ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

نوراللهی: مقابل ملوان فقط برد می‌خواهیم


هافبک تیم فوتبال پرسپولیس گفت: برای پوشیدن پیراهن شماره 8 پرسپولیس از علی کریمی رخصت گرفتم و امیدوارم که وارث خوبی برای این پیراهن باشم.

خبرگزاری فارس: احمد نوراللهی در خصوص شرایط تیم فوتبال پرسپولیس پیش از بازی مقابل ملوان، پوشیدن پیراهن شماره 8، وضعیت محمد خاکپور در تیم ملی امید و موارد دیگر صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید:

از پیش از فصل شروع کنیم و زمانی که پیراهن شماره 8 را انتخاب کردی.

از بچگی شماره 8 را دوست داشتم و امسال هم از آقای کریمی اجازه گرفتم تا این پیراهن را به تن کنم چون او بزرگ ماست و امیدوارم وارث خوبی برای پیراهن شماره 8 باشم و استحقاق پوشیدن این پیراهن را داشته باشم. از طرف دیگر امیدوارم روز به روز بهتر شوم و بتوانم خواسته هواداران و کادر فنی را برآورده کنم.

شماره 8 پرسپولیس معمولاً بر تن بازیکنانی مثل مجتبی محرمی، مهدی هاشمی‌نسب، علی کریمی و ... بوده که همگی آنها با لقب یاغی در فوتبال شناخته می‌شوند اما بازیکن بسیار آرامی هستی. حتی خیلی‌ها معتقدند که این پیراهن خوش‌یمن نیست!

به هیچ عنوان به خوش‌یمنی و بدیمنی اعتقاد ندارم و خوشبختانه که این پیراهن تا به حال برای من بد نبوده است. در کل اعتقاد دارم که این بازیکن است که به پیراهن ارزش می‌دهد و من هم افتخار می‌کنم که پیراهنی به تن دارم که بزرگانی مثل محرمی و کریمی آن را به تن کرده‌اند و امیدوارم که هواداران هم از عملکرد من رضایت داشته باشند.

امسال لیگ را با غیبت در چند بازی به دلیل مصدومیت آغاز کردی. نظر خودت در خصوص عملکردت در لیگ امسال تا اینجا چیست؟

امسال تا اینجا سال خوبی برای من بوده است هر چند که به دلیل مصدومیت در چند بازی غایب بودم اما الان شرایط تیم خوب است به طوری که از 7 بازی 5 برد یک تساوی و فقط یک باخت به دست آوردیم و مطمئن باشید با چند برد دیگر در لیگ برتر خودمان را بالا می‌کشیم. البته اتفاق بدی برای هادی نوروزی افتاد به طوری که همه ما تحت تأثیر قرار گرفتیم اما این مسئله باعث شده تا تلاش بیشتری کنیم تا به عشق پرسپولیس و برای شادی روح هادی یک جام بیاوریم.

با نبودن کاپیتان تیم چطور کنار آمدید؟

واقعاً همه چیز ناگهانی شد ما غم بزرگی را تجربه می‌کنیم. من نزدیک به دو سال با هادی در پرسپولیس بودم و با هم رابطه بسیار خوبی داشتیم. از طرف دیگر بازیکنانی هم بودند که با او بیشتر از 5 سال رفاقت نزدیک داشتند. با این همه باید با این غم کنار آمد و بازی‌های خوبی انجام دهیم تا روح هادی را هم شاد کنیم.

جزو اولین بازیکنانی بودی که بعد از فوت هادی خودت را به بیمارستان رساندی چطور از این مسئله مطلع شدی؟

ساعت 6:30 دقیقه صبح بود که مهرداد کفشگری با من تماس گرفت و واقعاً تا دقایقی از شنیدن این خبر شوکه شدم. برای اینکه صحت و سقم ماجرا با بفهمم خیلی زود به ورزشگاه درفشی‌فر رفتم و دیدم که آنجا همه در حال گریه کردن هستند. بعد از این مسئله به سرعت خودم را به بیمارستان آتیه رساندم اما همه چیز ناگهانی بود و هادی دیگر از میان ما پر کشید. یادم می‌آید که روز آخر با هم دور زمین راه رفتیم و ریکاوری کردیم. آن روز هادی هم فقط می‌خندید و با ما شوخی می‌کرد. او یک بازیکن بی‌حاشیه بود که به نظرم در فوتبال ایران به حقش نرسید.

