ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

هر آنچه در برنامه دیشب ۹۰ گذشت(91/11/02)



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

از کالبد شکافی دربی نه نفره تا جدایی بحث برانگیز رحمتی از تیم ملی

هر آنچه در برنامه دیشب ۹۰ گذشت

محور اصلی برنامه دیشب ۹۰، پیرامون بازی‌های هفته بیستم و دوم لیگ بر‌تر فوتبال و دربی 76 و حاشیه آن و نیز مسئله کناره گیری مهدی رحمتی از تیم ملی بود. پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که کدام تیم برنده دربی می شود ؟ ا- استقلال 2- مساوی 3- پرسپولیس ، در این نظرسنجی، نزدیک 49 درصد به برد پرسپولیس ، نزدیک 11 درصد به مساوی دو تیم رأی دادند و 40 درصد برد استقلال پیش بینی کردند .".

برنامه شب گذشته ۹۰ از ساعت ده و چهل دقیقه آغاز شد؛ این برنامه، مثل روال گذشته دوشنبه شب‌ از شبکه ۳ پخش شد و در ادامه به بررسی بازی‌های هفته بیستم  دوم لیگ بر‌تر فوتبال و دربی 76 و حاشیه آن پرداخت. به گزارش «تابناک»، کار‌شناس داوری لیگ، مهمان حضوری برنامه نود و بر این باور بود، در بازی تیم‌های پرسپولیس و داماش پنالتی پرسپولیس درست بود ، در نیمه دوم مدافع داماش روی خط دروازه خطای هند کرد ، در ضمن رضایی باید اخطار می گرفت . 

کالبد شکافی دربی جنجالی نه نفره در برنامه نود

عادل فردوسی‌پور این هفته به سراغ ماجرای همان دربی 9 نفره معروف رفت که چند روز قبل علی فتح‌الله‌زاده گفته بود به آن‌ها توصیه شده بوده که در آن آرام بازی کنند. رضا حسن‌زاده و علی لطیفی دو بازیکن سابق استقلال صحبت‌های فتح‌الله‌زاده را تایید کردند و نصرالله عبداللهی هم در مورد آن دربی گفت: آقای فائقی آمد به ما گفت آرام بازی کنید البته نگفت که نبرید. اما از آن طرف علی انصاریان و محمود خوردبین و پیروانی بحث مطرح شده از سوی استقلالی‌ها را سبک خواندند و آن را تکذیب کردند.

سعید فائقی : فقط گفتم جو متشنج نشود !

بنده به نصرالله عبداللهی گفتم آرام‌تر بازی کنید. به پروین هم گفتم نترسید، آن اتفاقی که فکر می‌کنید رخ نمی‌دهد. به داور هم گفتم بیشتر حواسش جمع باشد.» پس از این صحبت‌ها، افشین پیروانی روی خط آمد و جواب ادعای استقلالی‌ها را داد.

پیروانی گفت: «من در آن بازی کاپیتان پرسپولیس بودم. وقتی نه نفره شدیم می‌خواستیم تیم را به نشانه اعتراض بیرون ببریم. اما آقای فائقی آمد کنار خط و با ما صحبت کرد و گفت بازی را ادامه بدهید. آقایان استقلالی برایشان خوب نیست که قبل از دربی این جنجال را راه انداخته‌اند.

ما سه برد بزرگ در تاریخ دربی داریم. یکی 6 تای سال 52. یکی همان تساوی در دربی 9 نفره. یکی هم برد پارسال که ایمون زاید هت تریک کرد. آقایان فیلم‌های مربوط به برد 6 تایی را که نابود کرده‌اند. دربی 9 نفره را هم دارند این‌طوری توجیه می‌کنند. در سال‌های آینده هم حتما یک بهانه‌ای برای سه گل ایمون زاید می‌آورند.

علی منصوریان روی خط آمد که جواب او را بدهد. او البته جواب حرف‌های سرپرست پرسپولیس را هم داد و گفت:  امیدوارم در این دربی حداقل تماشاگران لذت ببرند.

ما بردهای حماسی زیادی داشتیم. آقایان در حوزه فوتبال بگذارند فوتبالی‌ها حرف بزنند. مگر ما وارد بحث اقتصادی شده‌ایم؟

در اینکه آقای رویانیان یک انقلاب کرده بحثی نداریم. در 15 سال گذشته مدیریت این دو باشگاه همیشه دنبال این بودند که بودجه کسب کنند اما در این برهه یک مدیر آمده که پول هم آورده. همه باید از رویانیان تشکر کنند به خاطر کارهایی که کرده. یحیی گل‌محمدی دوست من است.

