قهرمانی دور  و دور کرد.

اما سوال اساسی این است که چه فرایندی پرسپولیس را از جایگاه یکی از مدعیان اصلی قهرمانی لیگ سیزدهم به جایگاه تقریبا بدون شانس امروز این تیم نازل داد؟ وزارت ورزش، محمد رویانیان، علی پروین، مشکلات مالی یا علی دایی به عنوان مسئول فنی این تیم جوان شده و پرسر و صدا؟ به همین خاطر مرور می کنیم اتفاقات همه روزهای بعد از حضور پروین به عنوان سرپرست یا همان مدیرعامل پرسپولیس را که دقیقا از دو روز بعد از حضور آقای سلطان پروسه نزول این تیم در لیگ برتر کلید خورد.

پروین چشم دیدن موفقیت های دایی را ندارد
«شما که اسطوره پرسپولیس هستید و می‌گویید من پرسپولیسی‌ ام، آیا باید از موفقیت دایی چشم‌پوشی کنید؟ چشم دیدن موفقیتش را ندارید؟شما که می‌گویید دلتان به حال پرسپولیس می‌سوزد، چرا وقتی تیم صدرنشین است کارشکنی می‌کنید؟ آقای پروین شما پرسپولیسی هستید و خانواده‌تان هم همینطور اما نوه شما در تلویزیون می‌گوید که من استقلالی هستم! زمانی که خیری می‌خواست چک خلعتبری را بدهد چرا گفتید که چک آن فرد را بگیرید؟ مگر شما پرسپولیسی نبودید.

 

آقای پروین شما در منزلتان که مثل کاخ می‌ماند نشسته‌اید. البته خدا بیشترش کند اما پیشکسوتانی هستند مثل مجتبی محرمی، نجم‌الدین بخشی و وحید قلیچ که الان روی تخت بیمارستان هستند و سال‌های سال برای این تیم زحمت کشیدند اما شما به راحتی از آنها چشم‌پوشی می‌کنید. من که ۱۳ – ۱۴ سال در پرسپولیس بازی کرده‌ام و یک ثانیه هم ذخیره نبودم در سال ۶۵ به خاطر پرسپولیس از پیشنهاد هفت میلیونی گذشتم.

 

اما شما از یک ریال هم نمی‌گذرید. من می‌توانستم در آن زمان دو آپارتمان ۲۰۰ متری بخرم که الان ارزش آنها ۱۰ میلیارد تومان می‌شد.لطفا به دنبال پست و مقام‌ها نباشید. اگر راست می‌گویید که یک پرسپولیسی هستید مثل یک سرباز در خدمت پرسپولیس باشید.

 

آدم باید همیشه مرد باشد و پشت و روی دستش یکی باشد و به دنبال منافع شخصی هم نرود.» اینها بخشی از مصاحبه تند و تیز ضیا عربشاهی پیشکسوت پرسپولیس با خبرگزاری ایسنا است که در تاریخ ۲۵ آذرماه یعنی ۴۶ روز قبل از به قدرت رسیدن علی پروین در پرسپولیس انجام داد و سیمای روشنی از علاقه آقای سلطان! به علی دایی را به نمایش گذاشت.

اول بهمن ماه؛ رویانیان رفت، پروین آمد
اول بهمن ماه مصادف بود آخرین روز مدیریت محمد رویانیان در باشگاه پرسپولیس. جایی که تیم تحت هدایت علی دایی در تبریز با نتیجه یک بر صفر بازی را در جریان هفته بیست و چهارم به گسترش فولاد واگذار کرد و پی از آن مدیرعامل وقت سرخ ها تصمیم به استعفا گرفت.به دنبال استعفای رویانیان هیات مدیره باشگاه به فاصله یک روز علی پروین را به عنوان سرپرست جدید باشگاه پرسپولیس معرفی کردند تا هم به اصطلاح شوک مدیریتی به باشگاه بدهکار پرسپولیس داده باشند و هم سلطان سرخ‌ها بعد از مدت ها تلاش به هدفش برسد و سکان هدایت مدیریتی باشگاه را به عهده بگیرد.

 

  علی پروین بلافاصله و بعد از رونمایی از تصمیم هیات مدیره در جمع بازیکنان حاضر شد و خیلی زود از آنده روشن سرخ ها سخن گفت. از اینکه آمده پرسپولیس را به جایگاه واقعی اش برساند و اینکه به زودی خیل عظیمی از منابع مالی را با کمک دوستان خیرش به سمت باشگاه روانه خواهد کرد. اتفاق و جریانی که اتفاقا کارگر افتاد و ۱۱ روز بعد پرسپولیس در جریان هفته بیست و پنجم سپاهان را با دو گل در هم کوبید و این تیم را یکبار دیگر  به یکی از جدیترین مدعیان قهرمانی بدل کرد.