بازیکنان پرسپولیس روزهای بدون هادی نوروزی را چطور سپری کردند؟

باید بگویم که 10 روز اول واقعاً سخت و حتی ما مقابل صبا احساسی بازی می‌کردیم و احساسات در بازی ما دخیل بود. آن روز همه تلاش می‌کردیم که بازی را ببریم اما در نهایت مساوی شد اما در بازی با سیاه‌جامگان کمی شرایط ما بهتر بود و خوشحالم که با برد در این بازی توانستیم روح هادی را هم شاد کنیم.

این روزها صحبت از این است که هانی فرزند مرحوم نوروزی به استادیوم بیاید یا نیاید. نظر خودت در این خصوص چیست؟

ما باید همه هوای خانواده هادی نوروزی را داشته باشیم و نباید آنها را تنها بگذاریم هر چند که هیچ چیزی برای آنها جای خود هادی را نمی‌گیرد.

فکر می‌کنی این طور بشود که خانواده نوروزی و به خصوص هانی فراموش نشود؟


ما همه سعی‌مان را می‌کنیم که این اتفاق نیفتد هر چند که درباره پیشکسوتانمان هم دیده‌ایم که بعد از چند وقت که از فوتشان می‌گذرد فراموش می‌شوند اما هادی همیشه در قلب ماست و می‌خواهیم امسال با یک جام روح او را شاد کنیم و برای همین موضوع همه توان و تلاشمان را به خرج می‌دهیم.

از بازی با سیاه‌جامگان بگو که در نهایت سه امتیاز را برای پرسپولیس به همراه داشت.

خوشبختانه در این بازی خیلی خوب بازی کردیم هر چند که تیم‌های فرهاد کاظمی همیشه خوب بازی می‌کنند. ما در این بازی نیاز به برد داشتیم تا بتوانیم به وضعیتمان در جدول رده‌بندی لیگ برتر سر و سامان بدهیم و الان هم برای بازی مقابل ملوان آماده می‌شویم تا این بازی را هم ببریم و با شرایط خوبی به دربی برسیم.

فردا باید در ورزشگاه آزادی به مصاف ملوان بروید. در خصوص این بازی چه صحبتی داری؟

به اعتقاد من ملوان تیم خوبی است اما ما فقط برای برد به میدان می‌رویم. ما تا اینجا هم امتیازهای زیادی را از دست دادیم اما هر چند که در 7 هفته اخیر 5 برد و یک مساوی داشتیم اما به آن چیزی که می‌خواهیم هنوز نرسیدیم. باید ملوان را شکست دهیم به خصوص که در ورزشگاه آزادی بازی می‌کنیم.

برای پرسپولیس در حال حاضر لیگ برتر مهمتر است یا جام حذفی؟

ما در جام حذفی شانس خوبی داریم اما فراموش نکنید که در لیگ برتر اختلاف امتیاز ما با تیم دوم فقط 5 امتیاز است آن هم در حالی که بازی‌های زیادی تا پایان لیگ باقی مانده و قطعاً لیگ برتر برای ما تمام نشده است. مطمئناً اگر هواداران حمایت خوبی از تیم انجام دهند می‌توانیم به بالای جدول برسیم.

نظرت درباره کار کردن با برانکو چیست؟

برانکو مربی بزرگی است و خوشحالم که با او کار می‌کنم. باید از او تشکر کنم که به ما جوانان اعتماد کرد و امیدوارم که بتوانیم جواب اعتماد او را بدهیم.

به دلیل مصدومیت بازی‌های غرب آسیا را از دست دادی هر چند تیم امید در این مسابقات قهرمان شد.