برای یحیی در همه بازی‌هایش آرزوی موفقیت می‌کنم. ولی من می‌گویم استقلال جمعه برنده می‌شود.» فردوسی‌پور به منصوریان گفت: «ما تا حالا شما را در ورزشگاه ندیدیم!» و منصوریان هم جواب داد:  من با این کله‌ام خیلی مشخص هستم. نمی‌دانم چرا دوربین‌های شما، من را نمی‌گیرند.

واکنش جالب کی‌روش نسبت به کناره‌گیری رحمتی از تیم ملی؛ 

بعضی ها دلیل تصمیم رحمتی را اختلاف با کی روش و تصمیم جدی سرمربی برای دعوت دانیال داوری به تیم ملی می دانند و خیلی ها فکر می کردند کی روش به راحتی با کنار رفتن دروازه بان اول تیم ملی موافقت نکند. کی روش واکنش جالبی به این موضوع داشت: «اصلا نباید هیچ صحبتی در مورد آن انجام دهم، نمی‌دانم این موضوع را باید جدی بگیرم یا نه، دلیل این تصمیم‌گیری رحمتی را نمی‌دانم و اینکه آیا به مسائل شخصی مربوط است یا خانوادگی، ولی اگر واقعیت داشته باشد ما باید به چنین تصمیمی احترام بگذاریم.

ولی اگر به چیز دیگری مربوط می‌شود من در جریان آن نیستم و برای ما توضیحی نداده است و چون در جریان مشکلات دیگری نیستم نمی‌توانم بیشتر از این صحبتی داشته باشم. ولی اگر واقعیت داشته باشد که از تیم ملی خداحافظی کرده من برایش آرزوی موفقیت دارم!

بنابراین از تیم ملی بیرون خواهد رفت. سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که ممکن است جایگزین مناسب برای رحمتی نباشد گفت: بهترین جایگزین بازیکنانی خواهند بود که بالاتر از همه چیز خودشان را فدای تیم ملی می‌کنند و دوست دارند که در جمع تیم ملی باشند و برای من مهم بازیکنانی هستند که خودشان را در اختیار تیم ملی می‌گذارند.

کی روش منصفانه قضاوت نکرد !

سیدمهدی رحمتی که کناره گیری اش از تیم ملی فوتبال ایران به یکی از سوژه های روز فوتبال تبدیل شده است در گفتگو با برنامه نود بازهم حاضر نشد دلایل خداحافظی اش از تیم ملی را اعلام کند. او تاکید کرد بعد از حضور تیم ملی در جام جهانی با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی دلایل خداحافظی اش را اعلام کند.

از حرفهای رحمتی اینطور استنباط شد که اختلاف وی با کی روش از 4 ماه پیش شروع شد .

رحمتی در این مورد گفت: برای خود من هم غیرمنتظره بود که این تصمیم را بگیرم اما اتفاقاتی رخ داد که صلاح دانستم از حضور در تیم ملی کناره گیری کنم. بعد از اینکه صحبت های آقای کی روش را روز دوشنبه خواندم شک هایی که داشتم به یقین تبدیل شد. با این حال از ایشان تشکر می کنم و برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم.

دروازه بان مستعفی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش که آیا حضور احتمالی دانیل داوری باعث خداحافظی شما از تیم ملی شده است گفت: من سالها ذخیره ابراهیم میرزاپور بودم و یک سال هم ذخیره حسن رودباریان بودم. در این مدت خیلی سخت تمرین کردم تا دروازه بان شماره یک تیم ملی شدم. الان هم مثل یک سرباز در خدمت تیم ملی هستم اما مدیون مردم ایران باشم اگر به خاطر دلایلی که این روزها مطرح می شود از تیم ملی خداحافظی کرده باشم.

وی ادامه داد: در این چند روز همه اظهار نظرهای مسئولان و کارشناسنان و اهالی رسانه را خواندم و از برخی اظهار نظرها تعجب کردم. من برای خودم دلایلی دارم که فعلا به صلاح نیست در موردش صحبت کنم. اما بدانید که دلایلم آنقدر محکم است که اگر بگویم همه به من حق می دهند که از این تصمیم را بگیرم.