۱۵ بهمن؛ آغاز دوباره اعتصابات!
دو روز بعد از ۴۴ امتیازی شدن پرسپولیس و قرار گرفتن این تیم در رده سوم، پوچ بودن وعده های علی پروین در بحث مسائل مالی بازیکنان پرسپولیس را مجبور به اعتصاب دسته جمعی کرد. اتفاقی که پیشتر هم در زمان مدیریت محمد رویانیان یکبار دیگر اتفاق افتاد و البته خیلی زود هم تمام شد.

 

موضوع اینبار کاملا فرق می کرد. علی پروین که بعد از معرفی اش به عنوان سرپرست باشگاه به بازیکنان قول داده بود خیلی زود بخشی از مطالبات آنها را پرداخت خواهد کرد، نه فقط به وعده اش نکرد بلکه توپ بدهی ها را هم به زمین وزارت ورزش و رویانیان شوت کرد و گفت با این وضع نمی تواند کاری از پیش ببرد. برخورد عجیبی که هیچ یک از بازیکنان و کادر فنی سرخ ها آن را برنتابیدند و تصمیم به اعتصاب گرفتند.

۱۷ بهمن؛ حمله دایی به علی پروین!
در پایان سومین روز اعتصاب پرسپولیسی‌ها علی دایی در جمع خبرنگاران ظاهر شد و دست به افشاگری علیه تیم جدید مدیریتی پرسپولیس زد. او که از بدقولی پروین و دوستانش به شد عصبانی بود، به خبرنگاران گفت:« چطور جلوی ما قسم ناموس خوردند که این هفته سه چهار میلیارد به دست ما می‌رسانند؛ اما امروز پنجشنبه است و فکر کنم تمام بانک‌ها نیز تا ظهر تعطیل می‌شود.

 

نه خبری از پاداش‌ها شد و نه خبری از سه یا چهار میلیارد آقایان. آقایان نمی‌توانید کاری کنید و یا ندارید چرا الکی قول می‌دهید. به نظر من بیایید و بگویید پول نداریم تا بچه های من بروند ماشین های خود را بفروشند. مانده‌ام این آقایان چطور قسم می‌خورند یا قول می‌دهند. خودشان به من گفتند با بچه‌ها حرف بزن این مشکلات را برطرف می کنیم اما این کار را نکردند. پس می‌خواهید من را خراب کنید.

 

با حرف که نمی‌شود حمایت کرد من هم می‌توانم در خانه بنشینم و از کره مریخ هم با خبرگزاری‌ها مصاحبه کنم و از یک نفر حمایت کنم اما در عمل چه می‌شود. مگر آقایان در کنار ما و تیم بودند تا الان شما حمایتی دیده‌اید. یک نفر دیده‌اید که سر تمرینات ما بیاید. در حرف خیلی‌ها ما را حمایت کردند اما در عمل همه ما را تنها گذاشتند راستش را بخواهید شاید برخی ‌ها از همین پرسپولیسی‌ها دوست داشتند ما نتیجه نگیریم و دوست داشتند ما دچار مشکل شویم.

 

هر طوری بود به ما فشار آوردند و ما را تنها گذاشتند الان هم خیلی خنده‌دار است. ببینید چه حمایتی از ما می‌کنند. سوال من اینجاست آقایان وزارت ورزش و دولت محترم مگر این تیم متعلق به دولت نیست چرا جواب نمی‌دهید تاکی با آبروی برخی افراد و اعصاب جوانان و عاشقان فوتبال بازی می‌کنید. اقای پنجعلی و خبرنگارانی که سر تمرین می‌آیند شاهد هستند ۶ ماه است که یک نفر سر تمرین ما نیامده ببخشید مگر تیم ما محلی است.»

۱۹ بهمن؛ نامه عجیب پروین به وزیر ورزش
دو روز بعد از مصاحبه تند و تیز دایی علیه پروین، و درست یک روز قبل از بازی مهم و حساس پرسپولیس با فجر سپاسی سرپرست تازه حکم گرفته پرسپولیس در نامه‌ای عجیب به وزیر ورزش از او خواست این باشگاه را به مدت ۴ سال در اختیار او و دوستانش قرار دهد.