خوشبختانه تیم امید در کمال شایستگی به این قهرمانی رسید و من هم بازی‌های این تیم را پیگیری می‌کردم و خوشحالم که توانستیم یک جام بیاوریم. ما کادر فنی خوبی داریم و مدیریت خوب حبیب کاشانی و محمد مایلی‌کهن باعث شده تا تیم امید در شرایط خوبی باشد قطعاً همه تلاش می‌کنیم تا به المپیک برسیم و امیدوارم با اردوهایی که در نظر گرفته شده بتوانیم به این خواسته ملت ایران دست پیدا کنیم.

فکر می‌کنی تیم امید با این پتانسیل بتواند به المپیک 2016 ریودوژانیرو برسد؟

ما قطعاً همه تلاشمان را می‌کنیم و همانطور که گفتم از مدیریت کادر فنی خوبی هم بهره می‌بریم از طرف دیگر همه بازیکنان تیم امید در تیم‌های لیگ برتری جزو بازیکنان ثابت هستند و این مسئله ما را امیدوار می‌کند که در مسابقات دی ماه در کشور قطر بتوانیم جواز صعود به المپیک را بگیریم.

چند وقت پیش صحبت از تغییر و تحولات احتمالی در تیم امید بود. کار کردن با محمد خاکپور در تیم امید چطور است؟

خاکپور نیازی به تعریف و تمجید من ندارد چرا که او یکی از بهترین مربیان جوان کشور ما است که توانسته به تیم امید سر و سامان بدهد. پیش از این تیم امید وضعیت خوبی نداشت اما از زمانی که آقای کاشانی به همراه آقایان مایلی‌کهن و خاکپور تیم امید را در دست گرفتند شاهد هستیم که این تیم روند خوبی داشت و امیدوارم که از تیم امید حمایت شود تا طلسم نرفتن به المپیک را بعد از 4 دهه بشکنیم.

چقدر امیدواری که توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی بزرگسالان هم دعوت شوی؟

دوست ندارم در این خصوص صحبت کنم قطعاً هر چه خدا بخواهد همان خواهد شد و من در این موارد حرف نمی‌زنم.

صحبت پایانی؟

جا دارد که این شب‌های عزیز و شهادت سیدالشهداء (ع) را به مردم عزیز کشورم تسلیت بگویم و امیدوارم که ما را دعا کنند تا بتوانیم برای سربلندی ایران تلاش کنیم.


ویدیو مرتبط :
فینال ملوان-استقلال در جام حذفی(برد ملوان)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین برد ملوان با احمد‌زاده در کویر/ مس در خانه شکست خورد





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال

اولین برد ملوان با احمد‌زاده در کویر/ مس در خانه شکست خورد

در ادامه هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال از ساعت 17:30 مس در ورزشگاه باهنر کرمان و در حضور حدود 2 هزار تماشاگر به مصاف ملوان رفت و با نتیجه 2 بر یک شکست خورد.

مازیار زارع در دقیقه 48 و مهرداد اولادی در دقیقه 69 برای ملوان گلزنی کردند. شهرام گودرزی در دقیقه 77 گل مس کرمان را به ثمر رساند.

این اولین مسابقه‌ای بود که محمد احمدزاده به عنوان سرمربی ملوان را هدایت می‌کرد. او روز شنبه جانشین فرهاد پورغلامی سرمربی مستعفی تیم شد.

تماشاگران کرمانی علیه قاسمپور سرمربی مس شعار دادند و خواهان جدایی او از تیم مس شدند. شعارهایی علیه بازیکنان هم سرداده شد. آنها پرویز مظلومی را تشویق کردند.

رضا کرمانشاهی داور مسابقه به پژمان نوری، مازیار زراع، جلال رافخایی و مهرداد اولادی کارت زرد نشان داد.

با این پیروزی ملوان 16 امتیازی شد و مس کرمان 11 امتیازی باقی ماند./فارس