سیدمهدی رحمتی در پاسخ به این پرسش که آیا اختلاف شما با کاپیتان تیم ملی (جواد نکونام) عاملی در کناره گیری شما بوده است گفت: صحبتی در این مورد ندارم.

وی در مورد اینکه نمی توانستید تا پایان رقابت های مقدماتی جام جهانی صبر کنید و در این شرایط تیم ملی را وارد حاشیه نکنید گفت: من چهار ماه است که این شرایط را تحمل کرده بودم اما دیگر نمی توانستم این کار را بکنم. یادم می آید روزی با کی روش و آقای نمازی صحبت می کردم که کی روش گفت اگر من و شما بتوانیم بدون واسطه باهم صحبت کنیم می توانستیم مشکلات را حل کنیم. اگر من زبان انگلیسی را کامل می دانستم مشکلاتم حل می شد.

بزیک: پرسپولیس می برد! اختر: استقلال برنده است !

دو بازیکن بااخلاق ارمنی و سابق سرخابی های پایتخت مهمانان حضوری برنامه نود بودند. ادموند اختر از استقلال و ادموند بزیک از پرسپولیس به برنامه نود آمدند و صحبت های کوتاهی را انجام دادند که در ادامه می خوانید.

بزیک: دوست دارم پرسپولیس با توجه به روند رو به رشدی که داشته برنده شود.

اختر: روی کاغذ استقلال برنده است و من هم فکر می کنم با توجه به جایگاه استقلال در جدول، آبی پوشان برنده شوند.

بزیک: یک زمان یادم هست که در بازی ها از دقیقه 60 به بعد من را تعویض می کردند و آخرها دیگر من خواهش می کردم که من را تعویض نکنند.

بزیک: در سن 32 سالگی به دلیل کمر درد فوتبال را کنار گذاشتم و به نظر خودم هم زود از فوتبال کناره گیری کردم.

اختر: بعد از خروج از استقلال دیگر به استادیوم نرفتم اما برای بازی جمعه می خواهم به استادیوم بروم.

بزیک: اواخر سال 79 بود که مدیریت در پرسپولیس به دو گروه تقسیم شده بودند. وقتی در مراسم آقای انصاری فرد شرکت کردیم 17 نفر حاضر در این مراسم اخراج شدند و بعد از آن 16 بازیکن معذرت خواهی کردند و برگشتند ولی من کاری نکرده بودم که بخواهم معذرت خواهی کنم و دیگر به پرسپولیس نرفتم.

کوچکترین مرد ایران قرمز است !

درقسمتی از برنامه 90 گزارش مرد 46 سانتیمتری طرفدار پرسپولیس خود را به ورزشگاه آزادی رسانده بود تا دیدار این تیم برابر داماش را تماشا کند. 

این مرد که خود را کوچکترین فرد ایران می نامید در گفتگو با دوربین برنامه نود عنوان کرد که 46 سانتیمتر قد داشته و برای دومین بار در فصل جاریست که به تماشای دیدار پرسپولیس آمده است. وی خود را شیرازی نامید و اعلام کرد که یک ماه است به تهران آمده و قرار است در تهران زندگی کند. 

پیروانی : آبی ها بی جهت جوسازی می کنند!

بنا بر این گزارش،  افشین پیروانی درباره حال و هوای بازی‌های داربی که در گذشته برگزار می‌شد،‌ توضیح داد:پیروانی: استقلالی‌ها چند سال بعد یک بهانه هم برای ۳ گل ایمون زاید می‌آورند

بازیکن اسبق پرسپولیس درباره تساوی که پرسپولیس با وجود ۹ نفره شدن برابر استقلال به دست آورد، تصریح کرد: داور در آن بازی قضاوت بدی داشت و دو نفر از پرسپولیسی‌ها را اخراج کرد. آقای فائقی آن زمان بزرگ ورزش بود و زمانی که ما می‌خواستیم ترک زمین کنیم به ما گفت که جو بر هم می‌ریزد و این کار را نکنید. این بحث‌هایی که امروزه مطرح می‌شود و می‌گویند که فائقی گفته گل نزنید و آرام بازی کنید وجود ندارد.

