ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

هاشمیان ، دهمین بازیكن گران قیمت تمام ادوار هانوفر



هاشمیان ، دهمین بازیكن گران قیمت تمام ادوار هانوفر

 

یك سایت آلمانی نوشت: مهاجم جدید تیم فوتبال پرسپولیس تهران دهمین بازیكن گران قیمت تمام تاریخ هانوفر بوده است.

 

سایت هانوفر عنوان كرد، وحید هاشمیان كه پایان هفته قبل با تیم سرخپوش پایتخت قراردادی شش ماهه بست، پس از تاسیس تیم آلمانی، دهمین بازیكن گران قیمت بود. وی در سال ۲۰۰۵ از بایرن راهی تیم منطقه نیدر زاكسن شد.

۱۰ بازیكن این تیم كه در گزارش مورد تحلیل قرار گرفتند، به این شرح هستند:

۱ مایك هانكه:

در ازای ۴.۵ میلیون یورو، مایك هانكه از تیم ولفسبورگ خریداری شد تا گران قیمت ترین بازیكن تمام ادوار هانوفر شناخته شود. این بازیكن در سال ۲۰۱۰ پس از كلی مصدومیت، راهی بروسیا مونشن گلادباخ شد.

۲ جیری اشتاینر:

در سال ۲۰۰۲ و در ازای ۳.۱ میلیون یورو، از تیم اسلوان لیبرچ اسلوواكی به جمع نیدرزاكسنی ها راه یافت. در بدو حضورش زیاد قدرت خود را در خط آتش نشان نمی داد. در آن موقع گفته می شد خریدی نادرست بوده است. پس از مدتی، سوپر استار هانوفری ها شد. وی آنقدر خوب شد كه حتی محبوب ترین بازیكن تیم نزد هواداران لقب گرفت. او در سال ۲۰۱۰ پس از سال ها به وطنش بازگشت.

۳ لئون آندرسن:

دانماركی محبوب، ابتدای سال ۲۰۰۹ از فولام انگلیس در ازای ۲.۵ میلیون یورو برای هانوفر خریداری شد. این هافبك اغلب دچار مصدومیت بود كه تاكنون نتوانسته انتظارات را برآورده كند.

۴ كریستیان شولتس:

كریستیان شولتس وقتی به عضویت هانوفر درآمد، ۲.۵ میلیون یورو هزینه روی دست تیم گذاشت. این مدافع چپ از وردربرمن راهی نیدرزاكسنی ها شد. البته او قادر به بازی در همه پست های خط دفاع است.

۵ توماس كریستانسن:

در سال ۲۰۰۳ كریستانسن از بوخوم به عضویت هانوفر در آمد. برای او رقمی بالغ بر ۲.۵ میلیون یورو خرج شد. وی در زمان انتقال عنوان آقای گل را در اختیار داشت؛ ولی مرتب صدمه دید و عجیب آنكه در سال ۲۰۰۶ مجبور شد برای همیشه كفش هایش را بیاویزد.

۶ یان اشلادروف:

در سال ۲۰۰۸ از تیم بایرن مونیخ آمد. برای تصاحبش هانوفر رقمی معادل ۲ میلیون یورو به حساب پرافتخارترین تیم بوندس لیگا حواله كرد. پس از ورود به هانوفر وی به جای آنكه عصای دست تیم شود، به خاطر مصدومیت های متوالی دور از میدان بود و نقش تماشاگر را به خود گرفت.

۷ توماس برداریچ:

درسال ۲۰۰۳ این مهاجم كه آن موقع یكی از پنج مهاجم تیم ملی آلمان بود، بدون پرداخت هیچ پولی به بایرلوركوزن به خاطر اتمام قراردادش، راهی هانوفر شد. او در این تیم خیلی زود فهمید بازیكنی شاخص نخواهد شد و در ازای ۱.۸ میلیون یورو، یعنی رقمی كه هانوفر به خودش داده بود، به ولفسبورگ فروخته شد. وی در سال ۲۰۰۸ به خاطر مصدومیت جدی زانو، در شرایطی كه هنوز می توانست چند سال دیگری بازی كند، كفش هایش را برای همیشه آویخت.

۸ ماریو اگی مان:

در سال ۲۰۰۸ در ازای ۱.۴ میلیون یورواز تیم كارلسروهه به هانوفر آمد.این ملی پوش سوئیسی هیچگاه تا حد بازیكن اصلی مطرح نشد و مرتب روی نیمكت جا خوش كرد.

۹ بلایسكو نكوفو

در سال ۲۲۰۲ هانوفر ۱.۴ میلیون یورو هزینه كرد تا این بازیكن را از ماینس خریداری كند؛ اما این مهاجم سوئیسی پس از یك فصل ناموفق كه توام با حضور معدود در زمین بود، به عنوان بازیكن قرضی راهی توانت انشده هلند شد. جالب است بدانید در سال ۲۰۰۴ هلندی كمتر از نصف رقم فوق یعنی ۶۰۰هزاریورو این مهاجم را خریداری كردند.

۱۰ وحید هاشمیان:

این مهاجم ایرانی درسال ۲۰۰۵ از تیم بایرن مونیخ به هانوفر آمد. برای تحقق چنین انتقالی، هانوفری ها رقمی بالغ بر ۱.۳ میلیون یورو به حساب بایرن واریز كردند.

پس از سه فصل حضور نزد هانوفری ها، گلزن ایرانی معروف به هلی كوپتر، توانست در مجموع ۹ گل برای این تیم به ثمر رساند. آن زمان بود كه هاشمیان در سال ۲۰۰۸ به بوخوم بازگشت.../جهان نیوز


ویدیو مرتبط :
همه می توانند خودرو گران قیمت داشته باشند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ارثیه گران‌قیمت برای گربه‌های خوش‌شانس



زن ثروتمند آمریكایی، اموال گران‌قیمتش را برای گربه‌هایش به ارث گذاشت.به گزارش روزنامه الریاض ، این زن ۷۷ ساله چون نگران حیوانات اهلی خود بود، خانه‌ای را كه در آن زندگی می‌كرد به همراه ۳۰۰ هزار دلار وجه نقد، برای گربه‌هایش به ارث گذاشت.

 

گربه ثروتمند

 

وكیلی كه مسوول نگهداری ۴ گربه این زن در خانه او شده، دراین باره گفت: خیلی سعی كردم او را قانع كنم تا چنین پول زیادی را برای گربه‌هایش اختصاص ندهد اما او نپذیرفت.