ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پرسپولیس و استقلالی قوی‌تر از تیم‌ملی


دوست داریم از این پس و در لیگ ‌برتر استقلال و پرسپولیسی قوی‌تر از تیم‌ملی ببینیم. این به جذابیت فوتبال باشگاهی و حتی فوتبال ملی كمك خواهد كرد...

خبر ورزشی: تیم‌ملی با ناداوری در برابر عراق آن هم در ضربات پنالتی تن به شکست داد و از صعود به مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا بازماند. با این حال منتقدان کروش نظر دیگری دارند، مثل حمید درخشان، سرمربی پرسپولیس و سرمربی استقلال. حمید درخشان گفته که تیم‌ملی باید 10 نفره عراق را شکست می‌داده، سرمربی استقلال هم شانس را در صعود تیم‌ملی از مرحله مقدماتی دخیل دانسته و وقتی در مورد تاکتیک تیم‌ملی از او سؤال شد زد زیر خنده!

تحمل منتقد یك رفتار حرفه‌ای در فوتبال حرفه‌ای محسوب می‌شود و از همه مهمتر نمی‌شود گفت كه تیم‌ملی در جام ملت‌های آسیا بدون ایراد بازی كرد و شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی جام ملت‌های آسیا بود. اگر این‌گونه فكر كنیم، هیچ‌گاه به دنبال عیوب نخواهیم رفت و نقص‌ها باقی می‌مانند كه در آینده صعود به جام‌جهانی‌ را از دست خواهیم داد.

اما بر فرض كه نقد حمید درخشان و سرمربی استقلال به تیم‌ملی كاملاً وارد است... اما اینجا این پرسش مطرح می‌شود عملكرد پرسپولیس و استقلال در لیگ چگونه بوده؟

پرسپولیس هر 80 دقیقه و 52 ثانیه یك گل می‌زند و میانگین گل زده این تیم در هر بازی 11/1 است! مدت زمان انتظار برای دیدن یك گل از تیم استقلال 52 دقیقه و 75 ثانیه است و عدد 7/1 برای معدل گلزنی این تیم به ثبت رسیده است. در حالی كه میانگین گل زده تیم‌ملی در جام ملت‌های آسیا 75/1 بوده و عملكرد تیم‌ملی در خط دفاع از همه تیم‌های باشگاهی بهتر بوده...

بد نیست به این نكته هم اشاره كنیم تیم‌ملی در جام ملت‌های آسیا و در استرالیا كه هزاران كیلومتر از ایران دور است به طور میانیگن در هر بازی 15 هزار تماشاگر داشته اما امروز و در لیگ‌ برتر برای تماشای بازی پرسپولیس و استقلال این تعداد تماشاگر به استادیوم آزادی نمی‌آیند و دیدید كه تماشاگر دربی هم كمتر از 70 هزار نفر بود. این بی‌ارتباط با نمایش دو تیم در مستطیل سبز نیست...

با همه این اوصاف دوست داریم از این پس و در لیگ ‌برتر استقلال و پرسپولیسی قوی‌تر از تیم‌ملی ببینیم. این به جذابیت فوتبال باشگاهی و حتی فوتبال ملی كمك خواهد كرد... این گوی و این میدان برای حمید درخشان و سرمربی استقلال. اگر این اتفاق رخ دهد حتی كروش را ترغیب به الگوبرداری از تاكتیك پرسپولیس و استقلال خواهیم كرد.

اكنون به باور حمید درخشان و سرمربی استقلال دو قطب اصلی فوتبال ایران بهتر از تیم‌ملی بازی می‌كنند و تاكتیك‌های آنها خنده‌دار نیست. این را جمعه خواهیم دید. در بازی استقلال مقابل سپاهان و پرسپولیس در برابر ذوب‌آهن. احتمالاً این بازی‌ها بیشتر از دیدار ایران - عراق گل خواهد داشت و اگر پرسپولیس 10 نفره شود ذوب‌آهن را شكست می‌دهد...

توصیه‌مان به كروش هم این است 180 دقیقه وقت بگذارد این دو بازی را تماشا كند چراكه می‌تواند جانشینی برای مجتبی جباری پیدا كند، چه بسا بازیكنی پیدا كند به جای جواد نكونام...


ویدیو مرتبط :
دلایل دعوت استقلالی ها به تیم ملی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نوری؛ کاپیتان استقلالی تیم ‌ملی را به پرسپولیس می آورم



اخبار,اخبارورزشی, محمد نوری

کاپیتان پرسپولیس گفت: «وقتی آقاکریم در کنار تیم باشد خیلی چیزها کنترل می‌شود.»