استقلال تمام تلاش را می‌کرد تا برابرمان پیروز شود و ما نیز با وجود ۹ نفره شدن حقمان پیروزی بود. به هر حال روز به یاد ماندنی رقم خورد و این بازی همیشه در خاطره‌ام باقی می‌ماند. پیروانی ادامه داد: هیچ کس وجود نداشت به من افشین پیروانی بگوید که مثلا بازی باید مساوی شود. من عاشق پرسپولیس بودم و این حرف‌ها که می‌گویند توصیه می‌شد بازی مساوی شود، شایعه است. چون مهم‌تر از همه راضی بودن طرفداران خودمان بودند. از طرفی هم بازیکنان دو تیم آنقدر به تیمشان علاقه داشتند که اگر مسئولان توصیه‌ای هم می‌کردند نشنیده می‌گرفتند.

پرسش و پاسخ نظرسنجی

اما در پایان باید گفت که نزدیک به سه میلیون تن در نظرسنجی ۹۰ شرکت کردند؛ پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که کدام تیم برنده دربی می شود ؟

ا- استقلال 2- مساوی 3- پرسپولیس  ، در این نظرسنجی، نزدیک 49 درصد به برد پرسپولیس ،  نزدیک 11 درصد به مساوی دو تیم رأی دادند و 40 درصد برد استقلال پیش بینی کردند ./تابناک

 


ویدیو مرتبط :
دانلود قسمت صحبت های هواداران در سال 91 در برنامه دیشب نود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هر آنچه در برنامه دیشب ۹۰ گذشت(91/11/09)



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

در برنامه 90 چه گذشت

جدل خبرنگاران با قلعه نویی در نیمه شب/ تماشای دربی در کنار محکومان و روشن دلان!

در برنامه 90 شب گذشته برخی خبرنگاران ورزشی با سرمربی تیم استقلال جدل کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محور برنامه 90 دوشنبه دربی 76 پایتخت بود و حتی سوال برنامه نیز نظر سنجی هم این بود که مهم ترین دلیل پایین بودن کیفیت بازی دربی 76 چه بود؟ گزینه اول افت کیفیت فنی بازیکنان و لیگ گزینه دوم ترس مربیان از شکست و گزینه سوم توقع بالای هواداران و رسانه ها که بینندگان برنامه 52 درصد به ترس مربیان 42 درصد به افت فنی و 6 درصد هم به توقع بالای خبرنگاران و رسانه ها رای دادند.برنامه 4 ساعته شب گذشته برنامه 90 شامل این بخش ها بود برنامه ای که تا ساعت 2:50 دقیقه صبح طول کشید.

* خواننده شدن برهانی، مقایسه المپیک با دربی و رکورد شکنی قهرمانی

در بخش 90 درجه عادل فردوسی پور بیشتر از همه به آرش برهانی پرداخت. شادی او را بعد از یکی از گلزنی هایش به نمایش گذاشت که از پرچم کرنر به عنوان میکروفن خوانندگی استفاده کرد.

اسکار فیلم های دورودی هم بخش دیگر این برنامه بود که حرکات قابل توجه تماشاگران دورود را به فیلم های هالیوودی تشبیه کرد. همچنین دربی تهران را با المپیک لندن مقایسه کرد و دویدن تماشاگران بعد از باز شدن درهای ورزشگاه را دو 40 متر دانست و اینکه به جای بکام و پله در دربی باره سی و والدراما حضور داشتند. فردوسی پور همچنین به محسن قهرمانی داور دربی کنایه زد و گفت که او فراری سریع از دست بازیکنان پرسپولیس در جریان بازی داشت و توانست رکورد اوسین بولت را در دوی 100 متر بشکند.

پنالتی سوخته گهر و سایپا و شادی پر ماجرا

محمد فنایی کارشناس داوری برنامه بود که به اعتقاد او یک پنالتی برای سایپا در دیدار با آلومینیوم و یک پنالتی برای گهر در دیدار با فجر از سوی داوران گرفته نشد. همچنین شادی پس از گل محسن مسلمان بعد از گلزنی به تراکتورسازی پخش شد که مشخص شد مسلمان منظور خاصی نداشته است و شبیه لوکا تونی خوشحالی کرده است. البته عادل فردوسی پور گفت که مسلمان چند شادی پس از گل را با هم قاطی کرد و حاصلش چنین رفتاری شد.

