ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

نکاتی که باید درباره حرکت پلانک بدانید



پلانک,تمرین پلانک,فواید انجام تمرین پلانک

حرکت پلانک یکی از بهترین حرکات ورزشی است

 

نکاتی که باید درباره تمرین پلانک بدانید
حرکت پلانک به عنوان یکی از بهترین حرکات ورزشی شناخته شده است و نه تنها حرکتی فوق العاده برای عضلات شکم است، بلکه عضلات قسمت های دیگر بدن را نیز تقویت می کند. هرچند تقویت عضلات یکی از بهترین دلایلی است که باید به خاطر آن این حرکت را به برنامه ورزشی خود اضافه کنید، اما این حرکت منافع دیگری نیز دارد که کمتر به آن ها توجه می شود. در ادامه با ۴ مورد از این دلایل آشنا می شوید.

 

انجام حرکت پلانک وضعیت بدن را بهتر می کند
آیا می دانید که این حرکت به بهتر شدن طریقه ایستادن و وضعیت بدن کمک می کند؟ پلانک علاوه بر عضلات شکم، بر قسمت کمر، سینه، شانه ها، و گردن نیز تاثیر می گذارد. تقویت این عضلات به شما کمک می کند شانه هایتان را به سمت عقب و سینه تان را صاف به سمت جلو نگه دارید. همچنین به شما کمک میکند صاف بایستید و برای مدت طولانی صاف بنشینید.

 

پلانک,تمرین پلانک,فواید انجام تمرین پلانک

پلانک به بهتر شدن طریقه ایستادن و وضعیت بدن کمک می کند

 

می توانید حرکت پلانک را اصلاح کنید
پلانک حرکت سختی نیست! چه تازه شروع به ورزش کرده باشید و چه ورزشکار حرفه ای باشید، این حرکت فوق العاده است زیرا به راحتی با سطح شما تطابق پیدا می کند. اگر تازه کار هستید می توانید انواع ساده ی آن را انجام دهید و مدت زمان کمتری در این حالت بماید. برای مثال ۱۵ ثانیه زمان مناسبی است. هرچه پیشرفته تر می شوید، سعی کنید حرکت را سخت تر کنید. خیلی زود خواهید توانست بیش از یک دقیقه در این حرکت باقی بمانید.

 

پلانک,تمرین پلانک,فواید انجام تمرین پلانک

حرکت پلانک را می توان به طرق مختلف انجام داد

 

تمرین پلانک تعادل بدن را افزایش می دهد
یکی از دلایلی که پلانک را به یکی از بهترین حرکت ها تبدیل کرده است این است که شما را وادار می کند تا عضلات شکم را تا حد ممکن درگیر کنید تا تعادلتان حفظ شود. به ویژه انجام دادن پلانک پهلو و پلانک با دست و پای کشیده، باعث می شود حفظ تعادل شما بهتر شود.

 

پلانک,تمرین پلانک,فواید انجام تمرین پلانک

حرکت پلانک با درگیر کردن و تقویت عضلات بدن به حفظ تعادل کمک می کند

 

تمرین پلانک انعطاف بدن را افزایش می دهد
پلانک حرکت فوق العاده ای برای کشیدن قسمت پشت بدن به ویژه پاها است. انجام پلانک پهلو نیز باعث کشیده شدن پهلوها می شود. پلانک همه کار می کند- هم انعطاف و هم قدرت!

منبع : baghdaroo.com


ویدیو مرتبط :
آموزش حرکت پلانک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نکاتی که هنگام سرخ کردن غذا باید بدانید



 

 

سرخ کردن غذا

 

 

1- روغن را تا حد دمای مطلوب سرخ کردن که 190 درجه سانتیگراد است، داغ کنید، نه بیشتر و نه کمتر.

 

2- سطح ماده غذایی را قبل از سرخ کردن آن، با یک لایه خمیر بپوشانید. این کار باعث می شود که روغن به داخل غذا نفود نکند و خیلی چرب نشود. در این حالت غذا با حرارت غیرمستقیم خواهد پخت.

 

3- اگر روغن به اندازه کافی داغ نشود، سریعا به داخل ماده غذایی نفود می کند و آن را چرب می کند.

 

4- اگر روغن خیلی داغ شود، قبل از اینکه ماده غذایی به اندازه کافی بپزد، سطح آن خواهد سوخت.

 

5- قبل از سرخ شدن غذا به آن نمک نزنید، زیرا نمک آب موجود در ماده غذایی را بیرون می کشد، در نتیجه وقتی ماده غذایی را در داخل روغن داغ قرار دهید، روغن داغ به اطراف می پاشد.

همچنین نمک، نقطه دود روغن را کاهش می دهد، در نتیجه روغن سریع تر تجزیه می شود. لذا بعد از سرخ کردن غذا و هنگام خوردن، به آن نمک بزنید.

 

6- اگر ماده غذایی را شسته اید یا آب دارد، مثل خلال سیب زمینی یا بادمجان، قبل از سرخ کردن کاملاً آن را خشک کنید ، زیرا در غیر این صورت روغن به اطراف می پاشد.

 

7- موقع سرخ کردن ماده غذایی، یک جا مقدار زیادی از آن را در ماهیتابه نریزید، چون این کار دمای روغن را کاهش می دهد و غذا دیرتر سرخ می شود.

 

8- به مقدار کافی روغن در ماهیتابه بریزید، نه کم و نه زیاد.

 

9- قبل از سرخ کردن غذا، ابتدا روغن را به میزان 7 تا 8 درجه بیشتر از دمای مطلوب سرخ کردن، حرارت دهید، ولی بیشتر از این مقدار نشود، زیرا ساختمان مولکولی روغن را خراب می کند.