 محمد نوری امیدوار است این تیم برای فصل آینده برای قهرمانی بسته شود تا هواداران پرسپولیس بعد از چند سال شاهد قهرمانی تیم محبوب‌شان در لیگ ‌برتر باشند.

 نوری که در حال حاضر جزو گلزن‌ترین هافبک‌های تاریخ پرسپولیس است، در مورد وضعیت این تیم در لیگ ‌برتر و لیگ قهرمانان آسیا به سؤالات پاسخ می‌دهد.

 * آیا در بازی با سپاهان هم قرار است نتایج ضعیف پرسپولیس در لیگ ‌برتر ادامه داشته باشد؟
- ما در بازی با استقلال خوزستان با آن شرایط آبی و هوایی بد نتیجه نگرفتیم. هوا خیلی گرم و شرجی بود و از طرفی استقلال خوزستان هم ضعیف نیست. ما تا دقیقه 86 هم جلو بودیم ولی متأسفانه روی یک شوت از راه دور غافلگیر شدیم. حالا هم برای بازی با سپاهان خیلی انگیزه داریم و به چیزی جز برد فکر نمی‌کنیم.

 * فکر می‌کنی در لیگ قهرمانان آسیا به عنوان سرگروه صعود کنید؟
- ما تلاش می‌کنیم اول شویم و اگر در زمین لخویا امتیاز بگیریم، سرگروهی پرسپولیس قطعی خواهد شد. البته الان قانون عوض شده و بازی مرحله حذفی هم به صورت رفت و برگشت انجام می‌شود. برای ما اول یا دوم شدن زیاد فرق ندارد، هر چند که اول شویم، در بازی برگشت مرحله حذفی، میزبان هستیم.

 * مثل اینکه برانکو از مسئولان پرسپولیس خواسته برای فصل بعد یک تیم پرقدرت تشکیل دهند و چند بازیکن ملی‌پوش بگیرند.
- خوشحال می‌شویم این اتفاق بیفتد. وقتی تیم قوی باشد، تماشاگران زیادی هم به استادیوم می‌آیند. برانکو مربی بزرگی است و بازیکن بزرگ هم می‌خواهد. امیدوارم تیمی در حد قهرمانی بسته شود و سال بعد قهرمان شویم.

* فصل بعد در پرسپولیس می‌مانی؟
- قرارداد من تمام خواهد شد، حالا باید دید شرایط چگونه پیش خواهد رفت. اولویت من در ایران همیشه پرسپولیس است و اگر قسمت باشد دوست دارم که در این تیم بمانم.

 * فکر می‌کنی در آینده شانس دعوت شدن به تیم‌ ملی را داشته باشی؟
- نمی‌دانم. من فقط وظیفه دارم بازی خودم را انجام دهم. همیشه تلاش می‌کنم تا بهترین عملکرد را داشته باشم و بقیه مسائل دست خداست. تلاش می‌کنم تا به تیم ‌ملی دعوت شوم.

 * در مورد حضور کریم باقری در پرسپولیس صحبت کن. خیلی‌ها معتقدند او می‌تواند جلوی حاشیه‌های بازیکنان جوان پرسپولیس را بگیرد.
- او واقعاً یک وزنه مهم و روحیه‌بخش برای تیم است که حضورش می‌تواند تأثیرگذار باشد. وقتی آقاکریم در کنار تیم باشد، خیلی چیزها کنترل می‌شود.

* راستی فکر می‌کنی چه تیمی قهرمان لیگ‌ برتر شود؟
- فکر می‌کنم شانس نفت و تراکتور بالا باشد ولی نباید از فولاد، سپاهان و استقلال هم به سادگی گذشت. رقابت خیلی نزدیک است و چیزی قابل پیش‌بینی نیست.

* برانکو بعد از ورود به ایران پرسیده آندرانیک تیموریان کجاست. به نظرت او آندو را برای پرسپولیس می‌خواهد؟
- نمی‌دانم، این را باید از خودش بپرسید.

* تو رابطه‌ای نزدیک با تیموریان داری. می‌توانی او را برای آمدن به پرسپولیس راضی کنی؟
- چرا نتوانم؟ ما با هم دوست صمیمی هستیم و اگر برانکو بخواهد، کاپیتان تیم‌ ملی یعنی تیموریان را به پرسپولیس می‌آورم. من نهایت تلاشم را می‌کنم تا پرسپولیس بهترین تیم را داشته باشد. اگر قرار باشد من با آندو حرف بزنم، این کار را می‌کنم.

 اخبار ورزشی  -  خبر ورزشی