دربی پایتخت در کنار نابینایان؛ از فردوسی پور شدن،اضافه وزن قهرمانی تا درخواست از کریمی و قلعه نویی

حضور گزارشگر برنامه 90 در مجتمع آموزشی نابینایان شهید محبی حاضر شد. نابینایانی که فوتبال را به خوبی با چشم دلشان می بینند و حس می کنند. برخی از آنها با صدای فردوسی پور فوتبال را گزارش کردند و حتی یکی از نابینایان گفت نمی دانم که محسن قهرمانی هنوز اضافه وزن دارد یا نه؟ مسئول این مجتمع آموزشی هم از علی کریمی و امیر قلعه نویی خواست که در صورت امکان به آنها سری بزند.

* زندانیان دیه و مهریه و دربی

یکی دیگر از گزارشگران برنامه 90 به زندان اوین رفت و با زندانیان دیه که بیشتر آنها موتورسواران جوان بودند مصاحبه کرد موتورسوارانی که اکثر آنها بدون گواهینامه پشت فرمان موتور نشستند. یکی از پرسپولیسی ها هم به خاطر 2 سکه مهریه در زندان بود و از مسئولان باشگاه می خواست که کمکش کنند. فرد دیگری هم به خاطر 314 سکه مهریه در زندان بود.

اسپایدرمن در ورزشگاه آزادی و کری خوانی کفاشیان به شیوه استقلالی ها

در بخش دوربین 90 عکسی از علی کفاشیان منتشر شد که مثل استقلالی ها و فرهاد مجیدی در کنار یک نوجوان عدد 4 را نشان می داد. حامد حدادی بسکتبالیست لژیونر ایرانی هم به همراه هم تیمی هایش در ممفیس آمریکا عدد 4 را نشان داد.

در بخش دیگری نیز تماشاگرانی در دربی نشان داده شد که از طبقه دوم خودشان را به طبقه اول می انداختند و فردوسی پور به طنز گفت دوربین اسپایدرکم در ورزشگاه آزادی ناپدید شده اما اسپایدر من وجود دارد.

در بخش دیگر برنامه هم با تماشاگرانی صحبت شد که بلیت خریده بودند اما آنها را به ورزشگاه راه نمی‌دادند و به آنها گفته شده بود ظرفیت تکمیل است بلیت دارید برای خودتان دارید!

* کمک پرسپولیسی ها به زندانیان دیه

فردوسی پور گفت که برخی بازیکنان پرسپولیس تماس گرفته اند و حاضرند به برخی زندانیان کمک های مالی بکنند. همچنین 10 میلیون تومان به وحید مظاهری از سوی یک بازیکن که نخواست نامش فاش شود کمک شد.

* آنالیز دربی 76؛ برتری پرسپولیس از نظر آمار

مجید جلالی میهمان ویژه برنامه بود و دربی 76 را به طور دقیق آنالیز کرد. که برتری پرسپولیس از نظر آماری در دربی ثابت شد آن هم در حالیکه تعداد پاس های استقلال بیشتر از پاس های پرسپولیس بود اما پاس های سرخپوشان از نظر فنی ارزشمندتر بود.

                     استقلال                        پرسپولیس

آمار پاس            317                                291

پاس اشتباه           98                                102

پاس صحیح          219                              189

پاس در دقیقه       3:37                            3:37

پاس متوالی        3:23                             2:85

ضربه به دروازه         3                                 9

مجید جلالی گفت اگر چه از نظر تعداد پاس استقلال برتر بود اما از نظر کیفیت و ارزش گذاری پاس های پرسپولیس بهتر بود. استقلال بیشتر از شیوه آرام سازی و کنترل بازی استفاده می کرد و پاس های بازیکنانش یک امتیازی بود.

* مقایسه دربی با استانداردهای جهانی فوتبال

مجید جلالی همچنین با مقایسه استاندارد فوتبال دنیا با دربی 76 پایتخت نشان داد که چرا دربی تهران بی کیفیت بوده است. البته او تاکید کرد که استاندارد جهانی منظورش دیدارهای بارسلونا و رئال نیست. ضمن اینکه برای افزایش تعداد پاس های متوالی به ازای هر نمره به سه سال تمرین نیاز داریم و فوتبال ما اکنون 10-12 سال از فوتبال دنیا عقب است.

تعداد پاس در دربی                   تعداد پاس استاندارد

608( هر دو تیم)                             1200

پاس های اشتباه                      اشتباه استاندارد

31 درصد                                     12درصد

پاس متوالی در دربی               پاس استاندارد

3:04                                             6:50

* آنهایی که زیر پرچم آمریکا قسم خوردند هم اجنبی پرست نیستند!

