ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

نگرانی کادرفنی از وضعیت دفاعی تیم‌ملی


سرمربی تیم ملی وقتی در چند مورد مهاجمان کره به راحتی خط دفاع ایران را شکافتند، کنار زمین آرام و بی‌صدا بود.

خبر آنلاین: این ظاهر او بود اما همه می‌دانستند در باطن چقدر نگران است. تركیب جدید خط دفاعی ایران، برای او «نگرانی» را به ارمغان آورد. او زوج منتظری- سیدجلال را به جای زود صادقی- سیدجلال به زمین فرستاد. در این حالت خسرو كه قرار بود هافبك راست باشد، مدافع راست شد. این تغییرات دفاعی، خط دفاع تیم‌ملی را مثل روزهای اول حضور كروش كرد. یعنی این تغییرات، جواب نداد و خط دفاع ایران در نیمه اول و دقایقی از نیمه دوم فوق‌‌العاده شكننده نشان داد. در بین دو نیمه كروش از نكونام و آندو خواست تا عقب‌تر بازی كنند تا عمق خط دفاع شكافته نشود. در نیمه دوم، هر چند ایران به گل رسید ولی در مجموع دوباره كره بهتر بود.

كروش بعد از بازی به گفتن این جمله بسنده كرد كه؛ «هنوز خیلی كار داریم» و با این جمله نشان داد نگران این وضعیت است. او گفت: «باید واقع‌بین باشیم.» و این جمله یك مفهوم اساسی دارد‌؛ كروش می‌خواهد سخت‌تر از گذشته كار كند.

ایران فرصت زیادی تا جام ملت‌ها ندارد، در بازی با كره برنده بود اما از نظر كروش همچنان «عقب» است. كروش نشان داده برای درست كردن، دست به تغییر نمی‌زند و بخش معیوب را تعمیر می‌كند.

به احتمال زیاد او روی زوج حسینی و منتظری پافشاری می‌كند اما برای جناح راست نقشه‌های دیگری می‌كشد. از نظر كروش حتی 50 روز تعطیلی لیگ برای این تیم ایران كافی نیست. اردوی آفریقای جنوبی و سپس اردوی نهایی برای جام ملت‌ها، مثل روزهای جام‌جهانی‌ برای ملی‌پوش‌ها بسیار دشوار خواهد بود. جالب اینجاست كه چند بازیكن تیم‌ملی هم پس از بازی كره در محفلی دوستانه از وضعیت دفاعی ابراز نگرانی كردند.


ویدیو مرتبط :
آخرین وضعیت کادرفنی تیم ملی والیبال از زبان داورزنی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابراز نگرانی کی‌روش از وضعیت تیم ملی


رئیس فدراسیون فوتبال قرار است امروز دوشنبه با مسئولان سازمان لیگ مذاکره کند و زمانی را برای برگزاری اردوها و آماده‌سازی تیم ملی آزاد کند تا تیم ملی قبل از پایان سال جاری 2 تا 3 بازی تدارکاتی انجام دهد.

خبرگزاری مهر: رئیس فدراسیون فوتبال قرار است امروز دوشنبه با مسئولان سازمان لیگ مذاکره کند و زمانی را برای برگزاری اردوها و آماده‌سازی تیم ملی آزاد کند تا تیم ملی قبل از پایان سال جاری 2 تا 3 بازی تدارکاتی انجام دهد.

علی کفاشیان روز یکشنبه نشستی را با کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی برگزار کرد که در این نشست گفتگوی مفصلی بین طرفین در خصوص برنامه‌های تیم ملی جهت آماده‌سازی برای حضور در جام جهانی 2014 برزیل صورت گرفت.

در این نشست کارلوس کی‌روش نگران خود را نسبت به برگزار نکردن بازی‌های تدارکاتی و از دست دادن "فیفا دی"‌ها مطرح کرد زیرا تیم ملی در روزهای آینده فیفا باید در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا به میدان برود، در حالی که کره‌جنوبی و ژاپن که مستقیماً به جام ملت‌ها صعود کرد‌ه‌اند، به جای دیدارهای مقدماتی بازی‌های دوستانه انجام می‌دهند.

همچنین با توجه به اینکه برنامه‌های لیگ و جام حذفی هم به صورت فشرده برگزار می‌شود، کی‌روش در این نشست از کفاشیان خواسته است بین این دیدارها، زمانی را برای برگزاری اردو و دیدار تدارکاتی تیم ملی داشته باشد که سازمان لیگ با آن مخالف است.

بر این اساس قرار است امروز دوشنبه علی کفاشیان با مسئولان سازمان لیگ مذاکره کند تا زمانی را برای برگزاری اردوها و آماده‌سازی تیم ملی آزاد کند. اگر شرایط فراهم شود تا اسفندماه تیم ملی دو سه دیدار تدارکاتی در ایران یا کشورهای دیگر برگزار خواهد کرد.

کی‌روش در این جلسه خطاب به علی کفاشیان اعلام کرده است که نگران لژیونرها نیست زیرا آنها در تیم های خود به آمادگی مطلوب می‌رسند اما او زمان می‌خواهد تا بازیکنان شاغل در فوتبال ایران را بتواند برای حضور در جام جهانی آماده کند.