 

نامه ای که تقریبا آبی پاکی را روی دست دایی و شاگردانش ریخت و تلویحا به آنها اعلام کرد که به این زودی خبری از منابع مالی و پول نیست. او با این نامه خود پرده از تلاش‌های آشکار و پنهانش برای رسیدن به مدیریت این باشگاه هم برداشت. چون بعد از این نامه کاملا مشخص شد پروین و دوستان متمولش نظیر حسین هدایتی تنها به دنبال مالکیت بر پرسپولیس هستند و با شرایط فعلی حاضر به هزینه کردن برای این باشگاه بدهکار نخواهند بود.

 

نکته جالب در این نامه هم این بود که پروین به وزارت ورزش اعلام کرده بود اگر باشگاه در اختیار او و دوستانش قرار بگیرد، آنها حاضرند نیمی از بدهی‌های باشگاه را هم بر عهده بگیرند. حال این سوال مطرح است که پروین و دوستانش که می توانند نیمی از بدهی‌های ۶۰ میلیاردی این باشگاه را تسویه کنند، آیا نمی‌توانستند در این فاصله بیست روزه بخشی از مطالبات بازیکنان پرسپولیس را برای آرام کردن فضا پرداخت کنند؟

۲۰ بهمن؛ توقف مقابل فجر و وداع با جام!
بیستم بهمن‌ماه لشگر خسته و تمرین نکرده پرسپولیس راهی شیراز شد و در ورزشگاه حافظیه با نتیجه یک بر یک مقابل این تیم متوقف شد. نتیجه‌ای که با توجه به برد فولاد و استقلال مقابل حریفانشان تیم دایی را از جام قهرمانی لیگ برتر دور و دورتر کرد.

 

علی دایی پس از این دیدار گفت که «از این شرایط نباید انتظار دیگری داشت. وقتی یک تیم چند رو تمرین نمی‌کند و تیم با چنین شرایط روحی باید به مصاف حریفی برود طبیعی است که چنین نتیجه‌ای را شاهد باشیم.»

 

توقف پرسپولیس مقابل فجر البته اگر در راستای منویات هیچ کسی نبود برای علی پروین اتفاقا هم آب داشت و هم نان. او بعد از این نتیجه یک گام دیگر به هدفش نزدیک تر شد و به دستگاه ورزش اثبات کرد که اگر پول او و دوستانش به بازی گرفته نشود آینده پرسپولیس وخیم‌تر هم خواهد شد.

ادعای توهین آمیز حسین هدایتی!
حسین هدایتی دوست گرمابه و گلستانی علی پروین روز ۲۲ بهمن در اظهارنظری توهین آمیز اعلام کرد که خبرهای خوشی برای پرسپولیس در راه است. او در کمال خونسردی دقیقا زمانی چنین بحثی را مطرح کرد که اولا پرسپولیس شانس قهرمانی‌اش را از دست داده بود و ثانیا پول، نداده او دقیقا نوش دارویی بود بعد از مرگ سهراب. رفتار حسین هدایتی البته یک سوال بزرگ دیگر را هم در ذهن هواداران پرسپولیس تداعی کرد و آن اینکه آیا حسین هدایتی که قصد کمک مالی به این باشگاه را داشت، نمی توانست خبر خوشش را قبل از بازی با فجر بدهد تا بازیکنان با آرامش و انگیزه بیشتری برای پیروزی بجنگند. و آیا علی پروین آیا واقعا نمی‌توانست از محل همین دوستان متمول و البته خیرش پیش از این بازی مبلغی را برای بازیکنان تهیه کند.

و در پایان بدون نتیجه‌گیری مستقیم از شرایط موجود این سوال را مطرح می‌کنیم که آیا علی پروین و دوستانش با نیت کمک و آرام کردن فضای پرسپولیس بعد از دوران پسا رویانیان به این باشگاه آمدند یا زمین زدن این تیم و فشار بر وزارت ورزش؟ و سوال دیگر هم اینکه  اوضاع پرسپولیس بعد از رویانیان و به روی کار آمدن علی پروین دقیقا چه تغییری کرد. آیا جز این بود که علی دایی منهای جنگ و جدال در لیگ برتر برای قهرمانی تیمش، پس از این تغییرات مجبور شد در یک جبهه دیگر آنهم با علی پروین دست به مبارزه مستقیم بزند؟

اخبار ورزشی - پیام نو