عادل فردوسی پور به مجیدی جلالی با کنایه گفت وقتی این حرف ها را می زنید متهم به اجنبی پرستی می شوید( حرفی که قلعه نویی در واکنش به انتقاد برخی کارشناسان از او بیان کرد) جلالی هم گفت: حتما عصبانی بوده که چنین حرفی زده است زیرا ما حتی آنهایی را که زیر پرچم آمریکا قسم می خوردند اجنبی پرست نمی گوییم و می گوییم که حقشان است که چنین کاری می کنند و ما فقط در مورد فوتبال حرف می زنیم و منصفانه صحبت می کنیم.

* بحث فنی تبدیل به جدل قلعه نویی با خبرنگاران شد

در حالیکه برای اولین بار برنامه 90 یک بحث فنی و مفید درباره فوتبال انجام داد به یکباره با پیش کشیده شدن حرف امیر قلعه نویی در مورد اجنبی پرستی خبرنگاران تبدیل به جدلی بی حاصل و چالشی خسته کننده تبدیل شد. هیوا یوسفی روزنامه نگار روزنامه تماشا از قلعه نویی خواست اگر فرد یا افراد اجنبی پرست در بین روزنامه نگاران را می شناسد نامشان را بگوید و از کلمه برخی استفاده نکند . اینکه یک روزنامه نگار به مربی خارجی اعتقاد دارد و دیگری به مربی ایرانی ربطی به اجنبی پرستی ندارد.

رضا خسروی دبیر ورزشی خبرگزاری مهر هم روی خط برنامه 90 آمد و گفت قلعه نویی باید به انجمن ورزشی نویسان بیاید و در مورد کلمه اجنبی پرستی توضیح بدهد. شاید قلعه نویی معنی واژه اجنبی پرستی را نمی داند.قلعه نویی مدتی هم مدام از دست های پشت پرده سخن گفت.

در این میان هم قلعه نویی پاسخ این روزنامه نگاران را داد و حتی از اینکه بحث گرین کارت آمریکا به میان آمد گلایه کردو گفت تحمل من بیشتر از این روزنامه نگاران است زیرا در روزنامه تماشا 300 مقاله علیه من نوشتند ولی ما حرفی نزدیم ولی تا یک کلمه گفتیم زندگی شخصی ام را به میان کشیدند.

پژمان راهبر دیگر روزنامه نگاری بود که روی خط آمد و از عادل فردوسی پور به دلیل قطع بحث فنی و تبدیل آن به جدل انتقاد کرد و حتی گفت که انتقاد فقط در انحصار روزنامه نگاران نیست و قلعه نویی هم می تواند حرفش را بزند و اگر هم تند حرف می زند به این دلیل است که پایگاه اجتماعی متفاوتی داشته است.

* اکبریان ستاره سوخته

بخشی دیگری از برنامه 90 اختصاص به مصاحبه با علی اکبریان مهاجم سابق استقلال و پرسپولیس داشت که اکنون به حبس ابد محکوم شده است. اکبریان قبل از برنامه 90 نیز مصاحبه ای داشت و حرف هایش را در آن گفته بود.

*  پرسپولیس پنالتی از دربی طلبکار نیست

محمد فنایی کارشناس داوری فوتبال معتقد بود که هیچ کدام از دو صحنه مشکوک پنالتی در محوطه جریمه استقلال پنالتی نبوده است.

همین مسئله باعث شد که بین فنایی و گل محمدی بحثی ایجاد شود. گل محمدی حتی معتقد بود دو پنالتی برای پرسپولیس گرفته نشده است. و با صحنه ای که برنامه 90 نشان داد خطای سوم پنالتی هم برای داور گرفته نشده است.

عادل فردوسی پور هم همچنین گفت برخی حاضر بودند به وحید مظاهری کلیه اهدا کنند که اکنون او نمی تواند کلیه بگیرد. حداقل تا سه ماه آینده چنین امکانی ندارد.

مجری برنامه 90 همچنین گفت 13 بهمن ماه مراسم چهلم نیما نهاوندیان مجری ورزشی تلویزیون برگزار می شود.

آقای گل خواب آلود!

* آخرین بخش برنامه هم اختصاص به حضور آقای گل مسابقات فوتبال ساحلی داشت و مسلم مسیگری که ساعت 2 صبح به استودیو آمد،خواب آلود بود. گفت دستمزد فوتبالیست های ساحلی 20 تا 30 میلیون تومان است./فارس